Vikakoodin lukija
Re: Vikakoodin lukija
Joopa.. Ehkä mun tapauksessa en käy Op-Comia ostamaan vielä, vaan yritän metsästää jostain jonkun, jolla olisi valmiiksi käypä testeri tai Tech ja taitoa käyttää sitä. Varmaan kaikkein varmin ratkaisu tällähetkellä.
9-3 SE 2.0l -99
op-com toimiikin can-väyläisissä Saabeissa eli se pitää huomioida. Eli vanhemmissa ei toimi, kuten ko. ketjun malleissa. Sen sijaan opelscannerin luvataan toimivan, huom. varauksella pitää tähän suhtautua. Ei saa sekoittaa näitä ohjelmia, kun eivät ole samoja.
Aika yleisesti korjaamoissa on käytössä Boschia ja myös AutoComia. Mulla ei ole tietoa miten toimimnan laita ko. Saabien kanssa.
Aika yleisesti korjaamoissa on käytössä Boschia ja myös AutoComia. Mulla ei ole tietoa miten toimimnan laita ko. Saabien kanssa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Mulla on 9-3 vapari,vm 2000.AutoComilla ei päässyt sisälle.petrisa kirjoitti:op-com toimiikin can-väyläisissä Saabeissa eli se pitää huomioida. Eli vanhemmissa ei toimi, kuten ko. ketjun malleissa. Sen sijaan opelscannerin luvataan toimivan, huom. varauksella pitää tähän suhtautua. Ei saa sekoittaa näitä ohjelmia, kun eivät ole samoja.
Riippuu aivan siitä mitä ollaan hakemassa tai tekemässä, mutta yleensä hemmetin huono yhteen sopivuus.petrisa kirjoitti: Aika yleisesti korjaamoissa on käytössä Boschia ja myös AutoComia. Mulla ei ole tietoa miten toimimnan laita ko. Saabien kanssa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Toimiiko mikään harakiri testeri 94vuoden ng900 saabissa? Esim E-skanneri tms
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
Pitäis toimia, mutta ei täydellisesti kuten saabin oma testeri.900i kirjoitti:Toimiiko mikään harakiri testeri 94vuoden ng900 saabissa? Esim E-skanneri tms
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
M1996 vaparissa ei toiminu (merkkiä en muista) tommonen perus-skanneri eikä Scangauge II.
Nyt odotellaan kun ELM327 palikka saapuu, kerron sitten että toimiiko sekään.
Muistakaa nyt että turboissa on erijuttu. T5 tonnarissa toimii molemmat yllämainitut.
Tietysti kaikkiin juttuihin ei pääse käsiksi, niinkuin täällä foorumilla on ainakin miljoonaan kertaan kerrottu.
Nyt odotellaan kun ELM327 palikka saapuu, kerron sitten että toimiiko sekään.
Muistakaa nyt että turboissa on erijuttu. T5 tonnarissa toimii molemmat yllämainitut.
Tietysti kaikkiin juttuihin ei pääse käsiksi, niinkuin täällä foorumilla on ainakin miljoonaan kertaan kerrottu.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
-94 vaparissa ei toiminut ELM327, ilmeisesti Motronic ei tue.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Ei kellään Iisalmen lähettyvillä sattus olemaan tech 2, pitäs abs boksiin päästä käsiks ku vaihdoin uuden mutta valot vaan palaa..
Saab 9-3 2.8TS V6 Aero -06
NO eipä toiminu NG:ssä eiippe kirjoitti:-94 vaparissa ei toiminut ELM327, ilmeisesti Motronic ei tue.

Olihan toi jo tiedossakin.
Auto siis M1996 NG900S
Onneksi tonnarissa toimii mainiosti.
Mutta mitä ihmettä? Yritin lukea koodeja tolla johdonpätkällä, ei tietenkään sekään toimi, vaikka yritin monta kertaa.
No sitten otin sulakkeen 28 irti, nollatakseni vikakoodit. Samaan aikaan oli toi koodinlukija kiinni OBD-liittimessä. Pistin käyntiin ja käynnissä ollessaan rupesi vilkuttamaan noita koodeja, tuloksena 73.
Eli adaptaatiovikaa, kuten arvata saattoikin.
Mutta miten ihmeessä toi motronicin diagnostiikka oikein toimii

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Pitäisi kaverin autosta lukea vikakoodi ja minulla on usb-obd2 johto. Asensin obd ohjelman mutta en yhtään muista mistä sen ajurin sai. Laite on siis ELM 323 ja Windows XP ehdottaa ajuriksi RS232B, mutta koneelta sitä ei löydy enkä netistäkään löydä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Jos ei onnistu yrityksistä huolimatta, niin pistäytykää mun luonaa.
Mun testerillä onnistunee oli mikä auto tahansa, jossa diagnoostiikkapistoke.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Kiitos tarjouksesta, mutta tuo oli toisella paikka kunnalla kun olin eilen käymässä siellä. Pitää muistaa ensi kerralla, kun tulee tarvetta.petrisa kirjoitti:Jos ei onnistu yrityksistä huolimatta, niin pistäytykää mun luonaa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86