Sylinterinkannen kiristys
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Sylinterinkannen kiristys
Jakopään puoleisesta päädystä vuotelee öljyä kannen välistä. Korjaamolla olivat sitä mieltä ettei kannata kiristää, vaan kannentiiviste remppa olis eessä... Onko näin vai onko kiristyksestä hyötyä? ja jos on hyötyä niin...
Olisko klubilaisissa talvisodan henkeä ja auttavaa kättä (uudenmaan alueella) og 9-3:n kannen kiristys operaatioon (korvausta vastaan tietysti) Itellä ei työkaluja/osaamista moiseen operaatioon.
Olisko klubilaisissa talvisodan henkeä ja auttavaa kättä (uudenmaan alueella) og 9-3:n kannen kiristys operaatioon (korvausta vastaan tietysti) Itellä ei työkaluja/osaamista moiseen operaatioon.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Sylinterinkannen kiristys
Joissain tapauksissa jälkikiristys on auttanut, itselläkin olisi sama operaatio kenties edessä koska talvipakkasilla kusee hieman jäähynestettä ulospäin. Jyväskylän alueelta auttava/neuvova käsi ei olisi pahitteeksi myöskään
#4113
Ng900 -94
Ng900 -94
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sylinterinkannen kiristys
Ei oo paha nakki ja todellakin kannattaa yrittää josko vuoto lakkaa. Ainakin siirtää isompaa remonttia hyvällä tuurilla
pikaisella googletuksella pari linkkiä:
http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=206
http://www.thesaabsite.com/95/Coolantheadgasket.pdf
pikaisella googletuksella pari linkkiä:
http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=206
http://www.thesaabsite.com/95/Coolantheadgasket.pdf
XC70 D5 -11
Re: Sylinterinkannen kiristys
Hyvä ohje, pitääpä ottaa työn alle het kun pääsee viitasaarelle momenttiavaimen luo
#4113
Ng900 -94
Ng900 -94
Re: Sylinterinkannen kiristys
helppo homma tehdä ja oma lopetti vuotamasta... Ite vaihdoin pultit malliin motonet kun pelkäsin että vanhat katkeaa...
Re: Sylinterinkannen kiristys
Vin decoder sanoo että mun moottori on B206I. Päteekö siihen samat momentit kuin Jääskeläisen ohjeen 40nm, 60nm + 90astetta ? Jääskeläisen ohjeeseen on merkattu koneet b204 ja b214
#4113
Ng900 -94
Ng900 -94
Re: Sylinterinkannen kiristys
Samat momentit pätevät.
Re: Sylinterinkannen kiristys
Onko pelko aiheellinen, eli pitääkö kävästä motossa vielä ennen asentelua?jmm79 kirjoitti:helppo homma tehdä ja oma lopetti vuotamasta... Ite vaihdoin pultit malliin motonet kun pelkäsin että vanhat katkeaa...
#4113
Ng900 -94
Ng900 -94
Re: Sylinterinkannen kiristys
Ei katkea, kunhan noudattaa noita ohjeita.BaConi kirjoitti:
Onko pelko aiheellinen, eli pitääkö kävästä motossa vielä ennen asentelua?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Sylinterinkannen kiristys
Pultit maksoi pari kymppiä että sikäli halpa investointi jos vertaa siihen et yksi vaikka katkeaa..
Saab 9000 2.0t -97
Saab 9-3 2.0t -00
Saab 9-3 2.0t -00
Re: Sylinterinkannen kiristys
Luottaisin kyllä ehkä silti enemmän Saabin vanhoihin pultteihin kun motonetin uusiin Tai eihän sitä tiedä jos sieltä tuurilla on Elringia saanut...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Sylinterinkannen kiristys
Hmm, entäs jos joku on jo joskus kantta kiristänyt, montako kiristyskertaa nuo kestävät? Pitäisi yksi kansi kiristellä eikä historiasta ole tietoa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Sylinterinkannen kiristys
BaConi kirjoitti:Vin decoder sanoo että mun moottori on B206I. Päteekö siihen samat momentit kuin Jääskeläisen ohjeen 40nm, 60nm + 90astetta ? Jääskeläisen ohjeeseen on merkattu koneet b204 ja b214
Päteekö samat ohjeet myös T7:aan?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Sylinterinkannen kiristys
No niin. Kansi jälkikiristetty-> edelleen tihkuttelee öljyä, ehkei yhtä paljon ku ennen kiristystä, mut kuitenkin. Ei nuo pultit hirveen löysällä olleet, mut ei täysin tiukallakaan...Mitään klassisen kannentiivisteen menon oireita ei ilmene. Joten kansijumppa lienee kuitenki edessä...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Sylinterinkannen kiristys
Tätä joskus muinoin kyselly huollosta itsekkin ja puhuvat tosiaan, ettei silloin omaan 100tkm ajettuun potilaaseen kansipulttien jälkikiristyksestä öljyn tihkumisessa ollisi hyötyä vaan olisi jo aiemmin pitänyt. Tiiviste on jo tuossa vaiheessa päässyt asettumaan ja kovettumaan. Tossa se on siitä seuraavat 75tkm hissunkissun tissutellu. Pultit on tällä välillä vaihdettu toisiin ja nekin tässä männäkesänä jälkikiristetty mutta tihkuu.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429