täristää kääntäessä
täristää kääntäessä
eli 900 -96 mutkassa ratti käännettynä, jos osuu vaikka pieneen monttuun tai asfaltin halkeamaan, niin ratti rupee tärisee ihan sikana ja tuntuu et levii koko auto käsiin. mut ilman että tärähtää johonki ni ei täristä. mistä johtuu??? en oo löytäny mitään väljää etupäästä..
Re: täristää kääntäessä
olisko joku pusla revennyt/ heikossa hapessa, jota ei huomaa käsilllä ravistelemalla?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: täristää kääntäessä
Vaikka oireet ei osu ihan kohdilleen, niin onko vetonivelet kunnossa?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: täristää kääntäessä
Puslan repeämistä tms. ajattelisin itsekin...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: täristää kääntäessä
joo pitää tutkii ne puslat sun muut. mut voisko olla et joku ohjauksen ratas olis niin kulunu et tekis tolleesa??
Re: täristää kääntäessä
En uskokinrar kirjoitti:joo pitää tutkii ne puslat sun muut. mut voisko olla et joku ohjauksen ratas olis niin kulunu et tekis tolleesa??
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: täristää kääntäessä
Itellä oli kanssa vähän semmosta että usein töyssyn jälkeen alko auto tärräämään, mutkassa tai suoralla miten millonki. Ja vieläpä muutenkin vähän sattumanvarasesti, eli toisinaan täristi ja toisinaan ei. Tota tuli pitkän aikaa tutkittua ja ihmeteltyä mut mitään aiheuttajaa ei tuntunu löytyvän eikä huvittanu hakuammunnalla lähteä puolia etupään osista vaihtamaa. Kahdessa viimisessä katsastuksessa sanoin että kato se etupää tosi tarkkaan, tuli sitte vaikka hylky, mutta ei mitään.
Nyt kuitenki päätin vaihtaa alatukivarret. Niin oli hoppu ottaa tukivarret irti etten palloniveliä sen ihmeemmin silmäilly kun paskakshan ne irrottaessa meni. Mutta ne takatukivarsien isot puslat näytti olevan aikalailla lopussa ja nehän sen tärinän todennäkösesti aiheutti, koska vaihdon jälkeen loppu. Vielä olis kyllä näköjään etulevyt vaihtokunnossa, kun jostain reilun 100 vauhdista tiukemmin jarruttaessa meinaa irrota hampaat suusta.
Nyt kuitenki päätin vaihtaa alatukivarret. Niin oli hoppu ottaa tukivarret irti etten palloniveliä sen ihmeemmin silmäilly kun paskakshan ne irrottaessa meni. Mutta ne takatukivarsien isot puslat näytti olevan aikalailla lopussa ja nehän sen tärinän todennäkösesti aiheutti, koska vaihdon jälkeen loppu. Vielä olis kyllä näköjään etulevyt vaihtokunnossa, kun jostain reilun 100 vauhdista tiukemmin jarruttaessa meinaa irrota hampaat suusta.
Saab 9-5 Aero automaatti -01