NG 900 Cabrio
NG 900 Cabrio
Mikä noissa NG satkun Cabriomalleissa tökkii, kun niitä myydään niin edullisesti Euroopassa?
Hyvät OG satku Cabriot ovat paljon kalliimpia.
Nimim. Cabrio hakusessa
Hyvät OG satku Cabriot ovat paljon kalliimpia.
Nimim. Cabrio hakusessa
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Re: NG 900 Cabrio
Toinen on klassikko, toisesta ei koskaan tulekaan. Toista on myyty uutena kourallinen, toista kaksi. Eiköhän noista nykyhinnat muodostu.
Og:n kohdalla on jo lähtenyt hinnat nousuun, NG:n kohdallaan ollaan varmaankin nyt pohjamudissa - ei välttämättä nouse muttei voi pahemmin enää laskeakaan.
Mielestäni nyt on oikea aika ostaa avo-saab. Keväällä hinnat on taas korkeammat ja valmistajan tilannekin lienee selvinnyt suuntaan tai toiseen (vaikkei se vanhoissa autoissa oikeasti mitään vaikutakaan). Omalta osaltaan hintojenkin takia ostin itsellenikin toisen avo-saabin.
Og:n kohdalla on jo lähtenyt hinnat nousuun, NG:n kohdallaan ollaan varmaankin nyt pohjamudissa - ei välttämättä nouse muttei voi pahemmin enää laskeakaan.
Mielestäni nyt on oikea aika ostaa avo-saab. Keväällä hinnat on taas korkeammat ja valmistajan tilannekin lienee selvinnyt suuntaan tai toiseen (vaikkei se vanhoissa autoissa oikeasti mitään vaikutakaan). Omalta osaltaan hintojenkin takia ostin itsellenikin toisen avo-saabin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: NG 900 Cabrio
Juu, itse asiassa ajattelin joulunpyhinä mennä ostoksille.suorsa kirjoitti:Toinen on klassikko, toisesta ei koskaan tulekaan. Toista on myyty uutena kourallinen, toista kaksi. Eiköhän noista nykyhinnat muodostu.
Og:n kohdalla on jo lähtenyt hinnat nousuun, NG:n kohdallaan ollaan varmaankin nyt pohjamudissa - ei välttämättä nouse muttei voi pahemmin enää laskeakaan.
Mielestäni nyt on oikea aika ostaa avo-saab. Keväällä hinnat on taas korkeammat ja valmistajan tilannekin lienee selvinnyt suuntaan tai toiseen (vaikkei se vanhoissa autoissa oikeasti mitään vaikutakaan). Omalta osaltaan hintojenkin takia ostin itsellenikin toisen avo-saabin.
Toki arvostan tuota OG:ta paljon enemmän, mutta tuon hinnan perusteella voisin harkita myös NG:tä.
Osaatko asiasta valaistuneena kertoa, mitkä ovat NG 900 Cabrion sudenkuopat? Mitä varoa ja mitä tarkastaa perinpohjin...
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Re: NG 900 Cabrio
Katon toiminta nyt tietysti kannattaa tarkastaa, lähinnä ajaa auki ja kiinni ja kuulostelee samalla kuuluuko ylimääräisiä räklätyksiä tai paukkeita. Jos itse asian päälle ymmärtää niin mahdolliset viat ei aivan älyttömiä maksa korjata. Jos taas itse ei ymmärrä niin maksanee reilusti mikäli yleensäkään osaavan korjaajan löytää (on muutamia Suomessakin).
Ruostevauriota samoissa kohdissa kuin kovakattoisessakin. Itse en kyllä ole ruosteita nähnyt avossa (useimmat kesäajossa, muutenkin kilometrejä takana kohtuullisesti, esim. oma auto tullut floridasta).
Tekniikka muutoin sama kuin kovakattoisessakin. Ainakin kannattaa peruutella (pakki päälle, metri taaksepäin, pakki pois ja uudelleen päälle ja taas ajoa). Tämä muutaman kerran nin näkee, että orastavaa pakkivikaa ei ole. Koskee tietenkin pelkästään manuaalivaihteisia.
Kaikkia sähkövimpaimia tietysti kannattaa kokeilla. Halpoja korjata tarvittaessa, mutta eihän se pahitteeksi ole jos toimii jo valmiiksi. Samoin kurkkia miltä kulutusosat näyttää (jarrut, tuulilasi, yms.).
Kaikenkaikkiaat siis samat lääkkeet kuin kovakattoisessakin.
Ruostevauriota samoissa kohdissa kuin kovakattoisessakin. Itse en kyllä ole ruosteita nähnyt avossa (useimmat kesäajossa, muutenkin kilometrejä takana kohtuullisesti, esim. oma auto tullut floridasta).
Tekniikka muutoin sama kuin kovakattoisessakin. Ainakin kannattaa peruutella (pakki päälle, metri taaksepäin, pakki pois ja uudelleen päälle ja taas ajoa). Tämä muutaman kerran nin näkee, että orastavaa pakkivikaa ei ole. Koskee tietenkin pelkästään manuaalivaihteisia.
Kaikkia sähkövimpaimia tietysti kannattaa kokeilla. Halpoja korjata tarvittaessa, mutta eihän se pahitteeksi ole jos toimii jo valmiiksi. Samoin kurkkia miltä kulutusosat näyttää (jarrut, tuulilasi, yms.).
Kaikenkaikkiaat siis samat lääkkeet kuin kovakattoisessakin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: NG 900 Cabrio
NG900 on tosiaan vähän väliinputoaja. Kohtuullisella lisäpanostuksella pääsee kiinni jo OG9-3:n jossa on kuitenkin kaikenlaista pientä parannusta eri puolilla autoa.
Itse suosittelen ehdottomasti T7 koneista turbo automaattia. Kesän kokemuksella se on aivan loistava paketti cruisailuun.
Itse suosittelen ehdottomasti T7 koneista turbo automaattia. Kesän kokemuksella se on aivan loistava paketti cruisailuun.
Saab 9-5 2.3T Aut '07
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Re: NG 900 Cabrio
Tämähän näyttää hyvältä!pka kirjoitti:NG900 on tosiaan vähän väliinputoaja. Kohtuullisella lisäpanostuksella pääsee kiinni jo OG9-3:n jossa on kuitenkin kaikenlaista pientä parannusta eri puolilla autoa.
Itse suosittelen ehdottomasti T7 koneista turbo automaattia. Kesän kokemuksella se on aivan loistava paketti cruisailuun.
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx?id=cacp4ossx1z3
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Re: NG 900 Cabrio
Vajavainen yksilö.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: NG 900 Cabrio
Eli ei turboa.. Siisti kylläkin tuolla sinisellä kattokankaalla.suorsa kirjoitti:Vajavainen yksilö.
Re: NG 900 Cabrio
No tuo nyt oli yksi tuhannesta ehdokkaasta.J8 kirjoitti:Eli ei turboa.. Siisti kylläkin tuolla sinisellä kattokankaalla.suorsa kirjoitti:Vajavainen yksilö.
Siis kattoja on ollut muitakin kuin mustia?
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Re: NG 900 Cabrio
Kattoja on ainakin musta, sininen ja muistaakseni joku vaalea - olisiko ollut beige.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: NG 900 Cabrio
Beigeä ei ole tullut vielä vastaan, mutta sinistä ja mustaa kylläkin. Eräässäkin mustassa cabbessa oli sininen kattosuorsa kirjoitti:Kattoja on ainakin musta, sininen ja muistaakseni joku vaalea - olisiko ollut beige.
Aika paljon tuntuu olevan tuota 130 heppaista tarjolla...
Luulen päätyväni seuraavanlaiseen:
- vm 98-99
- musta/beige
- 150hp
- AAC
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Re: NG 900 Cabrio
Oliko tosiaan jotain aivan vaaleaa näihin "väli"koppaisiinkin? Tiedän että og900/9-3SS-koppaisissa löytyy sandbeige/vaaleanharmaa. Itselläni kanssa tuo sininen, vaaleansinisessä autossa.jarmop kirjoitti:Beigeä ei ole tullut vielä vastaan, mutta sinistä ja mustaa kylläkin. Eräässäkin mustassa cabbessa oli sininen kattosuorsa kirjoitti:Kattoja on ainakin musta, sininen ja muistaakseni joku vaalea - olisiko ollut beige.
Re: NG 900 Cabrio
Saatan muistaa väärinkin, en rupea kinaamaan. Tai sitten on jossakin autossa ollut teetetty/värjätty katto.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: NG 900 Cabrio
Rafun Arhissa ainakin on vaalea, erikseen teetetty katto.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: NG 900 Cabrio
http://www.convertibletopguys.com/conve ... 9-3-9-3-SE
Tuolta saa alkuperäis valmistajan kankaasta tehtyjä kattokankaita aika useassa eri värissä jos tekee mieli vaihtaa väriä.
Itse oon miettinyt että kun tuohon allekirjoituksen mustaan avoon tulee kankaan vaihto joskus ajankohtaiseksi, niin voisi sellainen joku punaisen sävy sopia aika hyvin
Tuolta saa alkuperäis valmistajan kankaasta tehtyjä kattokankaita aika useassa eri värissä jos tekee mieli vaihtaa väriä.
Itse oon miettinyt että kun tuohon allekirjoituksen mustaan avoon tulee kankaan vaihto joskus ajankohtaiseksi, niin voisi sellainen joku punaisen sävy sopia aika hyvin