ng900 moottorin vaihto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
miekkonen
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Helmi 04, 2012 11:19

ng900 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja miekkonen »

noniin elikkä nyt tarttis neuvoja mitä pitää purkaa pois että saa tuon koneen vaihdetua.käytössä on talja ja norsunosturi.kysytään nyt niin ei tarvitse tehä turhaa duunia.
miekkonen
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Helmi 04, 2012 11:19

Re: ng900 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja miekkonen »

tuleeko ilman laatikkoa vai laatikon kanssa.ilmeisesti laatikon kanssa.eli puretaanko kaikki lähestulkoon pois vetarit,akku,akun pohja,jne jne.kuinkas nuo sähköt taitaa olla ilmeisesti järkevin purkaa tuolta sisältä asti eli kaivaa ohjausyksiköltä liitin mukaan.vai saisikos nuo johdot ronkittua irti konehuoneesta kun jo starttikin on niin mukavassa paikassa.melko kipee laite kaikin puolin pakko nyt sanoo ei auta.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: ng900 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Itse ottaisin alakautta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: ng900 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja wesku »

Onko näissä moottorin poistaminen vaihteisto kiinnitettynä yläkautta edes mahdollista ? Vähintäänkin vaihteisto siis joka tapauksessa aluksi alakautta irti ?
viewsonic1
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 19:44

Re: ng900 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja viewsonic1 »

kyllä onnistuu yläkautta pois ottaminen, kokonaisena laatikon kanssa. Nokkapelti pois tieltä! Kone täytyy nostaa lähes pystyssä pois konehuoneesta jakopää kattoakohden samalla periaatteella takaisin! Paljon purkamista jne mutta mahdollinen... Itse tein tuon homman aikaisempaan ng900 turboon laakerivaurion takia en muista kuinka kauan hommassa meni mut ei pikkujuttu.... :)

Edit: Kampiakselin hihnapyörä pitää irrottaa ennen moottorin nostamista pois! mahtuu just tulemaan ilman hihnapyörää. ja takaisinlaitto samalla periaatteella--->hihnapyörä kiinni vasta laskun jälkeen... :)
Saab 9000cs 2.0lpt stageX, EX saab 9000cs 2.0lpt automatic Saab ng900 2.0t stg2+ , Saab 9000 cde 2.3t stg3+, ng900 2.0t 3d ja og900 2.0 16v, Purkuauto ng900 2.0i 5d
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: ng900 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja wesku »

viewsonic1 kirjoitti:kyllä onnistuu yläkautta pois ottaminen, kokonaisena laatikon kanssa.
Oliko automaatti vai manuaali ?
viewsonic1
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 19:44

Re: ng900 moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja viewsonic1 »

Oliko automaatti vai manuaali ?[/quote]


Manuaali :) automaatista en tiedä :roll:
Saab 9000cs 2.0lpt stageX, EX saab 9000cs 2.0lpt automatic Saab ng900 2.0t stg2+ , Saab 9000 cde 2.3t stg3+, ng900 2.0t 3d ja og900 2.0 16v, Purkuauto ng900 2.0i 5d
Vastaa Viestiin