novice kirjoitti:Ei sitten sopinutkaan tuo tarvike anturi paikoilleen Oli vääränlainen liitin. Mutta nyt on tulossa sitten orkkis osa, että se pitäisi sopia
Hyvä nippelitieto. Vielä kun tarkennat, että mikä anturityyppi (motonetin osanumero?) ei käynyt mihinkä automalliin, niin muutkin osaa välttää karikon.
Ei ollu motonetistä tämä anturi. Tilattiin pikkupaikkakunnan varaosaliikkeestä, lomalla kun olen eikä motonettiä ole lähellä
jykä66 kirjoitti:onhan noita motonetissä ainakin nyt....melkein kaikissa toimipisteissä,
hinta->34.90e
Nostetaan vanhaa keskustelua kun piti perhana hommata tuo vikakoodinlukija. Ilman sitä elämä oli helppoa, nyt on autosta jo löytynyt vikoja ihan liikaakin tänään viimeksi P0340 Huomenna reissun päälle, eikä löydy marmoritiskin hyllystä asentoanturia.
Tuolla hinnalla 34,90€ löytyy Motonetista vain Oopelin antureita. mahtaisikohan pienellä ranetuksella käydä iin? Auto siis tuo allekirjoituksen kulkinen. Ottaisin ihan varmuuden vuoksi matkaan edes tuon Motonetin anturin, kun ei muitakaan ole saatavilla tähän hätään. Käynnistysongelmia ei ole ollut sen kummemmin lämpimänä kuin kylmänäkään.
Motonet: Nimike 10-9127 YKK-anturi Opel -97 kampiaks Hinta 34.90 €
Moro! itse tlasin procarservicestä jyväskylästä toissapäivänä ja tänään paikalleen. Oireet hävisivät kuten vikavalokin taulusta kuittauksen jälkeen seurataan tilannetta.
Toivotan onnistunutta reissua tekniikan puolesta ja muutenkin! juhannuksia!
Motonet 10-9127 34,90e, ooppeleihin ja vanhempiin GM900 nelipyttyisiin sopiva, sama anturi täsmälleen, kuin uudempien mallien (og93, uudemmat gm900 jne.) anturi, paitsi että liitin on 3-napainen, uusissa 4-napainen. Eli ranettaa johdon poikki ja vanha liitin kiinni (en suosittele), tai niin kuin minä, mattoveitsellä liitin sopivaksi (samanlaiset, vain napaisuus ja lovet eroavat) ja vulkaaninauhaa päälle, niin tulee vesitiivis. Toimii itsellä ainakin täysin. Täytyy vain katsoa, kumpaan reunaan liitin tulee, tai siis päätellä / kokeilla starttaamalla, ei käynnisty lainkaan, jos väärin. Idea on se, että vanhan ja uuden liittimen pinnit täsmää (4. on käyttämätön) ja 1 pinni samaan reunaan, niin thats it. Älä kysy, miten se 1. pinni selviää, kummassa reunassa se on. En muista miten sen päättelin. Mutta kerralla meni oikein mulla, eli joku logiikka siihen löytyi.
Vaihto-operaatio on hyvin helppo sinällään, pari hankaluutta: Ahdas paikka, joutuu roplaamaan päältä alta ja sivulta, pitkät ja ohuet kädet, joissa väh. 4 niveltä matkalla olisivat näppärät. Jotkut raportoineet torx pultin olleen varsin pahasti jumissa. Itsellä lähti helposti, kunhan torx-kannan putsasi sisältä huolellisesti puhtaaksi ja käytti täsmälleen oikean kokoista avainta. Myös johto menee niin uskomatonta reittiä, etten edes yrittänyt pujottaa uutta takaisin samaa kautta, sais purkaa johtospagettia, letkuja yms. puolpäivää. lämpösuojapeltilirpakkeen takaisin saaminen vaatii todella sorminäppäryyttä, ainakin tuen varassa keula kohollaan maassa maaten pimeässä ja kylmässä.