OG 9-3 2.0i etuputken korjaus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
MattiTapio
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 15:38
Paikkakunta: Jämsä

OG 9-3 2.0i etuputken korjaus

Viesti Kirjoittaja MattiTapio »

Vaparin -00 300tkm pakoputken ensimmäinen osa joka lähtee pakosarjalta ja sisältää myös katalysaattorin on heikon näköinen siitä taipuisalta osuudelta. Taipuisan putken päällä oleva verkko on ollut jo kauan alapäästään irti ja nyt näyttää myös yläpää irtoavan. Mahtaako tuolla olla enää paljon elinaikaa?

Oletteko näitä korjanneet hitsaamalla uuden joustavan osuuden? Mikä olisi sopiva joustavan putken halkaisija, pituus ja hankintapaikka? Vai onko paras ostaa käytetty tai uusi kattipaketti.
9-5 2,3tA -03 ka, 9-5 2,0tA wagon ka, 900 -92 2,1 ka, 96 -75 oe, 900 99 96 vo
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: OG 9-3 2.0i etuputken korjaus

Viesti Kirjoittaja ippe »

Joustopätkiä saa lähes kaikista varaosakaupoista, hitsaantuvat yleensä ihan helposti, jos vanhassa putkessa on jotain mihin hitsata.

Aika usein putken hitsailu ruostumisen takia on ihan tekohengitystä, saa hitsailla parin kuukauden kuluttua lisää, kunnes kyllästyy ja vaihtaa putken tai auton uuteen...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 2.0i etuputken korjaus

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Melko usein myös tuo rosterikudos irtoaa varsinaisen haitarin sen alla ollessa vielä ehjä. Mutta tosiaan, tönärillä halkaisija putkesta ja vaikka biltemaan ostoksille, ovat joustonsa melko laadukkaita kuten muutkin irtotavarana myytävät putkiosansa. Hyvillä työkaluilla tehtyjä eivätkä mutkat lyttyyn lytistettyjä. Ja minä en lämpimikseni muuten biltemaa kehu...
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: OG 9-3 2.0i etuputken korjaus

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Tuliko tähän muuten selvyyttä, millä halkaisijalla tuo joustopätkä kannattaisi hankkia?
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 2.0i etuputken korjaus

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Olipa nyt sopiva auto pihassa niin kävin sillä tönärillä mittaamassa: Auton putken eli sen johon jousto hitsataan, ulkohalkaisija n. 60mm, jouston kokonaismitta 90mm. Kovin paljoa pitempää joustoa ei saa näihin vapareihin sopimaan jos meinaa putken alkuperäisen mallin säilyttää, moottorin päässä haaraputki hyvin lähellä liitosta, joustosta eespäin taas ensimmäinen mutka melkolailla heti jouston hitsisauman jälkeen.

E: esim. tuosta hieman muokkaamalla sopiva: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=14-8616
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: OG 9-3 2.0i etuputken korjaus

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Hienoa, kiitos tiedosta!
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: OG 9-3 2.0i etuputken korjaus

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

AnttiH9-3 kirjoitti:Hienoa, kiitos tiedosta!
Vaan tuota allekirjoitustasi ajatellen, kai huomasit että tässä ketjussa käsitellään vapareita? Vaparista mittasin ja turboissa on hieman erilainen putki.
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: OG 9-3 2.0i etuputken korjaus

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Jees, kyllä huomasin; ja nappasin jo tönärin töistä mukaan. Ajattelin vaan, josko jollakin olisi ollut suoraan halkaisija mielessä. Sitä eforttia arvostetaan aina, jos joku jo könyää auton alle siinä vaiheessa, kun itsellä ajatus on vasta kiiluna silmässä :D
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Vastaa Viestiin