automaattivaihteisto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Talladega98
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Su Helmi 19, 2012 22:49
Paikkakunta: porlammi

Re: automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Talladega98 »

Itse aja 900ng automatti ei mitä ongelmia vielä 222tkm raja :)

Itse tykään parempi automatti kuin Saabin manualiromu vaihtesto
ylensä ykkönen ja pakki rikki, se on se huono Saab puolesta :(
Saab 9-3 SE 2.2Tid-99 PR, Saab 900NgTalladega-98 KA,,Saab 99 GLs CC -76 HA,Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 VA, Saab 99 GLE CC Finlandia -77 PR, Saab 900ng 3d 2.0i -98 KA, Saab 900i CC 5speed 5d -84 PR
#5599
Rexi
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: To Loka 04, 2007 12:13

Re: automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja Rexi »

Vm 2001 9-3 automaattilla olen ajellut nyt 110.000 km, ei mitään ongelmia. Vaihtaa siististi joka suuntaan ja neljäkin vaihdetta riittää turbon avulla hyvin. Nyt mittarissa 162.000. Vaihtuu keskiviikkona 5 vuotta uudempaan 9-5:een.
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

ysikolme kirjoitti:Automaatin merkkivaloa pukkaa käynnistettäessä. Palaa muutaman sekunnin ja sammuu. En ennen ole edes vastaavaa valoa nähnyt kojetaulussa. Tämä valo alkoi palaa, kun startti vaihdettiin ja kovilla pakkasilla n. 30 astetta. Nyt se syttyy välillä vaikka lämpimästä hallista starttaan. Ei koskaan pala ajaessa.
Sen kuuluukin "välähtää" käynnistettäessä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: automaattivaihteisto

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

MacTurbo kirjoitti:
ysikolme kirjoitti:Automaatin merkkivaloa pukkaa käynnistettäessä. Palaa muutaman sekunnin ja sammuu. En ennen ole edes vastaavaa valoa nähnyt kojetaulussa. Tämä valo alkoi palaa, kun startti vaihdettiin ja kovilla pakkasilla n. 30 astetta. Nyt se syttyy välillä vaikka lämpimästä hallista starttaan. Ei koskaan pala ajaessa.
Sen kuuluukin "välähtää" käynnistettäessä.
Nyt kun miettii niin varmasti kuuluisikin. Jotenkin nuo merkkivalot(kaikki mitä kuuluukin palaa) kuitenkin syttyvät startatessa erilailla nyt kun startti on vaihdettu. Eli koko auto hörähtää käyntiin puolta nopeammin ja mun "mielestä" merkkivalot käyttäytyvät erilailla. Jotain toistakin topiccia seuranneena olen ruvennut seuraamaan myös öljynpaineen valon syttymistä startatessa. Neuroosia.. Vikakoodeja todennäköisesti luetaan lähiaikoina.
Vastaa Viestiin