Moottoriantenni!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Moottoriantenni!
halpa tuskin. EX-anopin 98vuosimallin 9-3:Seen vuosi sit vaihdoin
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Moottoriantenni!
Vaihdoin keväällä uuden motonetin antennin vandalisoidun tilalle, nyt kun sitä paukkumista kuunnellut tässä niin tekisi mieli heittää mäkeen ja joku muu ratkaisu löytää, eli paukkuu niin että kanssaihmiset suurinpiirtein kääntyy katsomaan, ylösnoustessa ei pahasti mutta kun laskee alaasentoon niin riks raks poksNitzgu kirjoitti:Vaihtelin tuon antennin(Motonet) Cabbeen, kun ei pelannut. Itse asiassa syy pelaamattomuuten olikin se, että joku oli ottanut sen pois käytöstä katkaisemalla siihen menevät johdot![]()
Vanhakin antenni olisi siis saattanut pelata.
Muutenhan tuo kyllä toimii mutta ikävä tuo ääni yläasennon saavuttaessa ja sama juttu tietty ala-asennossa. Pitäisi kai jossain kuulla millaista ääntä muilla pitää![]()
Luulen, että ääni voisi poistua jos moottorissa olisi tuossa ohjeessa näkyvä rulla (kohdassa jossa on luku 11 ja nuoli).
http://www.genuinesaab.com/psi/files/900antenna.pdf
Minulla on siinä vain ohjaintappi. Näin ollen antennin muovirunko saa oltua hiukan löysemässä ja lyö sen vuoksi enemmän tyhjää.
Onko teillä ollut tuo rulla moottorissa, ja minulla sitten joku tumpelo joskus hukannut?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
ex OG 9-3 RE85
#4557
Re: Moottoriantenni!
Joo, en ostanut sittenkään sitä antennia, koska siitä puuttui moottori. Oli se kuitenkin made in Sweden, eli melkolailla alkuperäinen, mutta ainoastaan se stetoskooppi-piiska. Pitää kysyä muualta, josko saisin koko paketin. Se Motonetin tuote näytti alkuperäiselle.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Moottoriantenni!
ai joo sie haet koko pakettia.. mikä vanhaa vaivaa???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Moottoriantenni!
Vaihdoin kesällä motonetin ruodon,eikä se enää ronksota ylös eika alas mennessä.rassaus kirjoitti:Vaihdoin keväällä uuden motonetin antennin vandalisoidun tilalle, nyt kun sitä paukkumista kuunnellut tässä niin tekisi mieli heittää mäkeen ja joku muu ratkaisu löytää, eli paukkuu niin että kanssaihmiset suurinpiirtein kääntyy katsomaan, ylösnoustessa ei pahasti mutta kun laskee alaasentoon niin riks raks poksNitzgu kirjoitti:Vaihtelin tuon antennin(Motonet) Cabbeen, kun ei pelannut. Itse asiassa syy pelaamattomuuten olikin se, että joku oli ottanut sen pois käytöstä katkaisemalla siihen menevät johdot![]()
Vanhakin antenni olisi siis saattanut pelata.
Muutenhan tuo kyllä toimii mutta ikävä tuo ääni yläasennon saavuttaessa ja sama juttu tietty ala-asennossa. Pitäisi kai jossain kuulla millaista ääntä muilla pitää![]()
Luulen, että ääni voisi poistua jos moottorissa olisi tuossa ohjeessa näkyvä rulla (kohdassa jossa on luku 11 ja nuoli).
http://www.genuinesaab.com/psi/files/900antenna.pdf
Minulla on siinä vain ohjaintappi. Näin ollen antennin muovirunko saa oltua hiukan löysemässä ja lyö sen vuoksi enemmän tyhjää.
Onko teillä ollut tuo rulla moottorissa, ja minulla sitten joku tumpelo joskus hukannut?ei oo hyvä, jättäisin yläasentoon mutta näillä huudeilla katkotaan aika tehokkaasti nuo
Sattu perkele kerralla kohalleen.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Moottoriantenni!
Tuo rasahtelu varmastikin riippuu paljon auton käyttäjästä. Meinaan, että antennia voi crc-rasvata vaikka ja sitten talvella hieman avittaa sitä lasketessaan. Talvi lienee kuitenkin se ongelmallisin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Moottoriantenni!
muistaakseni asensin sen 2--3 eri kertaa, ennenkuin meni täysin pohjaan ja vissiin rutinatkin silloin loppuivat. pitää olla käsin syöttö hyvin päällä, kun motti alkaa vetämään. muoviliuskan päätä kannattaa pihdeillä kääntää suksen kärjen malliin ottavaksi ( taisin viistääkin hieman selkäpuolta), koska muuten se ei oikein lähde heti vetämään ja ehkä siksi menee väärälle vaiheelle ja rutisee. sen näki hyvin kun kansi auki ajelin sisään.
valitettavaa tuo viimeistelyn puute ja ohjeen ylimalkaisuus tässäkin...
valitettavaa tuo viimeistelyn puute ja ohjeen ylimalkaisuus tässäkin...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Moottoriantenni!
Mistä saisi myös moottorin moottoriantenniin? Ja halvalla uusi alkuperäinen!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Moottoriantenni!
edelleen kysyn mikä vanhassa moottorissa vikana???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Moottoriantenni!
Niin, ei välttämättä yhtään mitään, mutta itse en ala purkamaan. Puheenjohtajalle myöskin soitin autoa ostaessa, niin hän väitti vian olevan muistini mukaan teleskoopissa tai sitten moottorissa tai sekäettä. Mutta voihan se olla niin, että moottori on laitettu mykäksi...asiasta ei ole varmuutta. Eli se voi olla täysin ok.nalleolut kirjoitti:edelleen kysyn mikä vanhassa moottorissa vikana???
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Moottoriantenni!
samalla vaivalla purkaa ku irrottaa sen autosta..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Moottoriantenni!
Yleensä nuo moottoriosat eivät taida hajota, koska niissä taitaa olla jonkun sortin momenttikytkin, joka estää liikakuormituksen. ongelma on sen teleskoopin jumittuminen ja uutta ei saa paikoilleen kuin alakautta siihen suojaputkeen ( koska moottori taitaa lykätä ruotoa ulos niin kauan kuin tuo momentti sen katkaisee ?). jos sitä vanhaa toppariholkkia ei vikaantumisen vuoksi voi jättää paikoilleen, niin sen poissaanti onnistuu parhaiten vanhalla antennilla , jossa on juuri oikean kokoinen se tyvi. kannattaa pyrkiä pitämään se holkki terveenä, niin ei tarvitse sitä vaihtaa. ruodon sisään syöttö onnistunee kaverin kanssa koneisto paikoillaan, minä laittelin keittiön pöydällä akkulaturin kanssa.
Jos vanhan saa ehjänä purettua, niin sen voi saada herkistettyäkin vetämällä se ruoto teleskoopista pois ja esim tärpättiä teleskooppiin ja lutkuttelee ja puhaltaa paineilmalla liat pois. lopuksi ehkä hieman ohutta öljyä teleskoopin sisäpintaan? Noin onnistuin herkistämään ihan uutta vastaavaksi, vaikka oli ihan jumissa.
Samalla näkee onko ruodon ja metallin kiinnityskohta terve ja onko siitä irronnut metallikalvoa, joka voi kiilaantua minne vain. se ruodon kiinnityskohta metalliin on herkkä paikka vikaantumaan. Uusia teleskooppiosia ruotoineen on saanut motonetista. Pelimies voi tietysti tyytyä kiinteäänkin antenniin eli näppäsee piuhat irti.
Jos vanhan saa ehjänä purettua, niin sen voi saada herkistettyäkin vetämällä se ruoto teleskoopista pois ja esim tärpättiä teleskooppiin ja lutkuttelee ja puhaltaa paineilmalla liat pois. lopuksi ehkä hieman ohutta öljyä teleskoopin sisäpintaan? Noin onnistuin herkistämään ihan uutta vastaavaksi, vaikka oli ihan jumissa.
Samalla näkee onko ruodon ja metallin kiinnityskohta terve ja onko siitä irronnut metallikalvoa, joka voi kiilaantua minne vain. se ruodon kiinnityskohta metalliin on herkkä paikka vikaantumaan. Uusia teleskooppiosia ruotoineen on saanut motonetista. Pelimies voi tietysti tyytyä kiinteäänkin antenniin eli näppäsee piuhat irti.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Moottoriantenni!
No kun sitä ei ole ollenkaannalleolut kirjoitti:edelleen kysyn mikä vanhassa moottorissa vikana???
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ahdonvoimaa
Re: Moottoriantenni!
Mulla lienee moottorin ohjauksessa jotain hässäkkää. Antennimaston kyljessä oleva mokkula (johon ne johdot tulee) kyllä surraa kun radion laittaa päälle tai pois, mutta ei se varsinainen moottori pyöri mihinkään suuntaan. Mikä tuon mokkulan tarkoitus on?
Motonetin hyllyssä muuten on hämäävän saman näköinen moottoriantenni (moottori siis mukana) kun 900 antennit, 36€, kiinnitysruuvin paikkakin näyttää olevan sama. Tiedä sitten osuuko pittudet jne kohdalleen..
Motonetin hyllyssä muuten on hämäävän saman näköinen moottoriantenni (moottori siis mukana) kun 900 antennit, 36€, kiinnitysruuvin paikkakin näyttää olevan sama. Tiedä sitten osuuko pittudet jne kohdalleen..
900 Cabbe -96 2.3.
9-3 SS -03 1.8t biopoweroitu
9-3 SS -03 2.0t Aut biopoweroitu
9-3 SS -03 1.8t biopoweroitu
9-3 SS -03 2.0t Aut biopoweroitu
Re: Moottoriantenni!
Palataan aiheeseen, ei enää putsailukaan auta kun antenni on hieman vääntynyt johonkin kiinni otettuaan…
Muutama vuosi sitten ostin varastoon Motonetin myymän maston, osa 47-1279. Tuo on väriltään musta ja noin 10cm lyhyempi kuin alkuperäinen, eli taatusti napsuttaa ääriasennoissaan. Onko Motonetin myymä tuote edelleen tuo sama vai saako sieltä nykyään oikean mittaista salkoa?
Muutama vuosi sitten ostin varastoon Motonetin myymän maston, osa 47-1279. Tuo on väriltään musta ja noin 10cm lyhyempi kuin alkuperäinen, eli taatusti napsuttaa ääriasennoissaan. Onko Motonetin myymä tuote edelleen tuo sama vai saako sieltä nykyään oikean mittaista salkoa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2