Mistä kampiakselin asentoanturi?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Mistä kampiakselin asentoanturi?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ei sitten sopinutkaan tuo tarvike anturi paikoilleen :( Oli vääränlainen liitin. Mutta nyt on tulossa sitten orkkis osa, että se pitäisi sopia :D
Meillä oli kaverille joskus oikeanmallinen anturi mutta liitin väärä niin vaihdettiin tylysti vaan siitä vanhasta se liitin ja hyvin pelasi.

Mutta toki orkkis on aina orkkis 8)
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
novice
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä kampiakselin asentoanturi?

Viesti Kirjoittaja novice »

Hook kirjoitti:
novice kirjoitti:Ei sitten sopinutkaan tuo tarvike anturi paikoilleen :( Oli vääränlainen liitin. Mutta nyt on tulossa sitten orkkis osa, että se pitäisi sopia :D
Hyvä nippelitieto. Vielä kun tarkennat, että mikä anturityyppi (motonetin osanumero?) ei käynyt mihinkä automalliin, niin muutkin osaa välttää karikon. :mrgreen:
Ei ollu motonetistä tämä anturi. Tilattiin pikkupaikkakunnan varaosaliikkeestä, lomalla kun olen eikä motonettiä ole lähellä :D
Volvo V60 D4 -14
novice
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä kampiakselin asentoanturi?

Viesti Kirjoittaja novice »

Nyt on orkkisanturi paikoillaan ja auto toimii taas 8)
Kiitokset 9-5T Tomille anturin myynnistä.
Volvo V60 D4 -14
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä kampiakselin asentoanturi?

Viesti Kirjoittaja luopape »

jykä66 kirjoitti:onhan noita motonetissä ainakin nyt....melkein kaikissa toimipisteissä,
hinta->34.90e :D
Nostetaan vanhaa keskustelua kun piti perhana hommata tuo vikakoodinlukija. Ilman sitä elämä oli helppoa, nyt on autosta jo löytynyt vikoja ihan liikaakin :) tänään viimeksi P0340 :evil: Huomenna reissun päälle, eikä löydy marmoritiskin hyllystä asentoanturia.

Tuolla hinnalla 34,90€ löytyy Motonetista vain Oopelin antureita. mahtaisikohan pienellä ranetuksella käydä :saab: iin? Auto siis tuo allekirjoituksen kulkinen. Ottaisin ihan varmuuden vuoksi matkaan edes tuon Motonetin anturin, kun ei muitakaan ole saatavilla tähän hätään. Käynnistysongelmia ei ole ollut sen kummemmin lämpimänä kuin kylmänäkään.

Motonet: Nimike 10-9127 YKK-anturi Opel -97 kampiaks Hinta 34.90 €
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
v4super
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 08:41

Re: Mistä kampiakselin asentoanturi?

Viesti Kirjoittaja v4super »

Moro! itse tlasin procarservicestä jyväskylästä toissapäivänä ja tänään paikalleen. Oireet hävisivät kuten vikavalokin taulusta kuittauksen jälkeen :) seurataan tilannetta. :saab:

Toivotan onnistunutta reissua tekniikan puolesta ja muutenkin! juhannuksia!
none
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Mistä kampiakselin asentoanturi?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Fixukselta itse ostin alkup. Boschin 95 €.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Porilaine
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 11:44
Paikkakunta: Pori

Re: Mistä kampiakselin asentoanturi?

Viesti Kirjoittaja Porilaine »

Porista marmoritiskiltä ostettuna 9-3 vm99 autoon 140 Eur
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Rotten Ralph
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Syys 22, 2009 21:34

Re: Mistä kampiakselin asentoanturi?

Viesti Kirjoittaja Rotten Ralph »

Onko tuon anturin vaihtaminen kuinka hankala operaatio?
JJVilzu
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Touko 18, 2010 21:36

Re: Mistä kampiakselin asentoanturi?

Viesti Kirjoittaja JJVilzu »

Motonet 10-9127 34,90e, ooppeleihin ja vanhempiin GM900 nelipyttyisiin sopiva, sama anturi täsmälleen, kuin uudempien mallien (og93, uudemmat gm900 jne.) anturi, paitsi että liitin on 3-napainen, uusissa 4-napainen. Eli ranettaa johdon poikki ja vanha liitin kiinni (en suosittele), tai niin kuin minä, mattoveitsellä liitin sopivaksi (samanlaiset, vain napaisuus ja lovet eroavat) ja vulkaaninauhaa päälle, niin tulee vesitiivis. Toimii itsellä ainakin täysin. Täytyy vain katsoa, kumpaan reunaan liitin tulee, tai siis päätellä / kokeilla starttaamalla, ei käynnisty lainkaan, jos väärin. Idea on se, että vanhan ja uuden liittimen pinnit täsmää (4. on käyttämätön) ja 1 pinni samaan reunaan, niin thats it. Älä kysy, miten se 1. pinni selviää, kummassa reunassa se on. En muista miten sen päättelin. Mutta kerralla meni oikein mulla, eli joku logiikka siihen löytyi.

Vaihto-operaatio on hyvin helppo sinällään, pari hankaluutta: Ahdas paikka, joutuu roplaamaan päältä alta ja sivulta, pitkät ja ohuet kädet, joissa väh. 4 niveltä matkalla olisivat näppärät. Jotkut raportoineet torx pultin olleen varsin pahasti jumissa. Itsellä lähti helposti, kunhan torx-kannan putsasi sisältä huolellisesti puhtaaksi ja käytti täsmälleen oikean kokoista avainta. Myös johto menee niin uskomatonta reittiä, etten edes yrittänyt pujottaa uutta takaisin samaa kautta, sais purkaa johtospagettia, letkuja yms. puolpäivää. lämpösuojapeltilirpakkeen takaisin saaminen vaatii todella sorminäppäryyttä, ainakin tuen varassa keula kohollaan maassa maaten pimeässä ja kylmässä.
Vastaa Viestiin