9-3 vetokoukun jälkiasennus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

9-3 vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja stara »

Onnistuuko kovilin orkkiskoukun jälkiasennus ilman puskurin poistoa?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Wille
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Loka 13, 2010 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Wille »

Yhden koukun asentaneena väittäisin, että ei onnistu. Kyseinen koukku tuli nimittäin kiinni puskurin takapuolelle. Puskurin irrotus ei tosiaan ole paha homma joten siitä asennus ei pitäisi jäädä kiinni.
Saab 9-3 2.0t -01
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Ei ole kylläkään vastaus kysymykseen, mutta aiheesta kumminkin.
Kun olin käyttistä (Ford) hakemassa autokorjaamosta, siellä sanottiin että huonoin peräkoukku valmistaja on Kovil, joka mun Fordissa on. Ruoste pääsee jonkin pinnotekerroksen alle niin se alkaa levitä joka puolelle ja muhii siellä näkymättömästi tehden tuhoa, kunnes alkaa näkyä niin koko härpäke on jo lähes läpimätä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
RaSaVili
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 13:47

Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja RaSaVili »

Alkeperäiseen vastauksena että onnistuu ilman puskurin irroitusta, juuri ja juuri saa lenkkiavaimen menemään puskurin väliin.
#4275
9-3 2.0T
96 -76
Palju
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 20:15
Paikkakunta: Rauma

Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Palju »

stara kirjoitti:Onnistuuko kovilin orkkiskoukun jälkiasennus ilman puskurin poistoa?
Kyllä se puskuri kannattaa irrottaa, on helppoa ja nopeaa. Koukun asentaminen kokonaisuudessaan nopeutuu käyttämällä puskurin irti 8)
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Itellä oli irtauttaminen pakollista, koska puskuripalkin koukun kiinnitysreiät joissa kierteet olivat puolikuun pielessä asemastaan, joutui mulkkumirgeliä näyttämään ja se ei puskurin ja takapellin väliin mahdu.
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Raser »

Paljonko tulee maksamaan vetokoukun asennus 9-3 saabiin? Uusi/käytetty?

Siis jos ei itse osaa sitä tehdä? Onko siellä perässä johdotukset valmiina vai vaatiiko jonkun tietokoneohjelmoinnin tms. johtovetoja edestä asti?

Olen vähän tuuminut että käytetty auto täytyy ostaa koukulla varustettuna tai tulee heti 400-500 euroa kustannuksia pelkästä vetokoukusta vaunua varten. Toisaalta kytkin ym. moottori, voimansiirto tms. saattaisi olla paremmassa kuosissa koukuttomassa kärryssä...
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

peräkontista löytyy valmis johtosarja koukkua varten (verhoilun alla piilossa vasemmalla puolella)
koukkuja saa käytettynä ostettua varmaan (johan näitäkin puretaan)
ja itese asennus on helppo homma muutama pultti ja muttereita

koneeseen ja kytkimen kuntoon en ota kantaa kun olen parhaillaan joutunut vaihtamaan
kytkimen uusiksi ja autolla oli ajettu 94 000 km
ja olempa ajanut autolla jossa oli alkuperäinen kytkin ja kilsoja vasta 380 000km

eli kuskista kiinni
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Vastaa Viestiin