Yksi sylinteri tippui pelistä, vikakoodi P0303, mitähän...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
emaijala
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 25, 2003 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yksi sylinteri tippui pelistä, vikakoodi P0303, mitähän...

Viesti Kirjoittaja emaijala »

Jossain taisi olla sellainenkin maininta, että venttiiliongelmat olisivat yleisempiä nimenomaan matalapaineisissa. Syy tähän ei meikäläiselle selvinnyt. Melkein jo päädyin kannen irrottamiseen itse, mutta tilaongelma yhdistettynä pieneen aikaongelmaan aiheuttaa kallistumisen korjaamon puoleen.

--Ere
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Yksi sylinteri tippui pelistä, vikakoodi P0303, mitähän...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, yhden tapauksen tiedän jossa on T7 moottorissa seeti tippunut, ja toisen tapauksen nähnyt jossa se oli B202 kannesta myöskin tipahtanut venttiililautasen ympärille. Ei siis niin kaukaa haettu arvaus.

Matalapaineessa venttiiliongelmaa pitäisin puristuksen katoamistapauksessa suhteellisesti todennäköisempänä ihan vain siksi koska,
A) GT17:lla varustettu vakio 2,0t on suhteessa epätodennäköisin nakutuksella männän halkaisija, vrt. vähemmän anteeksi antava 2,3 Aerona tai viritettynä. 15T ahtimella kapasiteettia löytyy ihan erilailla
B) Matalapaineisten T7 kansissa (ainakin pre-2001) ei ollut Nimonic-pakoventtiileitä jotka kestävät lämpöä tavanomaista paremmin, palamisriski siis suurempi
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Yksi sylinteri tippui pelistä, vikakoodi P0303, mitähän...

Viesti Kirjoittaja J8 »

Kuva

Tuossapa viime kesältä kuva kuinka seeti oli tullut ulospäin. Vastaavat oireet oli kuin emaijalalla. Kolmella kävi ja mäntä ehjänä.
emaijala
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 25, 2003 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yksi sylinteri tippui pelistä, vikakoodi P0303, mitähän...

Viesti Kirjoittaja emaijala »

No niin, nyt vihdoin muistaessani laitetaas päivitys tästä aiheesta. Eli viaksi paljastui yhdestä pakoventtiilistä puuttuva palanen, eli oli lohjennut reunasta siivu pois. Kaikissa pakoventtiileissä näkyi muodonmuutoksia, ja diagnoosi oli, että on käynyt liian laihalla eli kuumana. Kansirempassa siis kaikki pakovenat uusiksi. Ilmamassamittarissa vikaa, mikä ilmeisesti ollut syyllinen laihalla käymiseen, eli se vaihtoon kans. Lopputuloksena voisi siis sanoa, että olisi kannattanut ostaa T5-koneella varustettu auto ennemmin, mutta pääasia, että pääsee taas Saabilla ajelemaan. :)

--Ere
Vastaa Viestiin