9-3 takapönttö
9-3 takapönttö
onko kokemuksia turbon viimeisestä äänenvaimentajasta ostin tarvike pöntön bosalin ja se ei istu oikein ja on ohkasempaa putkea kun orkkis ja vaimentaja on 7 cm leveempi ei tahdo mahtua väliin
k sundström
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 takapönttö
niin?
ei ole vastaavanlaista kokemusta...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
ei ole vastaavanlaista kokemusta...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 9-3 takapönttö
tjaahas, osin toissakesänä tosin dieseliin ruotsissa lomareissu orkkispöntön. Teipissä luki made in finland ja hämärä muistikuva olis että on myös bosalin tekele. Ei se ihan täydellinen se puolipallo liitoksen istuvuus ollut mutta kyllä se siihen kiristyi. Onko auto turbolla? ettei olis turbon pönttö?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 takapönttö
krisu 1 kirjoitti:onko kokemuksia turbon viimeisestä äänenvaimentajasta
Sama takapönttö sopii 2,0 vapareista turboihin, ja myös TiD sekä V6.tturku kirjoitti:Onko auto turbolla? ettei olis turbon pönttö?
Re: 9-3 takapönttö
Katos katos, sitä se teettää kun keskellä yötä väsyneillä silmillä alkaa kirjoittamaan. Vai että menee myös kaikkiin malleihin suoraan. Vaparille on oma pönttönsä myös kaiketi sillä pienellä ulostulolla ja dieseleihinkin on omansa sillä alaspäin kääntyvällä ulostulolla. No hyvä tietää jatkossa että kaikissa on samankokoinen rööri halkaisijaltaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 takapönttö
Häntäputkissa on eroja dieseleissä ja V6:ssa, pelkkiä ulkonäköseikkoja itse pönttöjen ollessa samoja ja monikaan tarvikevalmistaja ei noita edes erittele tai valmista erikseen erilaisia ulostuloja. Esim. 2,0 vapariin menee samat pöntöt kuin turboon, mutta kun vaparissa ei ole hyrrää osaltaan ääntä vaimentamassa niin vapari on helppo erottaa turbosta pelkästä omanlaisestaan turinasta.
Palloliitos on (tai pitäisi olla) kaikissa samankokoinen mutta osassa tarvikevalmistajien pönttöjä putki kapenee huomattavasti heti liitoksen jälkeen. Millä nyt ei sinänsä enää tuossa päässä ole paljoakaan merkitystä virtaavuuden suhteen. Osa tarvikevalmistajista kuten Fenno ei ole ymmärtänyt koko palloliitoksen ideaa vaan valmistaa jotakin vähän sinnepäin, epämääräistä lytättyä kartiota.
Kysyjällä on lähes varmasti oikea pönttö mutta epäsopivuus menee kyllä pelkästään tarvikevalmistajan hutiloinnin piikkiin. Jos en ihan väärin muista niin Fennosteel taisi olla yksi Bosalin alihankkijoista.
Palloliitos on (tai pitäisi olla) kaikissa samankokoinen mutta osassa tarvikevalmistajien pönttöjä putki kapenee huomattavasti heti liitoksen jälkeen. Millä nyt ei sinänsä enää tuossa päässä ole paljoakaan merkitystä virtaavuuden suhteen. Osa tarvikevalmistajista kuten Fenno ei ole ymmärtänyt koko palloliitoksen ideaa vaan valmistaa jotakin vähän sinnepäin, epämääräistä lytättyä kartiota.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kysyjällä on lähes varmasti oikea pönttö mutta epäsopivuus menee kyllä pelkästään tarvikevalmistajan hutiloinnin piikkiin. Jos en ihan väärin muista niin Fennosteel taisi olla yksi Bosalin alihankkijoista.
Re: 9-3 takapönttö
Mun NG900:sessa tarvikepönttö ei ainakaan istunut kovin hyvin paikalleen, siinä oli kiinnitysraudat selkeästi eri kohdissa kuin alkuperäisessä.
Ylipäätään tarvikeputket ovat välillä vain sinne päin tehtyjä, eivätkä välttämättä ole liitosten osalta samanlaisia kuin alkuperäiset, on joskus käynyt tarvikepalojen kanssa niin että on kaksi muhvia vastakkain, kun sattui olemaan eri valmistajilta pätkät...
Ylipäätään tarvikeputket ovat välillä vain sinne päin tehtyjä, eivätkä välttämättä ole liitosten osalta samanlaisia kuin alkuperäiset, on joskus käynyt tarvikepalojen kanssa niin että on kaksi muhvia vastakkain, kun sattui olemaan eri valmistajilta pätkät...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: 9-3 takapönttö
Kokemuksia Motonetin takapöntöistä OG 9-3:seen?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 takapönttö
Kaksi tarvikepönttöä on tullut ajan myötä hommattua NG900:seen, nuo pöntöt ovat aivan eri näköiset keskenään, toinen tuntui istuvan ihan hyvin paikoilleen ja toinen istui kehnosti, mutta meni kuitenkin paikoilleen...
Se paremmin paikoilleen sopinut oli likipitäen orkkispöntön muotoinen, toisessa vaimennin oli ihan perusmallia.
Se paremmin paikoilleen sopinut oli likipitäen orkkispöntön muotoinen, toisessa vaimennin oli ihan perusmallia.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: 9-3 takapönttö
Jokunen vuosi sitten ostin vanhaan kolkkiin,juurikin motonetistä turboon tarkoitetun takapöntön. Kyllähän se meni sinne aika nätisti ilman väkivaltaa. Tosin suosiolla ostin uuden putken clampin kun vanha oli ruostunut paskaksi.
2008 SS 1.8t Biopower.
Re: 9-3 takapönttö
Käsitykseni mukaan Motonetin pöntöt saattavat olla milloin kenenkin valmistajan tuotteita. Tarkista ennen tilaamista/ostamista.KAPU2 kirjoitti:Kokemuksia Motonetin takapöntöistä OG 9-3:seen?
Re: 9-3 takapönttö
.. ainakin puoli vuotta sitten motonetin turbon pönttö oli sama kuin vapariin, joka taas fennosteelin mukaannä vain vapariin. Jotenkin jäänyt se mielikuva, että bilteman turbon pönttö olisi ollut oikeasti turboon. Tarkkana niiden kanssa ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-3 takapönttö
Vajaa pari vuotta sitten ostin motonetin takapöntön ja se ainakin kävi paikoilleen just eikä melkein. Valmistajaa en muista, voin käydä kattomassa jossain vaiheessa kenen valmistama se on.KAPU2 kirjoitti:Kokemuksia Motonetin takapöntöistä OG 9-3:seen?
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: 9-3 takapönttö
Lauantaina hain Motonetistä takapöntön - siis sen, joka käy kaikkiin malleihin -02 asti. Valmistaja ei oikein selvinnyt. Toinen takakannakkeista vaati vähän moskan iskuja ja poistoputki piti kääntää toisinpäin eli noin 10 cm keskellepäin, jolloin se vasta oli tuon aero/viggen takapuskurin aukon keskellä. Palloliitos taisi jäädä vuotamaan, vaikka aika pitkään taoin "palloa" suppeammaksi - aluksi ei mennyt ollenkaan limittäin vastakappaleen kanssa. Pitänee ottaa vielä irti ja tähystää nokijälkiä, takoa lisää ja laittaa tahnaa väliin. Vai onko tähän parempia konsteja? Onko kukaan laittanut sitä korjausnauhaa liittimen alle?
Muuten - saako jostain sellaista yleismallista palloliitosta esim puolen metrin putken päässä. Sellainen olisi riittänyt, kun ainoastaan takapöntön sisäänmenoputki oli muuttunut harsoksi.
Muuten - saako jostain sellaista yleismallista palloliitosta esim puolen metrin putken päässä. Sellainen olisi riittänyt, kun ainoastaan takapöntön sisäänmenoputki oli muuttunut harsoksi.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: 9-3 takapönttö
Ainakin yhdessä vaiheessa motonetin "turbon" pönttö oli Fennosteelin valmistama. Fennosteelin sivujen mukaan vaan ko. pönttömalli oli vain vapareihin, että tuossa kannattaa olla tarkkana, jos ei halua "ylimääräisiä" pakopaineita..
Motonetin tuote 14-5378
Takapönttö jossa valmistajan tuotekoodi P5374
Tässä linkki Motonetin tuotesivulle
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/145378/0
Tässä linkki valmistajan sivulle http://www.fennosteel.com/catalogue/ind ... urer=fenno
Valmistajan sivulla ei mainita ollenkaan sopivuutta turbomalleihin, ainoastaan vapareihin.
P5374:n häntäputken halkaisija on noin 50mm kun se turbon pöntöissä on noin 62mm
Valmistajan sivulta löytyy pönttö turbomalleihin P5381
Tässä linkki: http://www.fennosteel.com/catalogue/ind ... urer=fenno
Sama pönttö on Motonetin tuotenumerolla 14-5379
Tässä suora linkki
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/145379/0
Motonetin tuote 14-5378
Takapönttö jossa valmistajan tuotekoodi P5374
Tässä linkki Motonetin tuotesivulle
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/145378/0
Tässä linkki valmistajan sivulle http://www.fennosteel.com/catalogue/ind ... urer=fenno
Valmistajan sivulla ei mainita ollenkaan sopivuutta turbomalleihin, ainoastaan vapareihin.
P5374:n häntäputken halkaisija on noin 50mm kun se turbon pöntöissä on noin 62mm
Valmistajan sivulta löytyy pönttö turbomalleihin P5381
Tässä linkki: http://www.fennosteel.com/catalogue/ind ... urer=fenno
Sama pönttö on Motonetin tuotenumerolla 14-5379
Tässä suora linkki
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/145379/0
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.