900 2.0t -96 vuotaa jäähytin nestettä,mistä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pena78
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 13:02

Viesti Kirjoittaja pena78 »

No joo nyt sitte tekee painetta paisunta säiliöön..! :oops:
Mutta ei mene vesi öljyn sekaa eikä öljy veden sekaan,eli olisiko pelkkä kannen tiiviste vai onko näissä miten herkkä kansi halkeamaan??
Tuo halkeama pelottaa! Onko tapauksia?? :?

Havaintoja tyhjä käynnillä tulee kuplia paisunta säiliöön?!
900 2.0t -96 lastua on ja 3"putkeeki..
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kuullostas kansipahvivuodolta.
Kannen pulttien kiristys saattaa auttaa.. Jos ei, niin kansi irti, mielellään koneistamolle oikaistavaksi&venttiilremppa samalla ja kiinni.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
pena78
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 13:02

Viesti Kirjoittaja pena78 »

Paljoko tuota kantta kandee kiriä?
Mihin kiloon väännän? :?

Tuohan olis ainaki halvin kikka.. :wink:
900 2.0t -96 lastua on ja 3"putkeeki..
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Hakutoiminnolla löytyy läjäpäin juttua kannen kiristämisestä. (se nappi yläreunassa... :idea: )
Tarttet E16.. (olihan se 16?) käänteisen torksin hommassa.

Löysäät jokaista yksitellen pikkaisen (ehkä joku 45 astetta..) niin että saat kiristettyä taas 60nm asti, sitten vielä 90 astetta.

järjestys ulkomuistista (kutakuinkin noin), eli keskeltä alottaen tasaisesti laidoille.

7 3 2 6 10
8 4 1 5 9

Noissa varsinkin turbokoneissa on taipumusta pulttien löystymiseen/venymiseen/tiivisteen kuihtumiseen.. :roll:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
pena78
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 13:02

Viesti Kirjoittaja pena78 »

Kiitos "Hook" sun antamilla ohjeilla kansi kirrattu ja TOIMII!
Eli eipä tule painetta enää eikä katoa vedet! 8)

Joten oli aika edukas kansi remontti..!

Ainut huolen aihe on vain enään tuo paineiden heittely mikä toden näköisesti johtuu 370tkm. ajetusta hukkaportin kellosta!
Oireena on että paineet nousee 3-vaihteella(ja tietysti isommillaki vaihteilla) hyvin 1,5 baariin mutta sitte rupee heijaileen 1-1,5 bar välillä ja tuntuu oikeen pienenä nykimisenä täys kaasulla vedättäessä!? :?

Mistä sais kellon vaikka alkuperäisen ja mihin hintaan?? :roll:
900 2.0t -96 lastua on ja 3"putkeeki..
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: 900 2.0t -96 vuotaa jäähytin nestettä,mistä?

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Tuli nyt sit kiristeltyä pultit, no edestäpäin katsottuna oikealla ylempi pultti sitten katkes.
Momenttiavain oli 60nm ja kiristelin pultit järjestyksessä tähän, no tämä viimeinen pyöri ihmeen paljon ja ihmettelinkin tätä, no yhtäkkiä naps ja pultin kanta käteen.
Mikäs nyt olis sitten fiksuin ja helpoin tapa poistaa tynkä sieltä että saa uuden pultin tilalle?
Ng900
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 900 2.0t -96 vuotaa jäähytin nestettä,mistä?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Sopivan kokoinen alumiiniputki, joka menee pultin varren ympärille jämptisti napauttamalla mutta mahtuu kannen reijästä. Tämän jälkeen pyörittelee katkenneen pultin ulos ja uusi tilalle.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin