Adapt_err

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Adapt_err

Viesti Kirjoittaja jull3 »

Hei,

Kaipaisin ehdotuksia, mitä kannattaisi alkaa T5 suitella seuraamaan kun satunnaisesti ehkä noin parin viikon välein syttyy CEL ja vilkuttelee 7 vilkautusta eli "Air/Fuel mixture (A/F ratio)"

T5 suitella vikakoodi sanoo Adapt_err. Olen koittanut imasta sram snapshotin aina kun vika on päällä ennen resetointia mutta näissä snapshoteissa ei ainakaan mielestäni ole
Adapt_injfaktor!, Adapt_korr! arvot rajojen ulkopuolella mikä selittäisi Adapt_err asettamista.

Voisiko olla että kun tuo Adapt_korr on kai suht hetkellinen ja jatkuvasti muuttuva niin se käy rajojen ulkona vain hetkellisesti ja sen johdosta arvot on sitten minun snapshoteissa taas rajojen sisällä?

Auto on siis B204R koneella oleva 9-3, vakiosoftalla paitsi T7 mankkuvenakonversio, 3' putkisto ahtimelta-> ja parempi cooleri. Voisiko jostain syystä vakiosoftalla paremmin virtaava putkisto tai viileämpi tuloilma saada tämän ongelman aikaan, tuntuu vähän kaukaa haetulta?

Yksi oletettava syyllinen on mahdollisesti myös lambdajohtoon pakon edessä tehty jatko, koska uudessa putkistossa lambdan paikka oli paljon kauempana. Mutta jos syy olisi tässä jatkojohdossa en ymmärrä miksi vika ei sitten olisi päällä jatkuvasti vaan vain satunnaisesti? Jatko tehtiin puristusliitoksilla, ei juotoksia.

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa jeesailla :wink:
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Adapt_err

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voi olla että lambda on liian kaukana eikä lämmitysvastuksen teho riitä aina pienillä kuormilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Adapt_err

Viesti Kirjoittaja jull3 »

No kieltämättä kyllä se aikapaljon kauemmas siirty kun orkkispaikkahan on niin lähellä ahdinta että varmaan jonkiverran viileempinä pakokaasut saavuttaa lambdan.

Onko sivistyneitä veikkauksia siitä polttaako tuo lambda nyt ajanmyötä ton lämmitysvastuksen poikki jos se huutaa sielä huomattavasti enemmän kuin alkuperäisellä paikallaan vai onko sen vastuksen mitoitus semmoinen että se kestää jatkuvasti lämmittää parhaimmalla lämmitystehollaan?

Kun en noita lambdoja niin hyvin tunne niin onko markkinoilla mahdollisesti mallia jossa olisi vielä tehokkaampi lämmitys minkä voisi tonne iskeä tilalle, jos ongelma olisi tästä lämmityksen riittämättömyydestä kiinni?
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
Vastaa Viestiin