OG9-3:n jarrulevyt motonetista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
9si3olmonen
"Tuplakaasari"

OG9-3:n jarrulevyt motonetista

Viesti Kirjoittaja 9si3olmonen »

eli onko kokemuksia onko motonetin jarrulevyt ihan laatutavaraa? Hinta etujarrulevyille on 41e kappale, kun saabilla vastaavat on reilut 100e kappale..
tevisu
"Hölösuu"

Re: OG9-3:n jarrulevyt motonetista

Viesti Kirjoittaja tevisu »

9si3olmonen kirjoitti:eli onko kokemuksia onko motonetin jarrulevyt ihan laatutavaraa? Hinta etujarrulevyille on 41e kappale, kun saabilla vastaavat on reilut 100e kappale..
Omakohtaisia kokemuksia Motonetin levyistä ei ole, mutta itse en "uskaltanut" niitä ostaa.

Tässä vielä vaihtoehtoja:
Brembon levyt http://www.hessumobiili.fi/varaosa4.php ... &varaosa=2
ja hiukan kalliimmat EBC:n levyt http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=5,xxxx .
Jotenkin mennyt usko joihinkin "alkuperäisiin" varaosiin.
Tuumer
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

9si3olmonen kirjoitti:eli onko kokemuksia onko motonetin jarrulevyt ihan laatutavaraa? Hinta etujarrulevyille on 41e kappale, kun saabilla vastaavat on reilut 100e kappale..
Motonetin levyt tulevat samoilta tukkureilta kuin esim.Hessumobiilinkin, joten aivan huoletta voi Motonetistäkin levyt ostaa. On sieltä joskus tullut Brembonkin paketissa levyt.
Itse en usko, että tarvikkeina saatavat Brembot on yhtään sen parempia tai huonompia kuin muutkaan tarvikemerkit.

Itse ainakin suosin jarrupaloina ns. "merkki"paloja, niistä tarvikeharakirikiinalais paloista kun ei ikinä tiedä...

Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.
aaltot
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja aaltot »

Tuumer kirjoitti:
Motonetin levyt tulevat samoilta tukkureilta kuin esim.Hessumobiilinkin, joten aivan huoletta voi Motonetistäkin levyt ostaa. On sieltä joskus tullut Brembonkin paketissa levyt.
Itse en usko, että tarvikkeina saatavat Brembot on yhtään sen parempia tai huonompia kuin muutkaan tarvikemerkit.

Itse ainakin suosin jarrupaloina ns. "merkki"paloja, niistä tarvikeharakirikiinalais paloista kun ei ikinä tiedä...

Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.
Ostin etupalat motonetistä just viikko sitten toho 9-3 seen ja ihan hyvin ne on toiminu...ainakin pitoa löytyy..
rr
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja rr »

Mä laitoin tarvikeliikkeen levyt ja Ferodon palat. Hyvin tuntuu toimivan. Helppo oli vaihtaa, tunnissa koko homma ohi.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
kivika
"Ruisku"

Levyt

Viesti Kirjoittaja kivika »

Ostin entiseen saappaaseen AD varaosamaailmasta "halvat" jarrulevyt. Vaihdoin keväällä vanhojen kieroon menneiden tilella! Kesä sujui hyvin, mutta syksyllä riitti yks pitkä jarrutus ja sen jälkeen iso lätäkkö ja tarvike levyt olivat kierot!! Juuri sopivasti oli AD:n takuu mennyt umpeen?

Sellaisia kokemuksia tarvike osista. Joitakin tarvikosia olen itsekin käytellyt, mutta alkperäisissä on yleensä paremmat takuut!
Kalle Kiviranta

Saab 9-3 SC 1.9 TidS (-07),Saab 9-3 SC 2.0 (-06), Saab 99 2.0 (-72), Saab 900 (-87), Saab 96 (-75, -73 ja -65)
NG900SET -95
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Ostin Speedpartsilata keväällä kaikki uudet levyt ja EBC:n green stuff palat. Etulevyt tais olla 55e/kpl ja merkki oli joko Norrbit tai Scandisc.

En kuitenkaan näitä levyjä voi suositella koska nyt jo ovat kierot. En sitten tiedä onko ajo/jarrutus tavoissani jotain vikaa..?

Ensi kerralla ostan eteen joko EBC:n levyt 135e/kpl tai Taroxin 160e/kpl. Se hyvä puoli on että seuraavalla kerralla kun vaihtaa levyt irtoavat ne jo helpommin. Alkuperäiset piti pilleillä lämmittää hehkuviksi että lähtivät pois.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
frenzy
"Aero"

Viesti Kirjoittaja frenzy »

itse ostin noin kuukausi sitten zimmerman sportin reijitetyt levyt ja ferodon palat joka kulmaan..
taitaa kuitenkin olla järkevintä laittaa ne vasta ensivuoden alusta.
voin laittaa kuvia kun saan ne paikalleen
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
Kaide
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Ostin joku aika sitten jarrupalat joka nurkkaan Motonetista ( etupalat " Remsa" merkkiset ) Ihmettelin kun 10 km markää tietä ja vesisadetta hävittää jarrut täysin. Pari ekaa jarrutusta ... ei tapahdu mitään ! Vaihdoin uudet jarrulevyt kun ajattelin että monet vapinat ja tuo jarruttomuus liittyvät vanhoihin levyihin. Noh ! sama märkien jarrujen häipyminen vaivaa edelleen joten syynä taitavat olla noi Motonetin "jarru"palat .... PRKL !!! Toimivat kyllä ihan tajuttoman hyvin kunhan jarrut vähän lämpenevät, taisivat myydä mulle " racing palat " :twisted:

Kaide
Vastaa Viestiin