Talven aikana ratin asento muuttui niin, että suoraan ajettaessa pitää pitää hieman oikealle käännettynä. En muista/huomannut tapahtuiko muutos kerralla vai pidemmän ajan kuluessa. Mistä mahtaisi johtua? Voiko raidetangon pää tms. olla lopussa ja miten muuten ko. viat ilmenevät? Autona og9-3 433tkm ja etupäässä kaikki alkuperäistä alatukivarsia lukuunottamatta.
Talvirenkaat vaihdettiin talvella uusiin, eikä niissä näkynyt keväällä pois vaihdettaessa epätavallista kulumista. Kesärenkaat ovat myös melko tuoreet ja niissä on oikean eturenkaan ulkosyrjän paloissa havaittavissa hienoista pykällystä, ei kuitenkaan mitään hälyyttävää, vielä. Tilannetta olen seurannut koko alkukesän, eikä pykällys ole juurikaan kasvanut.
Riittäisikö pelkkä aurauskulmien säätö vai kannattaisiko heti vaihtaa esim. raidetangonpäät?
Ratti vinossa - Raidetangonpää?
Re: Ratti vinossa - Raidetangonpää?
Itsellä antautui toinen raidetangonpää pari kk takaperin, 98 vuoden auto ja 240t ajettu. Melkein vaihtaisin ne ensin, maksaa kuitenkin vain 46e motonetissä (se parempi laatu). Jos vaihtoehtona on suuntaus nyt ja vaihto vuoden päästä ja taas suuntaus, niin halvempi vaihtaa samantien.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Ratti vinossa - Raidetangonpää?
Mistä tietää että raidetangonpää on antautunut?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Ratti vinossa - Raidetangonpää?
Suojakumi oli korkannut, näkyy kyllä silmällä. Ulommasta raidetangonpäästä siis kyse.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm