Tulipas nyt itelläkin tähän topicciin sanomista..
Kalkatus/kolina / rahina alkoi tuossa 400km sitten. Em.tavalla, juuri hiljaisessa vauhdissa laahas suht häiritsevästi. Vähän kun nosti vauhtia, niin ei kuulunut enään. Aluksi ajattelin lumen pakkautuneen koteloihin ja laahaavan siellä.
Huoltoaseman pihalle, pelti ylös, tyhjäkäynnillä taas rahinaa ja kun sain pellin ylös niin kerkes jo rauhottua. Selkeesti moniurahihnan puolelta konetta kuului silti epämääräisiä ääniä. Käden ku laitto siihen imucobran vierestä nousevaan "pamppuun" mikä lie ilmastoinnin osa, niin tunsi selkeesti sormissa "rahinaa". Tässä vaiheessa ajattelin vielä jotta että kaippa tuo kestää keski-pohjanmaalta takaisin tampereelle 350km.
250km taittui hienosti, parkanoon kaffille ja auto taas tulille ja liikkeelle. Samalla kun startti pyöräytti koneen käyntiin niin syttyi kolmio ja akun kuva mittaristoon
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ratin kääntö, ja ah johan oli raskas. Pelti auki--> Moniurahihna poikki ja em. rahina/kolina oli tipotiessään.
Matkaa oli siis vielä noin 80km ja onneksi taaskaan ei vakuutuksissa ole mitään hinauspalveluita(prkl). Soitto vesalle ja kas niin iloisesti ja auttavaisesti kuin yksi tuhkimon tarinan seitsemästä kääpiöstä, oli puhelinapua saatu (+pvm) ja uusi hihna tiedossa. Vaihtoehdot A. Odottaa auttavaista toveria shellillä ja hinaten tampereelle asti, tai B. Kappas kun keksittiin että eberille pakkosyöttöä ja sen vesipumppua hyödyntäen jos saisi auton perille hallille asti korjattavaksi. Varoiksi vielä pelti tuulihakaan asti auki, ylimääräiset sähkön kuluttajat pois päältä ja eikun matkaan varovasti. Lämmöt pysyi kokoajan nätisti 86-95 välillä.. oikeastaan kokoajan 90 asteessa.
KUNNES 10km matkaa tampereelle, niin alkoi akusta hiipua virta kun ajovaloja oli pakko käyttää huonon kelin takia. Jännitteen tason tippumisen seurauksena ilmastoinnin paneeli meni "offiin" ja taispa eberikin lopettaa veden kierrättämisen. Eipä mennyt kuin muutama hullu hetki niin lämmöt lähti nouseen. Teng:in näyttäessa 115astetta, auto sammuksiin ja onneks sopivasti tuli nesteen kylmäasema vastaan.
Siinä vaiheessa vesa saapuki jo auttavaisena ja täynnä informaatiota samaan paikkaan. Hallille oli tässä vaiheessa matkaa enään noin 3km. About vartin huili autolle, akun elvyttäminen apuvirralla ja auto nopsaan hallille.
Ilmastoinnin kompuran rulla aivan jumissa. Huomenna lyhyempi 1800mm 6uranen hihna tilalle ja taas rokkaa. Onneks ei talvella tartte tuota ilmastointia niin on aikaa tässä joko korjata tai metsästää uus laite tilalle.
Moniurahihnan kunnosta päätellen ks. oli alkuperäinen hihna joka olis jäänyt vaihtamatta 100tkm kohilla. Autolla on nyt ajettu 150tkm, ja taivuttaessa hihnaa oli sen näköstä murua/halkeamaa/haperoa että tuskin 50tkm ajolla olis siinä kunnossa vielä.
Kiitokset vielä avusta vesa67:lle joka jätti omat hommat kesken ja riensi apuun! Ja pahoittelut pitkästä tarinasta.
Tästäkin siis viisastuneena, kun vastaavaa ääntä alkaa kuulumaan, ei tiedossa ole montaa sataa tervettä kilometriä, vaan pikimmiten selvittämään vikaa jossei halua matkan tyssäävän.