Kokemuksia hyvistä / huonoista pyyhkijänsulista
Kokemuksia hyvistä / huonoista pyyhkijänsulista
Minkälaisia pyyhkijänsulat kannattaisi og9-3:seen laittaa? Tähän mennessä olen kokeillut pelkästään nuita metallirungottomia "lötkö"sulkia.
Laittakaahan tulemaan omia kokemuksia hyvistä/huonoista sulista. Alta löytyy omat kokemukset.
1. Bosch Aero, olivat ihan ok, jättivät 5cm pyyhkimättä tuulilasin oikeasta alareunasta. Kestivät n.8kk, sitten alkoivat jättää häiritsevästi kalvoa. Hinta n.40€ pari
2. SWF visioflex, ovat aivan surkeat. Jättävät myös tuulilasin oikeasta alakulmasta pyyhkimättä, mutta enemmän kuin Boschit. Lisäksi molemmat sulat jättää pyyhkimättä pyyhkijän keskivaiheilta n.5cm pätkältä. Pitävät myös kovaa ääntä. 2 viikoa olleet käytössä, surkeat alusta asti. Hinta 45€ pari
Laittakaahan tulemaan omia kokemuksia hyvistä/huonoista sulista. Alta löytyy omat kokemukset.
1. Bosch Aero, olivat ihan ok, jättivät 5cm pyyhkimättä tuulilasin oikeasta alareunasta. Kestivät n.8kk, sitten alkoivat jättää häiritsevästi kalvoa. Hinta n.40€ pari
2. SWF visioflex, ovat aivan surkeat. Jättävät myös tuulilasin oikeasta alakulmasta pyyhkimättä, mutta enemmän kuin Boschit. Lisäksi molemmat sulat jättää pyyhkimättä pyyhkijän keskivaiheilta n.5cm pätkältä. Pitävät myös kovaa ääntä. 2 viikoa olleet käytössä, surkeat alusta asti. Hinta 45€ pari
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: Kokemuksia hyvistä / huonoista pyyhkijänsulista
Bilteman sulat on nyt paikoillaan ja on ihan hyvät. Tämä malli: http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Auton ... vat-58220/
Muutamaa litteää sulkaa olen kokeillut, mutta ei kyllä minua vakuuttanut. Taisi viimeksi olla valeo merkkiset lituska sulat ja oli laadultaan ala-arvoiset. Jätti heti uutena raitoja lasiin.
Muutamaa litteää sulkaa olen kokeillut, mutta ei kyllä minua vakuuttanut. Taisi viimeksi olla valeo merkkiset lituska sulat ja oli laadultaan ala-arvoiset. Jätti heti uutena raitoja lasiin.
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Jos siellä biliksessä jotakin hyvää on tuon "vettähylkivän" ohella, niin se perussulkakin on hyvä ja kestävä, hintaa n. 9€/pari tämän topicin autoihin sopivana 535mm:senä. Oman kokemuksen mukaan perussulka kestää paremmin talvikäyttöä, kumimateriaali sitkeämpää. Ei merkitystä jos pääsee aina ja joka paikasta lähtemään lämmitetyllä ja laseiltaan sulalla autolla.
Tuolle NG900/OG9-3- varsin kaarevalle lasille sopivat lötköt melko huonosti.
Tuolle NG900/OG9-3- varsin kaarevalle lasille sopivat lötköt melko huonosti.
Bilteman sulkia puollan. Vettä hylkivät tuulilasille, perussulka takalasille. Ei rasita kukkaroa, nyt 4kk:n jälkeen ekat viitteet siitä, että vaihto lähestyy.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
Bilteman vettähylkivät ostin joskus kesällä, nyt oli pakko uusia taas kun koko ajan pomppivat lasia pitkin ja pitivät mekkalaa. Noista tavallisten tilalle tarkoitetuista "rungottomista" ei myöskään ole hyvää sanottavaa, toimivat kesällä, mutta kylmässä menevät liian koviksi. Juuri ostin Motonetista Valeon sulat ja ainakin toistaiseksi toimivat myös pikkupakkasilla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Bilteman löllöt toimeet hyvin ainakin omassa kaarevassa lasissa (tosin ei vertailukohtaa, koska ostin löllöt heti kun hankin auton)
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Kerran kokeillut lötköjä, olisko ollut Alpha merkkiset, ei halvat mutta ei kalliitkaan, tarkkaa hintaa en muista. Olivat ihan kelvottomat, jättivät keskelle ruutua kuskin puolella noin 5cm levyisen kohdan pyyhkimättä, ei auttanut vaikka kokeilin toista sulkaa ja eri kiinnikkeitä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Tällaiset mullakin ovat olleet reilun vuoden käytössä ja tyytyväinen olen. Ei pyyhi lasin oikeasta alareunasta, mutta sillä nyt ei ole mitään merkitystä kun ei ole näkökentässä.Shammy74 kirjoitti:Bilteman löllöt toimeet hyvin ainakin omassa kaarevassa lasissa (tosin ei vertailukohtaa, koska ostin löllöt heti kun hankin auton)
Saab 9-3 2.0t -01
biliksen halvimmat ollu jo 7v. niitä voi vaihdella kun siltä tuntuu on nii halvat ja pyyhkii ihan jees.
9-3.1972
Itse ostin pari vuotta sitten Jyskän varastonmyymälästä 2.5e/kpl sulat ja toimi mainiosti sen vuoden mitä itse pidän vaihtovälinä ihan siitäjohtuen että lasi on aika pahasti jo naarmuinen. Nyt syksyllä ostin bilteman 3.9e sulat ja meni roskiin 2kk päästä, jos asia voidaan kauniisti sanoa niin sulat oli todella PASKAT. Ensimmäistä kertaa sijotin sit sulkiin yli 10e ja ostin poistolaarista bochin aerot 14eurolla ja ihan tyytyväinen olen ollut, vaikka eipä nekään sitä vuotta pidempään mahda kestää 

Ng900 -94
Ng900 -94
Mul on bilteman halvimmat kiinni ng900:ses, muuten hyvät, mutta kuskinpuoleinen on nyt ruvennu irtoilemaan, lähtee jotenki si klipsi irti siitä varresta, pitänee hakea uuet, eipä oo ainakaa hinnalla pilattu 

Ng900
Ei ole päässyt muodostumaan mitään ehdotonta suosikkia, uudet on aina olleet paremmat kuin vanhat
Yksi on kuitenkin jota olen testannut enkä enää osta, nimittäin Boschin normaali sulka. Uusi tuollainen hyppii ja jättää raitaa kesäoloissakin pahemmin kuin moni x vuotta vanha.