9-3 2.0t vm.2002 (Aut.) menossa neljättä kertaa huoltoon kuukauden sisään"check engine" -valon syttymisen vuoksi. Ensin kiristeltiin turbon putkea, kesti viikon, sitten käytettiin penkissä ja valo kuitattiin - syttyi heti seuraavassa kiihdytyksessä. Kolmantena kertana vaihdettiin magneettiventtiili- parin päivän kuluttua valo syttyi taas... nyt jo oltuani lähes kuukauden saabin omistajana, havaitsin että muuten... valohan syttyi aina sen jälkeen kun olin "joutunut" tilanteeseen, jossa piti painaa S-nappi ja kaasu pohjaan , esim ohittaessa - valo syttyy.
Tarkoittanee turboon liittyvää ongelmaa, vai? Käsittääkseni punaiseen unelmaani on turbo jo kertaalleen vaihdettu, en kyllä löydä siitä mistään merkintää h-kirjasta...mutta näin ne luotettavassa autoliikkeessä kehuivat... Suapillani ajettu vasta 160tkm...joten tuskin se turbo jo toistamiseen ois menossa. Mutta en kyllä tuosta valon syttymisestä,niin ja palamaan jäämisestä, huolimatta ole havainnut tehojen häviämistä , saatikka savuttamista yms.turbon kuolemiseen viittaavaa. Osaiskos kukaan jeesata noviisia ja arvata mistä kiikastaa??
Moottorin varoitusvalo piinaa!
Re: Moottorin varoitusvalo piinaa!
Otappa seuraavan kerran talteen se vikakoodi minkä ne huollossa sieltä lukee niin voidaan arvailla enemmän.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko