Onko se Aero vai eikö se ole?
Onko se Aero vai eikö se ole?
Millä erottaa OG 9-3 Aeron ns. "tavallisesta" 2.0 T Saabista? Onko valmistenumerossa jtn eroja tai jossain muussa? Vai onko joku sellainen varuste, joka löytyy Aerosta aina, muttei koskaan normiturbosta?
Tuli vastaan auto, jonka kerrotaan olevan Aero, mutta esim. etulokareiden lätkissä lukee SE ja on kuulemma alkuperäiset lätkät.
Tuli vastaan auto, jonka kerrotaan olevan Aero, mutta esim. etulokareiden lätkissä lukee SE ja on kuulemma alkuperäiset lätkät.
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Muistaakseni Aerossa eri ratti ja takaspoileri, sekä Aero merkki etulokarissa vilkun päällä.
VIN kertonee kaiken.
VIN kertonee kaiken.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
SE merkit on 1999 mallin Turbo Sportissa joka on käytännössä Aero, paremmalla T5 moottorilla vaan. 2000 malliseen erona on nuo kylkimerkit ja moottorityyppi. Sisusta ja korisarja jne. on samat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Kiitokset nopeista vastauksista.
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että nuo T5 ja T7:n erot ulospäin on käytännössä sen tulppien päällä olevan levyn väri (T5 punainen, T7 musta) ja T7:ssa oleva ilmamassa/määrämittari ilmanputsarilta tulevassa putkessa?
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että nuo T5 ja T7:n erot ulospäin on käytännössä sen tulppien päällä olevan levyn väri (T5 punainen, T7 musta) ja T7:ssa oleva ilmamassa/määrämittari ilmanputsarilta tulevassa putkessa?
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Se on sytytyskasetti, vähän muutakin kuin pelkkä levy Nuo ovat selkeimmät näkyvät erot.tulppien päällä olevan levyn
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Aa, minä kun en näiden uudempien kanssa ole pelannut, OG900 T16 koneessa, kun oli vain se levyn palanen.SS kirjoitti:Se on sytytyskasetti, vähän muutakin kuin pelkkä levy Nuo ovat selkeimmät näkyvät erot.
Olenkin jo jtn lukenut, eli toi T5 on siis luotettavampi (T7:ssa ilmeisesti ongelmia juuri tuon DI-kasetin ja ilmeisesti myös huohotuksen kanssa)
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
T5 on aika simppeli kone verrattuna T7 sekä on parempi viritys mielessä jos sinne asti löpistään. Tosin taasen jos omistaa T5 laitteen kannattaa se DI- kasetti olla takataskussa
Enemmän noita kasetti vikoja on T5 vehkeissä kuin T7:ssa omilla kokemuksilla.
Enemmän noita kasetti vikoja on T5 vehkeissä kuin T7:ssa omilla kokemuksilla.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Ja ns. -99 preaero ja -00 aerot ovat erilaisia taas -01 ja -02 vuosimallien kanssa. Erot ovat mm. uudemmissa olevat viggen penkit, helmat ja puskurit. T7 koneissa plussa on taas että niistä saa helpommin etanolipirssin, haittapuolena heikommat männät ja huohotusongelmat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Jaa, enpä tiennykään että minun vanha 9-3 SE olikin Turbo Sport-versiojcarlson kirjoitti:SE merkit on 1999 mallin Turbo Sportissa joka on käytännössä Aero, paremmalla T5 moottorilla vaan. 2000 malliseen erona on nuo kylkimerkit ja moottorityyppi. Sisusta ja korisarja jne. on samat.
Tuossa 98-99 vaiheilla SE minun tietääkseni tarkoitti varustelutasoa yleisellä tasolla, SE-mallissa taisi olla vakiona ACC, cruise, kromiset sisäpuolen ovenkahvat, jotain nahkarattia yms. pientä. Ja kyllä, kyljessä oli SE-merkit.
Ainakaan niissä tavallisissa 9-3SE-autoissa mitä minä olen nähnyt ei ole mitään erikoista, noiden varusteiden lisäksi, ei helmoja, ei tavallisesta poikkeavaa takaspoileria (siis se musta lärpäke).
Turbo Sport-malli sitten erikseen, eli se jossa helmat, Aero-mallin takasiipi jne.
Tuosta on mielestäni hieman haastavaa lähteä vääntämään Turbo Sport (eli Aero:a vastaavaa) mallia:
http://wormhole.pictures.fi/kuvat/Saab/ ... medium.jpg
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Ymmärsit väärin. Pelkkä SE-merkkien olemassaolo ei tarkoita että kyseessä olisi Turbo Sport. Mutta Turbo Sport malleissakin on etulokasuojissa ne SE-merkit. Tarkkana tulkinnan kanssa.
Turbo Sporteissa on sama korisarja takaspoilereineen, samat penkit ja sama ratti kuin MY00 Aerossa.
Turbo Sporteissa on sama korisarja takaspoilereineen, samat penkit ja sama ratti kuin MY00 Aerossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Saabin tarkoitus tällä SE merkinnällä on ollut Special Edition ja on aina ollut yhdistetty johonkin pakettiin.
Silti löytyy Sport Edition ng 9-3 sarjasta, mutta siinä ei normaalisti ollut SE merkkiä etulokarissa vaan se teksti löytyi kynnyksestä ja nahka istuimista.
En ole varma oliko suomessa samalla lailla. Tiedän, että englannissa ja saksassa ei näin ollut.
Silti löytyy Sport Edition ng 9-3 sarjasta, mutta siinä ei normaalisti ollut SE merkkiä etulokarissa vaan se teksti löytyi kynnyksestä ja nahka istuimista.
En ole varma oliko suomessa samalla lailla. Tiedän, että englannissa ja saksassa ei näin ollut.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Eikös airottimessa ole nahkat, SE:ssä kangasta. Ja Aerossa tietty se Mitsun turbo.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Ei välttämättä riippuu auton ensimmäisestä ostajasta.Jukkis kirjoitti:Eikös airottimessa ole nahkat, SE:ssä kangasta.
Sama vastaus ei välttämättä.Jukkis kirjoitti: Ja Aerossa tietty se Mitsun turbo.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Olis se G... toinen vaihtoehto tosiaan?
core2 kirjoitti:Sama vastaus ei välttämättä.Jukkis kirjoitti: Ja Aerossa tietty se Mitsun turbo.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
-99 T5 Turbo Sportissa "B204R" moottori, jossa on T25 turbo jäykemmällä hukkaportin kellolla.
-00-02 T7 Aerossa on "B205R" moottori, jossa on 15T #5 mitsun turbo.
-00-02 T7 Aerossa on "B205R" moottori, jossa on 15T #5 mitsun turbo.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com