ng900 ja kapeakaistainen seosmittari
Re: ng900 ja kapeakaistainen seosmittari
Ei ne laajakaista ja canusb toisiaa korvaa, canusbilla näät logista saman mitä näkisit kapeakaistalla + toki paljon enemmän. SRAM muutokset onnistuu lennnossa, kunhan T5suitessa on ladattuna sama pohjasofta joka ECUssasi on.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: ng900 ja kapeakaistainen seosmittari
Kettu_ng900 kirjoitti:jupu kirjoitti:Haloo, eihän noihin vakio labdoihin voi luottaa TURBO autossa, ne on vaan pienellä kuormituksella ja käytännössä ilman ahtoja käytössä... Laajakaista lampukka kunnon mittarilla kertoo jotain todellista...
haloo haloo.. ensimmäinen turbo auto itselläni, tosin jos olisi useampi ollut niin tuskin täällä kyselisin mitään mittareista ja lambdoista. vai minkä takia forumit on tehty..
Joo, ei tartte heti nielaista, mutta jos olisi käyttänyt "haku" toimintoa olisi voinut jokin asia selvitä ilman kyselyjä, toki kai täällä saa myös kysellä.
Mutta asiaan, eli ainoastaan laajakaistaisesta saa jotain järkevää selville, ei muusta.
Ja sekin kantsii sijoittaa hieman etäälle putkistossa.
EI Saabia...tällä erää.
Re: ng900 ja kapeakaistainen seosmittari
Mittaa kulutus tasaisella 80 km/h nopeudella, vakkari päälle ja SIDin nollaus lennossa. Ajelet 10 km ja mitä mittari näyttää ?Kettu_ng900 kirjoitti:
kulutus itsellä 10,5l 100km tosin uusi auto ja uusi tuntuma joten vauhdin hurma osana kulutukseen. itse asiassa kokeilin tuota ahtamista koko vaihteiston läpi eli (mittari) näytti 1v 0.5bar 2v 0.7/0.8bar 3v 1.0bar ja taas sitten 4v 0.8bar ja 5v 0.5bar ja tämä tehty noin 0km/H tilanteesta täysi kaasulla tuonne 150km/h asti ja sen jälkeen tehty suhteellisen normaali moottori jarrutusta 0 tilanteeseen asti. ja puneiselle mittari ei mennyt missään vaiheessa. mutta sen verran inffoa itse tästä ole lukenut eli laajakaista on näköjään se ainoa oikea tai sitten canusb. mitenkäs muuten jos tuon johdon ostaa ja netistä ohjelman latailee niin pystyykö tuolla johdon rimpulalla vain katselemaan inffoja autosta muttei säätämään?
Normisoftissa ja tavallisissa stg softissa ahtopaineet pidetään tavoitteessaan 2500 -4500rpm välillä eli jos isommilla vaihteilla ahdot tippuu niin jossain on vikaa.
Tulpat vaihtoon, sytkäkasetin tarkistus ja alipaineletkujen/paineputkiston pykimät ja murtumat etsien ja kuntoon.
Peruspaineen mittaus: mankkuvenalta sähköjohto irti ja lappua lattiaan 2000 rpm:n kohdalta ja mitä ahtomittari näyttää 3000-3500 rpm:n paikeilla 3-5 vaihteilla ?
Epäilen että peruspaine on liian pieni autossasi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: ng900 ja kapeakaistainen seosmittari
Ei löytynyt parempaa topikkia. Mistä löytyy ng900 canusb pistoke tai mihin se kyseisessä mallissa laitetaan? Ja minkälainen pistoke se on? Tonnaristahan se löytyy akvaario kotelosta, onko samanlainen pistoke?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: ng900 ja kapeakaistainen seosmittari
Löytyy ihan eri paikasta kuin tonnarissa. Seuraa etumatkustajan jalkatilan oikeassa kulmassa ecun kaapelinippua 20 cm ecusta poispäin niin löytyy kantikas liitin missä can-väylä on.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: ng900 ja kapeakaistainen seosmittari
Kiitoksia tästä!! Mistäs tälläsen canusb piuhan saan hommattua, kaverilla on tonnariin mutta kerta on kantikas niin se ei käy tuohon satkuun. Vai tekiskö vielä siihen adapteri johdon välille 

Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: ng900 ja kapeakaistainen seosmittari
Itsehän noita on rakenneltu. Ohjeet löyty(y/i) ecuprojectin kautta ja kun satuin muistamaan googletukseen hakusanan niin löytyi erään aktiivisen klubilaisen tekemä hieno kytkis tuolle johdolle: http://www.mikrojelppi.com/saab/canusb.jpg
Noita kanttisia liittimiä voi ostaa marmorilta tai kaivella autonraadoista. D-liitintä myydään lähes joka ärrällä
Noita kanttisia liittimiä voi ostaa marmorilta tai kaivella autonraadoista. D-liitintä myydään lähes joka ärrällä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko