Jonni Peura kirjoitti:Eihän tuohon mitään power filteriä tarvittu... Tulppasin siihen by-passin päähän sellaista suodatinkangasta, joka päästää ilman läpi mutta ei päästä mitään sisään... Nippusiteellä kiinni.. Lisäksi tulppa ilmanputsariin. Kyllä suhauttaa... Kuuluis varmaan selvemmin manuaalilla mut tomaatillakin kyllä kun tarpeeksi polkee kaasua. Maksoi 0 euroa ja on helppo muuttaa takaisin.
Tuli vaihdettua tuo oma patentti speedparts:in filtteriin + tulppaan. Suhisee kahta kauheammin. Automaatissa on kyl se hyvä puoli ettei suhinat kuulu normaaliajossa. Sitten kun haluaa suhautella nostelee vaan jalkaa kaasulta...
Mitä muuten katsastusviranomainen tuumaa tuollaisesta? Olisiko viisainta laittaa letku takaisin katsastuksen ajaksi? Lähinnä mietin sitä, että jos autossa on tuollaista hilpettä (jälkiasennettu ahtopainemittari yms.) alkaako inssi epäillä että auto on viritetty yli sallittujen tehojen ja ottaa sen vielä selville? Meinaan jos on oikein v****mainen inssi...
Ei mulla ainakaan oo mitää sanonu vaik iso IC, dumppi, silikoniletkut, poikkituki ja kaikkee tommosta turhaa mitä normaalisti siel konepellin alla ei oo. Entisessä autossa oli kans samaa rataa ja ei siitäkää sanomista tullu, ei nämä mun autot kyl muutenkaa mene katsastuksesta ikinä läpi nii eipä tol väliä
Jonni Peura kirjoitti:
Mitä muuten katsastusviranomainen tuumaa tuollaisesta? Olisiko viisainta laittaa letku takaisin katsastuksen ajaksi? Lähinnä mietin sitä, että jos autossa on tuollaista hilpettä (jälkiasennettu ahtopainemittari yms.) alkaako inssi epäillä että auto on viritetty yli sallittujen tehojen ja ottaa sen vielä selville? Meinaan jos on oikein v****mainen inssi...
-By-passin ja ilmansuodattimen välistä letku irti
-power filter tms kiinni by-passiin letkun tilalle
-jonkinlainen tulppa ilmansuodattimen koteloon, reikään jossa letku oli ennen
Ja muuta ei tarvita?
Juurikin näin.
Toimiiko tää suhauttelu viritys 2001vm 2.0 matalapaine turbokonees? Onko tuosta mitään haittavaikutuksia?
Semmoinen asia muuten kannattaa dumpin laittajien ottaa myös huomioon mikä tuli itselle vastaan viime kesänä Baileyn dumpin kanssa että tyhjäkäynnillä dumppi olikin auki Ilmeisesti siis ei dumpin orkkis jousi ollut tarpeeksi jäykkä pitämään dumppia kiinni. . . sitten kun alko kaasua antaa niin meni se kiinni, ahdot nousi ja suhautteli kuten piti, mutta vaihdoin alkuperäisen asetelman kuitenkin takaisin odottamaan sitä hetkeä että jaksan modailla sitä dumpin jousta.
Muutenhan se tosta sitten voi imeskellä dumpin kohdalta suodattamatonta ilmaa sisään joka ei toki ole kovin toivottavaa. . .
Jos bybassinkin pään tulppaa, sittenhän se pitäisi sakata, kestääköhän ahdin sitä kuin hyvin? Nyt mulla on bybassin pää auki, pitää hakea siihen suodatin, imuputken pää on tukittu
Nyt on kyllä mielenkiinnon vuoksi pakko kysyä tomipeeltä että mitä tuolla ratkaisulla nyt haetaan jos on bypassi poissa kokonaan ja tulpattu molemmat reiät? Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin?
Sakkausta, äänen takia. Tota turbon reagoinnin hidastumista en ole huomannut mitenkään. Katotaan ku saa muut osat kiinni ja pääsee penkkiin, siinähän sen näkee tarkimmin.
Pertttu kirjoitti:Elikkä tota T7:kaako ei saa suhisemaan millään fiksulla konstilla? En koe vielä tarvetta lisätehoille.
Ainakin BSR optiflow ilmansuodattimella tulee mukavat äänet, eikä ainakaan itsellä tuosta pahaa sanottavaa...(luultavasti 5 seuraavaa viestiä kertoo kuinka haitallinen se on koneelle ja kuinka paljon parempi orkkis suodatin on )
ex 9³ Viggen MY99 ex 9³ Aero MY02 ex 9³ ss Aero MY05