NG-satkun korkea tyhjäkäynti.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

NG-satkun korkea tyhjäkäynti.

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

No joo, kun vihdoin selvisi lähes jatkuva CE-valon tillottaminen niin tietysti ilmestyi uusi ongelma.

Tyhjäkäynti on koko ajan tuolla 1000 kierroksessa. Tyhjäkäyntimoottori on tsekattu ja puhdistettu mutta ei apua.
Mitäs sitten?
Niin ja nuo pikkuletkun on uusittu sinisellä silikooniletkuilla.

Autohan on 2.3 vapari vm-96.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: NG-satkun korkea tyhjäkäynti.

Viesti Kirjoittaja karg »

Siellä on vissiin joku venttiili, mikä säätelee tota ilman määrää tyhjäkäynnillä. Tässä kävi eräs vaparisatku syynissä, missä oli vastaavasti kans aika korkea tyhjäkäynti ja vikakoodi osoitti just tota ko. venttiiliä.

EDIT: Tarkemmin sanottuna IAC-venttiili.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG-satkun korkea tyhjäkäynti.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

katoithan myös läppäkotelon takana olevan pikkusormen vahvuisen letkun kunnon ...

sit noissa vapareissa pitää tarkistaa resonaattorikotelon ja läppäkotelon rajapinnasta iso O rengas että on paikallaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG-satkun korkea tyhjäkäynti.

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mites turbomallissa, mistä johtuu 1000rpm tyhjäkäynti?
Ng900
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: NG-satkun korkea tyhjäkäynti.

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

karg, tuo IAC-ventiili on just tuo tyhjäkäyntimoottori :)

Vesa67, toinen noista O-renkaista oli syyllinen tuohon CE-valoon, niitä pitää muuten olla siellä kaksi ;)
Mielestäni tuokin letku on OK, tutkin niitä tänään varmaan ziljoonannen kerran....

Vika on nyt jokin vielä epätodennäköisempi/mystisempi :(
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: NG-satkun korkea tyhjäkäynti.

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Niin joo ja moottorin lämpötila-anturi on myös mitattu, antaa ihan oikeita lukemia.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: NG-satkun korkea tyhjäkäynti.

Viesti Kirjoittaja karg »

MacTurbo kirjoitti:karg, tuo IAC-ventiili on just tuo tyhjäkäyntimoottori :)
Ok.. sekä TECH2 että WIS puhuvat vain tuosta IAC-venttiilistä eikä mistään moottorista. Noihin perustin arvaukseni tässä kohtaa :)
Vastaa Viestiin