Aeron tehot kateissa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja Hook »

niko_s kirjoitti:Jarrulla testasin, palstan ohjeen mukaan. Vakiosuuttimet siellä vielä on.

Ko. ohjeet t5 (b2x4) koneille.
T7 koneissa pitää ohittaa manku letkulla. (letku suoraan C-W) Sähköjohdon irroitus sytyttää vikavalon. Jarru t7 koneissa puottaa myös ilmamassa pyyntejä ja sulkee läppää, joten paine ei ole peruspaine.

Vakiosuuttimet eivät riitä samoille tehoille ylärekisterissä kuin bensalla, kun viinasta pitää olla noin 30% enemmän. Näinollen tehoja ajetaan alas viinalla ajaessa.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Hei pojat. T7 autossa ei toi jarrukikka toimikaan, totesin sen ihan itse tossa joku aika sitten melaa säätäessä että T7 taitaakin laskea vaan ilmamassan johonkin rajalliseen arvoon ja ahtopaine on sitten mitä on.
Ainoa keino minkä testasin toimivaksi oli irrottaa sähköjohto mankkuvenalta, ja jos haluaa välttää CE valon syttymisen niin kytke johto takas ennen sammutusta/uutta starttia.

Ja T7:n kanssa tuijotetaan pääasiallisesti ilmamassaa ja toisekseen voidaan ahtopaineesta päätellä imuilman lämpötila tai ilmamassamittarin viallisuus.

Edit: Hook ehti painaa enteriä ekana...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Joo, tehoero viinan ja bensan välillä on kyllä tiedossa, mutta nyt viinallakin tuntui puuttuvan jotain. Nyt siis tankoa kirraamalla homma on paljon parempi. Tuo peruspaine vaan jäi hämäämään.

Mutta hyvä juttu, että selvisi tuo T7:n peruspaineen testaus. Täytyy koittaa oikealla tavalla. Peruspaine kai kuitenkin on se 0.4?

Tänks!
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Siinä se, 0.4-0.45. Liika peruspaine aiheuttanee negatiivista paineensäädön adaptaatiota joka ei sekään ole toivottua.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Itse olen testaillut peruspainetta jcarlsonin ohjeen mukaan.
#3929
Saab 9-3 ss -05
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Kaks-Seiska kirjoitti:Itse olen testaillut peruspainetta jcarlsonin ohjeen mukaan.
Tuo onkin hyvä ja simppeli ohje. Minä tuijotin vaan osion stickynä olevaa FAQ-viestiä peruspaineen säädöstä.

Olisikohan FAQ:iin mahdollista lisätä tuo T7 ohje ja maininta, että se alkuperäinen on vain T5:een?
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Viat vaihtuu, mutta Saappi pysyy. Jatketaanpa siis hölmöjen kyselyä.

Nyt on sellainen ongelma, että tehot ovat jälleen hakusessa. Ei sillä, että niitä näillä liukkailla juuri tarvitsisi :roll:

Ahdot eivät enää nouse yli 0.7:n ja mAir jää 850 tietämille, vaikka pyyntiä olisi yli 1100. Testasin tänään sen verran, että mankkuvenan W-letku irrallisena ahtoja tulee kyllä tuonne 1.2:een (ja varmaan olisi tullut ylikin) ja tällöin myös mAir nousee kunnolla. Peruspaineetkin tarkastin, ja ne ovat vähän yläkanttiin, eli vajaa 0.5, mutta tällä ei varmaan vaikutusta moiseen ole.

Muita tunnuslukuja SID infosta (tiedä sitten, onko näillä merkitystä): PWM 20-970, Amul nyt -140, joskus vähän plussalla. Nakut ja MiFit muutaman luokkaa, enkä tiedä ovatko nämä tulleet nyt vai joskus aikaisemmin. Badp arvoa koitin etsiä, mutten löytänyt.

Mitäs seuraavaksi tutkisi? Vikakoodejakaan ei ole. ECUa resetoiden?
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kovasti kuullostaa vialliselta evap takaiskulta. Tulppaa läppärungon takaa lähtevä letku esim. M10 pultilla. Läppärungolle tulevan putken voi jättää auki. Sitten vain katsomaan mitä ahtaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Hook kirjoitti:Kovasti kuullostaa vialliselta evap takaiskulta.
Sehän se! Kiitos :)

Saakos tuo olla tuolla tavalla toistaiseksi, vai pitääkö pistää letkut takaisin kunnes jaksaa korjata kunnolla?
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

IKH:lta löytyi soppeli takaisku ja taas mennään. Tuli kyllä niin ruma patentti letkuklemmareineen, että pitää varmaan jossain vaiheessa tuunata fiksummaksi. Mutta pääasia, että toimii :)
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Vastaa Viestiin