NG 900 2.0T VIRITYS
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Mulla oli ng-satkussa tollanen exd customsin cooleri, ja muistaakseni ahtoputkisto oli orkkis. Eli ahtimelta lähtevä kumimutka oli leikattu läpivirtaavalle coolerille sopivaksi.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Eli siis toi vakio putkien kanssa? En ole yhtään perehtynyt tohon vakiocooleriin, mutta eikö se uus cooleri kannattais laittaa uusien putkien kanssa?Hook kirjoitti:Entäpäs tämä? Pari viikkoa sitten asentelin yhteen 9-3:seen ja istui ilman rälläkkää.
http://www.do88.se/p/engine-tuning/inte ... ooler.html
Ng900
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Hyvähyvä. Olisiko vielä heittää suoraa linkkiä, että tulee tilattua varmasti oikea.vesa67 kirjoitti:muistakaa sitten T5 ng900/og9-3:siin ostaa T7 mallinen läpivirtaavalle coolerille tarkoitettu ahtoputkisarja. Sellainen näytti olevan kätevästi tuolla do88 kaupassa kanssa
-edit-
Mulla onkin T7, niin en taida tarvita tuota.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Ei niitä mun mielestä kannata uusia, jos vanhat ovat ehjät ja sopivat uuden coolerin kanssa.tomipee kirjoitti:Eli siis toi vakio putkien kanssa? En ole yhtään perehtynyt tohon vakiocooleriin, mutta eikö se uus cooleri kannattais laittaa uusien putkien kanssa?Hook kirjoitti:Entäpäs tämä? Pari viikkoa sitten asentelin yhteen 9-3:seen ja istui ilman rälläkkää.
http://www.do88.se/p/engine-tuning/inte ... ooler.html
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Okei. Taidanpa sitten tilata tuon do88:n tuotteen. Mikä niissä T5 ja T7 ahtoputkissa on eroa, noista vanhoista T5 putkista saa varmaa modattua tohon käypäset?
Ng900
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Kuskin puolen letku on 5cm liian lyhyt. Apparin puolen letku taas lähtee ahtimelta sian saparon muotoisena apparin suuntaan, eli aika monta mutkaa samaan syssyyn. Suosittelen t7 letkuhen hommaamista. Niissäkin pitää ahtimelta lähtevää letkua ehkä hieman viistota, kun t5 autoissa ahtimen lähtö alaspäin, kun taas t7:ssa etuviistoon.tomipee kirjoitti:Okei. Taidanpa sitten tilata tuon do88:n tuotteen. Mikä niissä T5 ja T7 ahtoputkissa on eroa, noista vanhoista T5 putkista saa varmaa modattua tohon käypäset?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Tässä nyt rupeaa ole stage3 nipussa, kuhan coolerin vielä saan.
Eli 3" putkisto turbolta loppuun asti, T7 mankku, Stage 3 softa ja tietenkin kartiofima
Mitä seuraavaksi? Tässä pitäisi pikkuhiljaa ruveta keräilemään osia eteenpäin, maptunin sivultahan näkee kivasti mitä osia mihinkin stageen, mutta jos tätä nyt ajatellaan harrastajan näkökulmasta, eikä myyjän. Tavoite olis n: stage 6+
No cooleri tulee nyt seuraavaksi. Sit olis varmaan ahtimen vaihto edessä, mahtaisikohan toi mennä mitenkään järkevästi? http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1268490 Laipasta en tiedä mikä on, mutta kyllähän noita laippoja saa vaihdeltua. No sit olis varmaan bensapuoli, walbro tms ja suuttimet esim tosta http://fi.maptun.com/shopProduct.php?pi ... 80&car=900
No kytkinhän on varmastikin vaihdettava näiden osien kanssa samalla, spec stage3 on varmastikkin riittävä, pääseekö halvemmalla? Ja sit se 3bar mappi.
Mikä mahtaa olla laatikon ja ylipäänsä moottorin kesto tässä vaiheessa?
Näitä keräillään pikku hiljaa, stage3 oli helppo ja halpa päästä, nyt se rupeekin maksamaan
Eli 3" putkisto turbolta loppuun asti, T7 mankku, Stage 3 softa ja tietenkin kartiofima
Mitä seuraavaksi? Tässä pitäisi pikkuhiljaa ruveta keräilemään osia eteenpäin, maptunin sivultahan näkee kivasti mitä osia mihinkin stageen, mutta jos tätä nyt ajatellaan harrastajan näkökulmasta, eikä myyjän. Tavoite olis n: stage 6+
No cooleri tulee nyt seuraavaksi. Sit olis varmaan ahtimen vaihto edessä, mahtaisikohan toi mennä mitenkään järkevästi? http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1268490 Laipasta en tiedä mikä on, mutta kyllähän noita laippoja saa vaihdeltua. No sit olis varmaan bensapuoli, walbro tms ja suuttimet esim tosta http://fi.maptun.com/shopProduct.php?pi ... 80&car=900
No kytkinhän on varmastikin vaihdettava näiden osien kanssa samalla, spec stage3 on varmastikkin riittävä, pääseekö halvemmalla? Ja sit se 3bar mappi.
Mikä mahtaa olla laatikon ja ylipäänsä moottorin kesto tässä vaiheessa?
Näitä keräillään pikku hiljaa, stage3 oli helppo ja halpa päästä, nyt se rupeekin maksamaan
Ng900
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Paraikaa on keskustelua toisessa topicissa ton stg luokan turbovaihtoehdoista, hx35 tuntuu nostavan kovasti päätään tällä hetkellä.
Sellaisia 250-300tkm ajettuja T5 koneita on nyt tullut nähtyä useampiakin ja on se ihan arpapeliä onko siellä vielä kamppuran ja kiertokangen laakerit kunnossa vai loppusuoralla.
Sitten jos tehon nostojen takia sellainen kriittisellä hetkellä korkkaa niin alakerrasta tulee muusia, ehkä kannestakin.
Asian voi joko testata tai pikkasen kunnostaa konetta ennen tehonnostoja.
Laatikoissa sitten riippu vuosimallista mikä ekana hajoaa, mutta niitäkin voi peruskunnostaa kestämään paremmin nostettuja tehoja. Tai sitten ajaa kunnes karies iskee.
Sellaisia 250-300tkm ajettuja T5 koneita on nyt tullut nähtyä useampiakin ja on se ihan arpapeliä onko siellä vielä kamppuran ja kiertokangen laakerit kunnossa vai loppusuoralla.
Sitten jos tehon nostojen takia sellainen kriittisellä hetkellä korkkaa niin alakerrasta tulee muusia, ehkä kannestakin.
Asian voi joko testata tai pikkasen kunnostaa konetta ennen tehonnostoja.
Laatikoissa sitten riippu vuosimallista mikä ekana hajoaa, mutta niitäkin voi peruskunnostaa kestämään paremmin nostettuja tehoja. Tai sitten ajaa kunnes karies iskee.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Meikulla kans Stage3 setti. Pitää sisällään
-3" putkisto alusta loppuu
-mitsun td04-hl15t ahdin (1.5Bar ahdot)
-vapari
-cooleri
-stage3 ohjelma
-viggen kytkin ja paineasetelma
-ym hilppeet
Mitehä paljo tuo vois antaa hevosia, kun ahdin kuitenki vaihdettu? Oisko bensapumppu ja isommat suuttimet seuraava askel ja paljon niillä ois saavutettavissa lisäystä?
-3" putkisto alusta loppuu
-mitsun td04-hl15t ahdin (1.5Bar ahdot)
-vapari
-cooleri
-stage3 ohjelma
-viggen kytkin ja paineasetelma
-ym hilppeet
Mitehä paljo tuo vois antaa hevosia, kun ahdin kuitenki vaihdettu? Oisko bensapumppu ja isommat suuttimet seuraava askel ja paljon niillä ois saavutettavissa lisäystä?
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Kaveril saatiin 2.0t:sta 16t ahtimella vähän yli 300hv. Ruutat oli 630cc decat ja vakio bpumppu.Mitehä paljo tuo vois antaa hevosia, kun ahdin kuitenki vaihdettu? Oisko bensapumppu ja isommat suuttimet seuraava askel ja paljon niillä ois saavutettavissa lisäystä?
Taitaa tuo sun ahti olla jo tapissaan eli tuskin hyötyä ruveta noita bensasysteemejä uusii jos nyt riittää kakku. Joku 270-290hv tuosta lähtee?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Aivan, tuon stage3:en jälkeen alkaa palaan euroja.tomipee kirjoitti:Tässä nyt rupeaa ole stage3 nipussa, kuhan coolerin vielä saan.
Eli 3" putkisto turbolta loppuun asti, T7 mankku, Stage 3 softa ja tietenkin kartiofima
Mitä seuraavaksi? Tässä pitäisi pikkuhiljaa ruveta keräilemään osia eteenpäin, maptunin sivultahan näkee kivasti mitä osia mihinkin stageen, mutta jos tätä nyt ajatellaan harrastajan näkökulmasta, eikä myyjän. Tavoite olis n: stage 6+
No cooleri tulee nyt seuraavaksi. Sit olis varmaan ahtimen vaihto edessä, mahtaisikohan toi mennä mitenkään järkevästi? http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1268490 Laipasta en tiedä mikä on, mutta kyllähän noita laippoja saa vaihdeltua. No sit olis varmaan bensapuoli, walbro tms ja suuttimet esim tosta http://fi.maptun.com/shopProduct.php?pi ... 80&car=900
No kytkinhän on varmastikin vaihdettava näiden osien kanssa samalla, spec stage3 on varmastikkin riittävä, pääseekö halvemmalla? Ja sit se 3bar mappi.
Mikä mahtaa olla laatikon ja ylipäänsä moottorin kesto tässä vaiheessa?
Näitä keräillään pikku hiljaa, stage3 oli helppo ja halpa päästä, nyt se rupeekin maksamaan
Foorumilla ovat kehuneet SRE kykää kun tuo spec oli antautunut.
Jos edullista isompaa hyrrää etsit niin mulla jää helmikuussa ylimääräiseksi tuo garretin 3/4 , se riittänee tuonne 350hv asti.
Voin myydä tarvittaessa itse tehdýn tuubisarjan kanssa tai tehdä toisen uuden kun
juodun kuitenkin siihen hukkaportin lisäämään hx35 varten.
Kyllä tuo Saabin motti pitäs kestää,männätkin parempia kuin nuo uudemmat t7:t kunhan ei käy laihalla, laittaisin laajakaistalamdan niin tietäis ettei mee laihalla.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Mitäs bensapumppuja on yleensä näissä vehkeissä käytetty?
Walbrolta olis tullu tommone perinteistä 255 isompi malli. Ei mielestäni ainakaan hinnalla pilattu tämäkään. Kokemuksia, ajatuksia?
http://www.full-race.com/store/fuel-sys ... 00lph.html
Walbrolta olis tullu tommone perinteistä 255 isompi malli. Ei mielestäni ainakaan hinnalla pilattu tämäkään. Kokemuksia, ajatuksia?
http://www.full-race.com/store/fuel-sys ... 00lph.html
Ng900
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Itellä tuo Henkon 275 ja tuntuu toimivan toistaiseksi. Ja äärettömän helppo asentaa
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Anteeksi Ot, mutta merkitseekö Maptun nuo viriecut jotenkin? kun vakio boxiinhan ne laittaavat uuden ohjelman. Olisi kiva tietää mikä stage omassa talladegassa on, ku kumminkin 3"putkisto alustaloppuun ja vapari filsu laitettu, ja Maptun tarrat lokareissa. Ja kulkee.. todettu on.
Saab 900Se Talladega 2.0T
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Stage 3 todennäköisesti jos 3" putkisto löytyy.. On niissä joskus jotain tarroja päällä ollutkin joissa lukee, mutta ei välttämättä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com