NG 900 2.0T VIRITYS

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tuosta Holsetista, kun asiaa en enempää tunne. Paljonko 35 ja oliko 40 mallinro saavat tuotettua enimmillään? Itsekin olen haaveillut joskus virittäväni kunnolla T5-Saabin, joka on nyt saatu hankittua, mutta se maksaisi ja katsastustarkkuudesta en tiedä. Yli 300hv olisi jotain.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

b202 koneen hieman jyrkemmät nokat kannattaa laittaa
suuttimet,polttoaine pumppu suuremmaksi,softamuutos,
ahdin isommaksi (herää useimmiten hitaammin joten sopivaa kannattaa miettiä)
putkisto,imutötterö, cooleri isommaksi. yms....
vain taivas on lähestulkoon rajana ja tietenkin lompakko

tarpeeksi kun saa voimaa rupee paikat paukkumaan
ja leimalle vienti aiheuttaa pikku remontin joka kerta :wink:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

jusa_71 kirjoitti:b202 koneen hieman jyrkemmät nokat kannattaa laittaa
suuttimet,polttoaine pumppu suuremmaksi,softamuutos,
ahdin isommaksi (herää useimmiten hitaammin joten sopivaa kannattaa miettiä)
putkisto,imutötterö, cooleri isommaksi. yms....
vain taivas on lähestulkoon rajana ja tietenkin lompakko

tarpeeksi kun saa voimaa rupee paikat paukkumaan
ja leimalle vienti aiheuttaa pikku remontin joka kerta :wink:
Meinaatko imutötteröllä tätä?

http://photo.platonoff.com/Auto/2005052 ... nlet_Pipe/

Riittäiskö tämä cooleri alkuunkaan?

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/int ... 0-94-.html

Ahtimeksi Turbomeckiltä mitsun 19T?

Mistäs jyrkempi nokkia kannattas tiedustella?

Onkos jyrkempin nokkien vaihdosta suurta hyötyä?

Boschin vai Walbron pumppu?

Mitkä suuttimet 630cc ?
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

imutötterön tarvitset vasta kun mennään yli 450hv:n
bensanpaineen säädin 3.8bar vähintään ja noi suuttimet.
nokkien etu on että ovat hieman kauemmin auki joten saa kamaa kauemmin
ja poistaa samoin. nokat löytyy vaikka minulta
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Mikä olis hyvä ja kestävä kytkin Ng900?

Spec 3 vai Viggenin asetelma + hiilarilevy?
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

minä laittaisin viggenin
ja ostaisin laatikoita varuullee jos yli 35 menisin (tosin niitäkin on jo nyt)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja östis »

osta suoraan holset hx 40 super, saat sen varmaan halvemmalla kun mikään noista... plus että holsetti kestää paremmin ja sillä on korkeampi viri mahdollisuus 8)
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja östis »

ainiin, löytyy gt28rs jos kiinnostaa sillä lähtee virittelemään. pistä yv:tä jos haluat kuvia siitä :lol:
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

östis kirjoitti:osta suoraan holset hx 40 super, saat sen varmaan halvemmalla kun mikään noista... plus että holsetti kestää paremmin ja sillä on korkeampi viri mahdollisuus 8)
Varmaan jossain vaiheessa voi ruveta kaipaamaan aikoja, jolloin ei tarvinnut vuosittain vaihtaa ahdinta katsastusta varten. ;)
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Azanovix kirjoitti:
östis kirjoitti:osta suoraan holset hx 40 super, saat sen varmaan halvemmalla kun mikään noista... plus että holsetti kestää paremmin ja sillä on korkeampi viri mahdollisuus 8)
Varmaan jossain vaiheessa voi ruveta kaipaamaan aikoja, jolloin ei tarvinnut vuosittain vaihtaa ahdinta katsastusta varten. ;)
Ei kai sitä nyt vielä hx 40 tarvitse alkaa kaipailemaan :wink:
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Minkähänlainen kokoonpano menis tosiaan vielä helposti katsastuksesta läpi?!

Mut eihän se ookku kerran vuodessa ku laitat auton katsastuskuntoon, miulla on auto aina katsestettava viimestään marraskuussa eli ei muutenkaa paha 8)
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja östis »

Azanovix kirjoitti:
östis kirjoitti:osta suoraan holset hx 40 super, saat sen varmaan halvemmalla kun mikään noista... plus että holsetti kestää paremmin ja sillä on korkeampi viri mahdollisuus 8)
Varmaan jossain vaiheessa voi ruveta kaipaamaan aikoja, jolloin ei tarvinnut vuosittain vaihtaa ahdinta katsastusta varten. ;)
sehän tehdään kerran vuodessa vaan :D ja jos katsastus on talvella niin eihän siinä mitään ongelmaa ole, tosin jos leima menee umpeen kesällä niin sen ymmärtää kyllä.
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja östis »

j3cc3 kirjoitti:Minkähänlainen kokoonpano menis tosiaan vielä helposti katsastuksesta läpi?!

Mut eihän se ookku kerran vuodessa ku laitat auton katsastuskuntoon, miulla on auto aina katsestettava viimestään marraskuussa eli ei muutenkaa paha 8)
mulla meni ainakin ton gt28rs kaa ihan hyvin läpi! Kannattaa tsekkaa päästöt ja alustat sun muut ennen kun meet katsastaa. Mulle ne tais ainoastaa valittaa että oma auto liian matala ja että kuuluu liian kova ääni putkesta :lol:
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja juhokare »

j3cc3 kirjoitti:Okei!

Paljonkos se T5 suite ohjelma maksaa?

Onko se piuha tämä

http://www.lawicel-shop.se/shop/image.a ... OBD-2l.jpg
Kertokaapa enemmän T5 Suitesta. :) Olen hieman ajasta jäljessä, koska olen taas tutustumassa vanhaan tuttuun Trionic5-moottoriin. Olisi kiinnostusta pieneen tehonnostoon. Onko ohjelman valmistanut Saab vai kuka? Saako sillä laadukasta jälkeä, jos taito riittää?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Luepa tuolta http://trionic.mobixs.eu/

Saa laatua, jopa vaikkei taito riittäisikään. Vakioraudalla tai lähes on helpointa käyttää wizardia suoraan stage1-3.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin