Pyöränlaakeri/napa
Pyöränlaakeri/napa
Pulmaa pukkaa..elikkä kysymys kokeneemmille..Pyöränlaakeri ääntelehtii,
ja nyt pitäisi selvittää että saapiko sen pelkän laakerin vaihdettua vai joutuuko napoineen päivineen ostamaan..Kyselty on, Saabilta sanottiin että navan kera, hintaan 240 ecuu.. Erinäisistä harakireistä tarjotaan pelkkää laakeria, hinta haitari 34-55 ecuu?
Laiska kun olen, en viitsi alkaa purkamaan ja tarkistamaan..
Ng 900 se -94 abs jarruilla--
Etukäteen kiittäen..
ja nyt pitäisi selvittää että saapiko sen pelkän laakerin vaihdettua vai joutuuko napoineen päivineen ostamaan..Kyselty on, Saabilta sanottiin että navan kera, hintaan 240 ecuu.. Erinäisistä harakireistä tarjotaan pelkkää laakeria, hinta haitari 34-55 ecuu?
Laiska kun olen, en viitsi alkaa purkamaan ja tarkistamaan..
Ng 900 se -94 abs jarruilla--
Etukäteen kiittäen..
Vaihdoin just 9-3 vm.99 pelkän laakerin. Iso työ edessä. Kaikki roippeet irroitettava etupäästä (iskarit, jarrulevyt, tukivarret, jne.). Tarvitset satavarmasti kaasuhitsin tai vastaavan lämmittimen, jolla lämmität laakeripesän saadaksesi vanhan pois ja uuden ehjänä takaisin.
Jos toinen laakeri menee vaihtoon lähiaikoina, niin harkitsen vakavasti auton viemistä ammattilaiselle. Sen verran oli kova työ aloittelijalle ilman kunnollisia työkaluja.
Jos toinen laakeri menee vaihtoon lähiaikoina, niin harkitsen vakavasti auton viemistä ammattilaiselle. Sen verran oli kova työ aloittelijalle ilman kunnollisia työkaluja.
Re: Pyöränlaakeri/napa
Tänään pitäisi aloitella etupyörän laakerinvaihtoa NG900:seen. Homman tehneiltä tai muuten vain tietäviltä kysyisin että onkos se pyörännapa ihan vain prässäämällä kiinni laakerin sisäkehässä, ja näinollen myös prässillä painettavissa ulos? Itse pyöränlaakerillahan on lukkorenkaat molemmin puolin, kumpaan suuntaan kannattaa pukata ulos/asentaa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Pyöränlaakeri/napa
pyörännapa on prässätty laakerin sisään. tässä hommassa prässi olisi kova sana. helpottaa hommaa enemmän ku 100 jänistä.. ja tosiaan se laakeri ei lähde kuin yhteen suuntaan ja jos en väärin muista niin "sisään eli vetaria" päin. sitten loppuvaiheessa kun napaa prässätään takaisin niin kannattaa olla tarkkanan ettei riko uutta laakeria
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Pyöränlaakeri/napa
Juu kyllä jonkinmoiselle prässille pääsee, ja laakerinvaihto väkivallattomuuksineen muuten tuttua. Tässä on vain itselleni tältäosin tuntematon automalli kyseessä joten ajattelin varmistella, ja kiitos neuvoista. muuten alkaa kyllä käydä NG:n etupään purkaminen ja kasaaminen tutuksi ja rutiininomaiseksi: Onkohan tämä nyt peräti kuudes kerta erilaisista syistä johtuen kolmen vuoden sisään tuon saman pulkan kyseessäollen.
On vain Perkeleen vaikeata korjata liikkuvaa autoa joten taisi mennä huomiselle hommelit..
On vain Perkeleen vaikeata korjata liikkuvaa autoa joten taisi mennä huomiselle hommelit..
Re: Pyöränlaakeri/napa
olis tossa pari ehjää etutolpaa napoineen joutilaana
sisältäen jousijalan, iskarin ,jousen, abs anturin ,jarrulevyn,kilven laakkerit ja muut
eli koko paketti
jos kiinnostaa niin heitelkää viestiä
sisältäen jousijalan, iskarin ,jousen, abs anturin ,jarrulevyn,kilven laakkerit ja muut
eli koko paketti
jos kiinnostaa niin heitelkää viestiä
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Pyöränlaakeri/napa
Kiitos tarjouksesta mutta itsellä ainakaan ei ole toistaiseksi tarvetta; noiden pilalle eli totaalisesta rikkiruostumisestahan oli täällä taannoin juttua eli laitapa myynti-ilmoitusta markkinaosiolle niin veikkaan että kysyntää on, voi tulla jopa tarjouskilpailu ja toivottavasti menevät niitä kipeimmin tarvitsevalle
Tähän ko. kiesiin on nyt hiljakkoin tullut laitettua uudet Sachsit, suojakumit ja jouset, kääntölaakerit, ylätukikumit ja jarrut ja sain tolppien ruostumisen pysäytettyä tai ainakin hidastettua niin että kestävät luultavasti vielä sen mitä loppu autokin.
Tähän ko. kiesiin on nyt hiljakkoin tullut laitettua uudet Sachsit, suojakumit ja jouset, kääntölaakerit, ylätukikumit ja jarrut ja sain tolppien ruostumisen pysäytettyä tai ainakin hidastettua niin että kestävät luultavasti vielä sen mitä loppu autokin.
Re: Pyöränlaakeri/napa
Miten tuo napa voi olla rikki siten että se ääntää ?
Itsellä remppa edessä niin saisi kerralla korjattua.
Itsellä remppa edessä niin saisi kerralla korjattua.
Re: Pyöränlaakeri/napa
laakeri
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Pyöränlaakeri/napa
Joku vain kirjoitti toisessa threadissa että pyöränlaakeri ei ollut äänen aiheuttaja vaan napa. ei kai napa itsessään (valuosa ) voi ääntä aiheuttaa ?
Mutta siis eikö navassa ole juurikin se pyöränlaakeri joka vaihdetaan ?
Mutta siis eikö navassa ole juurikin se pyöränlaakeri joka vaihdetaan ?
Re: Pyöränlaakeri/napa
Voi toki. Laakeripinnat ruostuneet pilalle. Laakeritkin laukeavat ennen seuraavaa öljynvaihtoa, vaikka kuinka uusia vaihtaisit. Ei kai niitä napoja muuten varaosina olisi myynnissäkään, jos ikuisia olisivat.