2001 Aeron modausta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

2001 Aeron modausta

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Millaista "lastupakettia" suosittelette 2001 Aeroon. Sellainen setti, että auto liikahtaisi kohtuullisesti ja paikat pysyy kuitenkin ehjänä. Autoon tulee ( osat tallissa ) lisäksi putki, vapaavirtaussuodatin ja parempi cooleri. Näillä pääsisi alkuun.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 2001 Aeron modausta

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Softan muokkaus T7 suitella ja vapari mäkeen. Kestää kunnes hajoaa.. sellaista se vaan on :(
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2001 Aeron modausta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Stagesofta, putki ja cooleri niin kyllä siitä se 270hv/400Nm irtoaa. Vaasassa saa nykyään RE85:ta tankattua joten biopower-softa voi olla järkevä vaihtoehto sekin, etanolilla ainakaan nakutusvaaraa ei ole. Tarvii vaan isommat suuttimet tai lisää bensanpainetta jos haluaa nuo tehot myös etanolilla, ettei rajoitu n. 240hv tienoille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 2001 Aeron modausta

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Jos haluat pitää koneen ehjänä, niin heitä sillä vv-filsulla vesilintua. Orkkis on riittävän virtaava. Pelkällä ic:n ja putkiston uusinnalla pääset stage3-tyylisiin teho- ja vääntölukemiin. Halvimmalla kuitenkin esim. vesa67 tai Nappe -nimimerkkeihin yhteyttä ottamalla. Kaupallinen softa ei ole parempi ja maksaa enemmän.
Tuosta eteenpäin tehoja halajamalla menee seuraavaksi päivitykseen turbo, kytkin, suuttimet, jne jne. Eli hintaakin alkaa tulla aika lailla lisää.
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: 2001 Aeron modausta

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Ja sitten kun niitä omia tunauksia tehdään suitella kannattaa pitää mielessä vakio Mitsubishi ahtimen 5# pakopesän, niin 1300mg/c ilmamassa pyynti voi olla jo liikaa. Isommalla Mitsun ahtimella 6# pakopesällä 1330mg/c oli jo liikaa. Tuhokuvat oliwatten näytillä Nettivaraosan puolella :lol:
Toi T7 kannen vakioventtiilinjouset kun ovat aika kuraa, vaikka olisivat uudet.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Vastaa Viestiin