Kontti o joo märkä muttei sillee rivosti
Joka kerta kun katsoo vararengaskoteloon se on silminnähden märkä, kosteutta kerääntyy aika kovalla tahdilla varsinkin näin syksyisin, talvisin lattiapahvi jäätyy kiinni.
Mistä pitäis lähteä ongelmaa purkamaan, valskaako joku venttiili vettä sisään vai onko joku tuuletusventtiili jumissa?
Onko kontin verhoilu märkä laidoista ja/tai pohjan ja laitojen taitteesta? - Entäpä kontin verhoilun takaa löytyvät vaahtomuovit?
Sain oman ng900 (-95, 3d) tulvani ja muut kosteusongelmat loppumaan
- putsaamalla skeidat pois poistotuuletusilmahärpäkesiivekkeistä kontin verhoilun alla
- vaihtamalla kaikki takavalojen tiivisteet
- tiivistämällä ulkosaumat, jotka ovat c-pilarin irroitettavan kattolistaosan ja kattorakenteen välissä (huom. tässä 3-ovinen, onko 5-ovisessa vastaava listaa?)
- puhdistamalla poistovesiurat katolta
- rassaamalla poistovesiaukot kontissa
täällä kanssa ruotsin tuliaisessa oli kontti täynnä vettä. Purin pois kaikki ja aloitin kuivattamisen. Tänään kun vesisateessa ajoin niin konttiin tulee reilusti kosteutta ja näyttäisi tulevan apparinpuolen kulmasta, koska siellä ihan märkä verhoilu. Täytyy tutkia toi oma vuotokohta ja laittaa sitten tilanneraporttia. Itse epäilen vähän umpion ympärystää...
kun verhoilut on purettu, niin kannattaa testata että vuotaako bensatakin luukun takaa mistään. siellä on paikkoja mistä vesi saattaa päästä sisään. näin myös itsellä.
BaConi kirjoitti:Missä on noi sisäilman poistoaukot ?
Ne pitäis löytyä takapuskurin takaa ja niissä pitäis olla kumiläpät.
Ja jos ne ovat rikki niin sateella vesipyörre auton alla tunkeutuu helposti
auton takakonttiin, en väitä, että sinun autossasi olisi tämä vika, mutta ei
se maksa mitään jos tsekkaa nekin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Omassani aikoinaan vuoti milloin mistäkin. Pahin oli ehkä tuo bensaluukun kauluksen tienoilta. Pintapellin saumasta tuli sisään vedet ja sitä muuten etsittiin..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Nyt on avattu omasta autosta takaverhoilut kokonaan auki. Suurin epäilys tällä hetkellä myös tuo tankin läpivienti ja rintapellin ja tankin kolon välinen tiiveys. Tutkimukset jatkuu. Omassa autossa vesisateessa ajon jälkeen kontin oikeassa kulmassa oli oikein kunnolla kastunut sivuverhoilun pohja, se oli litimärkä joten se vuotokohta löytynee varmaan helposti. Lokarin ja sivupeltien saumaan on jo päässyt pientä ruostetta, joten vuotoa on ollut jo pidemmän aikaa. Mikäköhän olisi paras tapa poistaa ja ehkäistä uuden ruosteen syntymistä? Ajattelin vähän fosforihappohoitoa ja joku happomaali päälle?