9-3 kannentiivisteestä
-
- "Ruisku"
- Viestit: 104
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10
9-3 kannentiivisteestä
Parilla työkaverillani on 9-3 saab; toisella on vähän yli 80 tkm ja toisella 90 tkm ajettu ja molemmista vuotaa kannentiiviste!?!?! Onko tosiaan noin että jo noilla kilometreillä on ensimmäinen tiivisteremontti tiedossa?
Onko muilla mennyt tuo tiiviste jo noilla kilometreillä?
Missä tuo remontti pääkaupunkiseudulla olisi edullisinta (ammattitaidolla) hoitaa?
Onko muilla mennyt tuo tiiviste jo noilla kilometreillä?
Missä tuo remontti pääkaupunkiseudulla olisi edullisinta (ammattitaidolla) hoitaa?
...
Olen muistaakseni kuullut ennenkin noiden OG9-3:ten kannen vuodosta.
Yksi tapa estää vuoto olisi kait tarkastaa väliajoin kannen pulttien kireys - ainakaan se kait haittaa. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Täällä on aikaisemminkin ollut keskustelua aiheesta ja kannen pulttien löystyminen on täysin tyyppivika. Minulla alkoi tihkumaan 80tkm kohdalla ja sain kiristyksen junailtua ilmaiseksi tyyppivian siivin. "Ei tämän ikäisessä ja laatuisessaautossa saa olla ko. ongelmaa".
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty
oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 104
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10
Ohoh; no onko kukaan ollu maahantuojaan yhteydessä, johan tuohon luulis sieltäkin päin jonkunlaista selitystä asiaan tulevan vai?
Täytynee olla sitten hyvä auto muuten sillä aika paljonhan noita tuolla liikenteessä näkee. Lieneekö 9-5:ssa samaa ongelmaa? 9000:ssahan tuo sama vika kyllä on ollut, tosin hieman suuremmalla km-määrällä, joten oletin kyllä itse että asiaan olis jo tullut parannusta.
No, missäs ootte korjauttanu ja paljonko on remontit maksanu? Onko aina vaatinut kannen oikaisun?
Täytynee olla sitten hyvä auto muuten sillä aika paljonhan noita tuolla liikenteessä näkee. Lieneekö 9-5:ssa samaa ongelmaa? 9000:ssahan tuo sama vika kyllä on ollut, tosin hieman suuremmalla km-määrällä, joten oletin kyllä itse että asiaan olis jo tullut parannusta.
No, missäs ootte korjauttanu ja paljonko on remontit maksanu? Onko aina vaatinut kannen oikaisun?
Kannen kiristys auttoi mulla, loppui nesteen katoaminen siihen paikkaan.
Jos ei ole ihan "tumpelo" niin tuon tekee itse 20min
eli ei pal maksa se huolto.
Jos ei ole ihan "tumpelo" niin tuon tekee itse 20min
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Aivan, tein kanssa ite. Ja muutkin huollot/korjaukset. Techistä voi joskus tulla ns."jakari puuttuu" juttu.93t sport kirjoitti:Kannen kiristys auttoi mulla, loppui nesteen katoaminen siihen paikkaan.
Jos ei ole ihan "tumpelo" niin tuon tekee itse 20mineli ei pal maksa se huolto.
Viimeksi muokannut se93tbo, Su Loka 10, 2004 08:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Viikko sitten vaihdettiin kannentiiviste uuteen. Mittarissa 135 tkm, ei vuotanut ulospäin vaan öljynsekaan. Aina kun tiiviste vaihdetaan niin alumiinikansi olisi syytä käyttää oikastavana, näin ainakin itselleni on kerrottu. Oli sikäli outo tuo mun juttu, että tiivisteessä ei näkynyt mitään vuodon jälkiä. Yleensähän noihin jää jälki mistä on vuotanut. Vuoto oli sen verran reilua että parissa päivässä tieturi jo alkoi ilmoitteleen nesteen vähyydestä. Kansi koeponnistettiin siltä varalta ettÄ olisi hiushalkeama, ei löytynyt. Enää ei ole nestepinta laskenut, ajettu rempan jälkeen 400 km, täytyy pitää peukkuja että ois vika löytynyt.
************************
#3274
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
************************
#3274
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
************************
Tervehdys,
saabillani on nyt 119tkm alla ja kansi oikaistu noin viikko sitten. Autossani on Maptunin steg 1. Kysymykseni kuuluu, että voinko ihan huoletta ajaa autollani vaikka ahtoja on nostettu steg 1 tasolle? Olen kuullut huhuja, että kansitöiden jälkeen kannattaa olla varovainen korkeiden ahtojen kanssa. Autoni on Saab ng900 T -97.
saabillani on nyt 119tkm alla ja kansi oikaistu noin viikko sitten. Autossani on Maptunin steg 1. Kysymykseni kuuluu, että voinko ihan huoletta ajaa autollani vaikka ahtoja on nostettu steg 1 tasolle? Olen kuullut huhuja, että kansitöiden jälkeen kannattaa olla varovainen korkeiden ahtojen kanssa. Autoni on Saab ng900 T -97.
VM2000, wis kertoo...Jole kirjoitti:Tietääkö kukaan kannen pulttien kiristysmomenttia?
Kiristä kolmessa vaiheessa:
Vaihe I: 40 Nm (29.5 lbf ft)
Vaihe II: 60 Nm (44.3 lbf ft)
Vaihe III: Kulmakiristys 90°
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Ja järjestyskin on oleellinen. Järjestystaulukkoa ei ele vieressä mutta ulkomuisista kutakuinkin näin keskeltä tasaisesti molempia laitoja kohti, eli ensin kaikki järjestyksessä 40nm sitten uusi kierros 60nm, ja kolmannella kiristyskierroksella vielä 1/4 kierrosta tiukemmalle...93t sport kirjoitti:VM2000, wis kertoo...Jole kirjoitti:Tietääkö kukaan kannen pulttien kiristysmomenttia?
Kiristä kolmessa vaiheessa:
Vaihe I: 40 Nm (29.5 lbf ft)
Vaihe II: 60 Nm (44.3 lbf ft)
Vaihe III: Kulmakiristys 90°
8 4 2 6 10
7 3 1 5 9
Itselläkin kesäkuussa saksasta tuodusta 900t-94 rakennus-aihiosta kostui lohko tiivisteen kohdalta vaihdelaatikon päästä ostettaessa, mutta itse suoritettu kiristys auttoi, eikä ole nesteet sen koomin vajuneet, vaikka heti kesäisen kiristyksen jälkeen tuli steg 3 heitettyä kiinni...
(ellei lasketa syksyistä lämppärin letkun räjähdystä, tai jäädyttimen päädystä lähtevän paisutasäiliöön menevän pillin laho-katkeamista.. jotka tyyppivikoja 10v jälkeen näissä ng900:sissa) nyt on pysynyt kaikki sisällä bensaa lukuunottamatta jo 2kk:)
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.