kolinaa jakopään tienoilta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jusa
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Marras 13, 2004 17:13

kolinaa jakopään tienoilta

Viesti Kirjoittaja jusa »

Auto on NG 900 2.0 SE vm.-95 aj. 230.000 km. Jakopään tienoolta alkoi kuului voimakas, metallinen ääni, aivan kuin rutikuiva laakeri kiljuisi. Jakopää ja kiilahihnapyörät on tsekattu, mitään ei löynyt. Ääni kuulu myös ilman käyttöhihnaa. Hyviä neuvoja kaivataan
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Noilla kilometreillä syynä voi olla laturihihna ja -pyörät!!! :? Jos jakopääsä ei ollut vikaa, niin kannatta nuo kyseiset ns. kuluvat osat tarkastaa!! :) Itse vaihdatin ne, niin loppui kolina ja kilinä!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Niin, ja tervetuloa vaan foorumille! :D
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
jusa
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Marras 13, 2004 17:13

kiitokset

Viesti Kirjoittaja jusa »

Kiitokset vastauksista, tarkistetaanpa vielä hihnapyörä ja tasapainoakselin ketju
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kertomastasi päätellen auto kaipaisi tasapainoakselien poisottoa. NG900:ssa se onkin vähän kinkkisempi juttu, koska ottaakseen pois ketjun ja kiristimet pitää moottori nostaa autosta ylös. PCS:n Pete sanoi, että homma vie noin kaksi päivää ja maksaa noin kaksi tuhatta euroa (hmm, muistankohan mä nyt ihan oikein?) :evil: Jos olis halvempaa, niin olisin jo poistattanut tuon tasapainotusakselin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Juuri tiedustelin täältä päin ko. ketjun poistoa. Menee kuulemma tiukka päivä ja hintaa kertyy n. 400€.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mitä ihmettä? 400e ketjun poisto? Monenko tunnin mukaan on laskettu?

Ng900/og9-3:ssa pelkän ketjun saa pois helpoiten öljypohjan kautta.
Että öljypohjan mahtuu irroittamaan pitää apurunko irroittaa. (8 pulttia&pallonivelet) sekä Pakoputken alkuosa (DP=downpipe).

Hommaan menee aikaa harrastelijalta 3-6h ilman isompia vastoinkäymisiä, jos nosturi käytössä.
Rutiinilla voisi onnistua 2-4 tunnissa.
Itse olen neljästä saabista ko. kejun repinyt pois ko menetelmällä :roll:
Haku toiminnolta löytyy juttua aiheesta varsin paljon.

Tietty ketjun voi irroittaa (tai myös vaihtaa) kiristäjineen irroittamalla koko päätykopan, joka edellyttää joko öljypohjan tai kannen irroittamista sekä tietty koko moottorin pudottamista, että päätyyn tulee tarpeeksi tilaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Kuuluuko tasapainoakselin ketjusta pahempi ääni silloin kun nostaa nopeasti moottorin kierroksia?
Vai kuuluuko rallatus myös konetta käytettäessä tasakaasulla, esim 2000rpm. :?:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Yksi hyvä kysymys:

Oliko -95 vaparissa jo tp-ketju?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

niin joo. Äkkiähän tuo selviää kun kurkkaa lohkon etupuolelta heti imusarjan alta. Löytyykö tasapainoakselin pullistuma päästä päähän. MIstäköhän kohtaan tuon konetyypin muuten selvittää? jostain tyyppikilvestä?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin