NG900 Talladega Turbolla sekä ilman?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

NG900 Talladega Turbolla sekä ilman?

Viesti Kirjoittaja Sami »

Onko noita Talladega malleja ollut myös ilman turboa? Jos on niin onko 2.3 litraiset ilman turboa?

Tämmöisiä kattelen, mutta alkoi hinnoista ihmetyttämään että onko moottorivaihtoehdoissa eroa:

http://www.blocket.se/vi/19245024.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/18805309.htm?ca=11_s
Citroen C5, OG900t16
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: NG900 Talladega Turbolla sekä ilman?

Viesti Kirjoittaja 900i »

2,3 on pelkkä iivari vain . 150hv.9-3 oli jossain vuosimallissa saatavana myös vaparina 2,3 kone.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG900 Talladega Turbolla sekä ilman?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Muistaisin, että Suomessa oli sekä 2,3i Talladega että 2,0 Turbo Talladega. Ruotsissa lienee ollut samat variantit?

2,3 turbokonetta NG900:ssa ei ole ollutkaan.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Re: NG900 Talladega Turbolla sekä ilman?

Viesti Kirjoittaja Sami »

Taas jännä ilmiö nettiautossa tästä suomalaisten mielenkiintoisista uskomuksista autojensa hinnoista: NG900 turbot on suht samoissa hinnoissa kuin vuoden 2000 ympäriltä olevat 9-3 turbot. Paikoin 9-3 turbon saa halvemmalla, mutta ainakin samaan hintaan.

Onko NG900:ssa jotain ihmeellistä verrattuna OG9-3:een?

Mikäs siinä jos menee kaupaksi..
Citroen C5, OG900t16
tero2209
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Elo 11, 2007 18:33
Paikkakunta: Suolahti
Viesti:

Re: NG900 Talladega Turbolla sekä ilman?

Viesti Kirjoittaja tero2209 »

Oma ng900 Talladega 2.3i vapari automaatti ja ajettu 175000 on ollut huoleton ajella. Vikoja ei ole ollut, laatikko pelaa loistavasti ja täysin ruosteeton ja kaikki varusteet pelaa, kuin uudessa. Onhan se ns. erikoismalli, joita on monella muullakin merkillä. Oma nettiautossa myynnissä tilanpuutteen takia ja hinta on suuntaa-antava. Mielestäni hyvästä voi pyytää hyvää hintaa. Mutta onhan näitä merkkejä esim. sakemannit, joissa pyyntihinnat ovat korkealla. Ja kun katsotaan varusteita niin ei voi verrata Saabiin.
9-5 Aero vm.2005, 99 GL 5, NG 900 -96
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: NG900 Talladega Turbolla sekä ilman?

Viesti Kirjoittaja Poy »

900i kirjoitti:2,3 on pelkkä iivari vain . 150hv.9-3 oli jossain vuosimallissa saatavana myös vaparina 2,3 kone.
Joskus katsastuskonttorilla puhuin toisen 9-3 saabistin kanssa, niin sillä oli tuollainen -98 (rekisteröity/vuosimalli?).
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: NG900 Talladega Turbolla sekä ilman?

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Ihan näin vanhaa aihetta nostellen, että mistähän näkis erot Talladegan ja normi SE-varustellun välillä? Tarkoitus olis jossakin välissä "muuntaa" toi oma vehje Talladegan muotoon.. Ainakin Etuspoileri hankintalistalle...
Takaspoikka löytyy valmiiksi, mutta pitääkös sen olla korinvärinen?
Pitäiskös olla nahkapenkit? :D
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
teermet
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 08:11
Paikkakunta: E-Suomi

Re: NG900 Talladega Turbolla sekä ilman?

Viesti Kirjoittaja teermet »

Kaksilitraisessa SE Talladegassani oli täyspaineturbo, automaattinen ilmastointi ja nahkaverhoillut istuimet. Sellaista keliä ei ollut, että edessä olevia sumuvaloja olisi tarvinnut käyttää.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: NG900 Talladega Turbolla sekä ilman?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jurkkis kirjoitti:Ihan näin vanhaa aihetta nostellen, että mistähän näkis erot Talladegan ja normi SE-varustellun välillä? Tarkoitus olis jossakin välissä "muuntaa" toi oma vehje Talladegan muotoon.. Ainakin Etuspoileri hankintalistalle...
Takaspoikka löytyy valmiiksi, mutta pitääkös sen olla korinvärinen?
Pitäiskös olla nahkapenkit? :D
Korin väriset sivupeilit ja nahkaiset oviverhoilut.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Talladega98
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Su Helmi 19, 2012 22:49
Paikkakunta: porlammi

Re: NG900 Talladega Turbolla sekä ilman?

Viesti Kirjoittaja Talladega98 »

900NG mallit: se on vain 2.0t 185hv jolloin Turbo.
2,3l 150hk, 2.0l 130hk ja V6 2,5 l 170hk ilman turboa

Vuonna 1998 Suomessa vain 2.0t 185hk sa Talladega malli
1997 minä ei ole tieto :(

Ruotsisa kylla löyty Talladega 2.3l 150hk ilman turbo
Saab 9-3 SE 2.2Tid-99 PR, Saab 900NgTalladega-98 KA,,Saab 99 GLs CC -76 HA,Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 VA, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 900ng 3d 2.0i -98 KA, Saab 900i CC 5speed 5d -84 PR
#5599
Vastaa Viestiin