Lyhdynpesurit ja katsastus ?
Lyhdynpesurit ja katsastus ?
Moro
Onkos nuo lyhdynpesurit nykyisin pakollisia varusteita, joiden tulee toimia ?
Eipä toimi ja otin pyyhkijät irti, kun jäivät sojottamaan epämääräisiin suuntiin.
JMi
Onkos nuo lyhdynpesurit nykyisin pakollisia varusteita, joiden tulee toimia ?
Eipä toimi ja otin pyyhkijät irti, kun jäivät sojottamaan epämääräisiin suuntiin.
JMi
Re: Lyhdynpesurit ja katsastus ?
Eipä ne taida olla pakolliset. Todella monesta saabista ne on poistettu toimimattomuuden takia. Tiedä sitten onko joku vuosimalli, mistä lähtien ne pitäisi olla ja toimia??? Itse kyllä laittaisin se toimimaan koska niistä on todella suuri apu toimiessaan. Dieseliin on tehty konversio painepesureille ja on suoraan sanottuna paskat alkuperäisiin verrattuna. Taitaa yleisin vika olla että ne menee akselistaan täyteen paskaa ja jumii. Täältä pitäisi löytyä kyllä aiheita joissa selostettu korjaus.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Lyhdynpesurit ja katsastus ?
Jep, kyllä pesureista on hyötyä, jos toimivat. Mulla on ohjeet, miten näitä on kunnostettu, mutta odottelen säätilan lämpenemistä. Saa sitten nähdä, lämpeneekö ennen katsastusajankohtaa.
Re: Lyhdynpesurit ja katsastus ?
Hyödylliset ovat, muttei nykyään enää pakolliset missään vuosimallissa muuten kuin xenonien yhteydessä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Lyhdynpesurit ja katsastus ?
Siellä pesurin moottorin ytimessä on pieni sähkömoottori, jonka hiilistä irtoaa möyhöä ja se tukkii siellä rakoset joiden ei pitäisi johtaa sähköä. On korjattavissa, tein sen itse kerran. Tosin hiilet oli sen verran pehmoista kamaa että korjaus toimi vain kuukauden tai pari. Pari viimeistä kastsastusta meni ihan OK vaikka vasemman puolen pyyhin sojotti ihan mihin sattuu ja liikkui satunnaisesti vain vähän. Jostain tältä foorumilta löytyi linkki kuvalliseen korjaustarinaan, taisi olla englanninkielinen opas.
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
Re: Lyhdynpesurit ja katsastus ?
Noissahan on sitten useita vikamahdollisuuksia. Hiilipöly, turpoavat muoviosat, rikkoutuvat akselin rattaan hampaat ja PTC-vastuksen vioittuminen. Itselläni oli nuo kaikki ja lopulta ilmeisesti vääräntyyppisen PTC:n laiton jälkeen koko paska kärähti lopullisesti. Toimiva purkuosa on varteenotettava vaihtoehto vaikka rikkoontuuhan sekin ajan kanssa.
Re: Lyhdynpesurit ja katsastus ?
Ihan vinkkinä: itse moottori on samanlainen myös ainakin OG900:ssa, ainoa eri on akselin pituus. Ei ihan plug-and-play, mutta askartelemalla saa tuollaisestakin toimivan. Moisen operaation tein kun löytyi ilmaiseksi OG900 moottori… Tuo oli vuosimallista 89 ja vielä ihan priimakunnossa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
- Paikkakunta: Konnevesi
Re: Lyhdynpesurit ja katsastus ?
Terve
Talladegaan korjasin tuon vaihtamalla uuden moottorin sinne pyyhkimen sisään, Suomesta niitä ei järjelliseen hintaan saa, mutta Saksasta, esim. http://www.profiteile.de niitä saa, hinta noin 20€/kpl.
Osanumero on Bosch 1 397 220 056, tuota on ilmeisesti käytetty myös PSA-kosernin tuotteissa.
Vaihto ei ole kovin vaikeaa, kun muistaa että ne rattaat siellä sisällä on epäkeskot, elikkä sillä on väliä miten päin ne sinne laittaa...
Talladegaan korjasin tuon vaihtamalla uuden moottorin sinne pyyhkimen sisään, Suomesta niitä ei järjelliseen hintaan saa, mutta Saksasta, esim. http://www.profiteile.de niitä saa, hinta noin 20€/kpl.
Osanumero on Bosch 1 397 220 056, tuota on ilmeisesti käytetty myös PSA-kosernin tuotteissa.
Vaihto ei ole kovin vaikeaa, kun muistaa että ne rattaat siellä sisällä on epäkeskot, elikkä sillä on väliä miten päin ne sinne laittaa...
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA