kolinaa jakopään tienoilta
kolinaa jakopään tienoilta
Auto on NG 900 2.0 SE vm.-95 aj. 230.000 km. Jakopään tienoolta alkoi kuului voimakas, metallinen ääni, aivan kuin rutikuiva laakeri kiljuisi. Jakopää ja kiilahihnapyörät on tsekattu, mitään ei löynyt. Ääni kuulu myös ilman käyttöhihnaa. Hyviä neuvoja kaivataan
-
- "Hölösuu"
Kertomastasi päätellen auto kaipaisi tasapainoakselien poisottoa. NG900:ssa se onkin vähän kinkkisempi juttu, koska ottaakseen pois ketjun ja kiristimet pitää moottori nostaa autosta ylös. PCS:n Pete sanoi, että homma vie noin kaksi päivää ja maksaa noin kaksi tuhatta euroa (hmm, muistankohan mä nyt ihan oikein?)
Jos olis halvempaa, niin olisin jo poistattanut tuon tasapainotusakselin.

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Mitä ihmettä? 400e ketjun poisto? Monenko tunnin mukaan on laskettu?
Ng900/og9-3:ssa pelkän ketjun saa pois helpoiten öljypohjan kautta.
Että öljypohjan mahtuu irroittamaan pitää apurunko irroittaa. (8 pulttia&pallonivelet) sekä Pakoputken alkuosa (DP=downpipe).
Hommaan menee aikaa harrastelijalta 3-6h ilman isompia vastoinkäymisiä, jos nosturi käytössä.
Rutiinilla voisi onnistua 2-4 tunnissa.
Itse olen neljästä saabista ko. kejun repinyt pois ko menetelmällä
Haku toiminnolta löytyy juttua aiheesta varsin paljon.
Tietty ketjun voi irroittaa (tai myös vaihtaa) kiristäjineen irroittamalla koko päätykopan, joka edellyttää joko öljypohjan tai kannen irroittamista sekä tietty koko moottorin pudottamista, että päätyyn tulee tarpeeksi tilaa.
Ng900/og9-3:ssa pelkän ketjun saa pois helpoiten öljypohjan kautta.
Että öljypohjan mahtuu irroittamaan pitää apurunko irroittaa. (8 pulttia&pallonivelet) sekä Pakoputken alkuosa (DP=downpipe).
Hommaan menee aikaa harrastelijalta 3-6h ilman isompia vastoinkäymisiä, jos nosturi käytössä.
Rutiinilla voisi onnistua 2-4 tunnissa.
Itse olen neljästä saabista ko. kejun repinyt pois ko menetelmällä

Haku toiminnolta löytyy juttua aiheesta varsin paljon.
Tietty ketjun voi irroittaa (tai myös vaihtaa) kiristäjineen irroittamalla koko päätykopan, joka edellyttää joko öljypohjan tai kannen irroittamista sekä tietty koko moottorin pudottamista, että päätyyn tulee tarpeeksi tilaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Kyllä ja ei.peinu kirjoitti:Yksi hyvä kysymys:
Oliko -95 vaparissa jo tp-ketju?
204i kyllä
206i ei
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=206i
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
niin joo. Äkkiähän tuo selviää kun kurkkaa lohkon etupuolelta heti imusarjan alta. Löytyykö tasapainoakselin pullistuma päästä päähän. MIstäköhän kohtaan tuon konetyypin muuten selvittää? jostain tyyppikilvestä?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11