No joo, kun vihdoin selvisi lähes jatkuva CE-valon tillottaminen niin tietysti ilmestyi uusi ongelma.
Tyhjäkäynti on koko ajan tuolla 1000 kierroksessa. Tyhjäkäyntimoottori on tsekattu ja puhdistettu mutta ei apua.
Mitäs sitten?
Niin ja nuo pikkuletkun on uusittu sinisellä silikooniletkuilla.
Autohan on 2.3 vapari vm-96.
NG-satkun korkea tyhjäkäynti.
NG-satkun korkea tyhjäkäynti.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG-satkun korkea tyhjäkäynti.
Siellä on vissiin joku venttiili, mikä säätelee tota ilman määrää tyhjäkäynnillä. Tässä kävi eräs vaparisatku syynissä, missä oli vastaavasti kans aika korkea tyhjäkäynti ja vikakoodi osoitti just tota ko. venttiiliä.
EDIT: Tarkemmin sanottuna IAC-venttiili.
EDIT: Tarkemmin sanottuna IAC-venttiili.
Re: NG-satkun korkea tyhjäkäynti.
katoithan myös läppäkotelon takana olevan pikkusormen vahvuisen letkun kunnon ...
sit noissa vapareissa pitää tarkistaa resonaattorikotelon ja läppäkotelon rajapinnasta iso O rengas että on paikallaan.
sit noissa vapareissa pitää tarkistaa resonaattorikotelon ja läppäkotelon rajapinnasta iso O rengas että on paikallaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG-satkun korkea tyhjäkäynti.
karg, tuo IAC-ventiili on just tuo tyhjäkäyntimoottori ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vesa67, toinen noista O-renkaista oli syyllinen tuohon CE-valoon, niitä pitää muuten olla siellä kaksi![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mielestäni tuokin letku on OK, tutkin niitä tänään varmaan ziljoonannen kerran....
Vika on nyt jokin vielä epätodennäköisempi/mystisempi![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vesa67, toinen noista O-renkaista oli syyllinen tuohon CE-valoon, niitä pitää muuten olla siellä kaksi
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mielestäni tuokin letku on OK, tutkin niitä tänään varmaan ziljoonannen kerran....
Vika on nyt jokin vielä epätodennäköisempi/mystisempi
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG-satkun korkea tyhjäkäynti.
Niin joo ja moottorin lämpötila-anturi on myös mitattu, antaa ihan oikeita lukemia.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: NG-satkun korkea tyhjäkäynti.
Ok.. sekä TECH2 että WIS puhuvat vain tuosta IAC-venttiilistä eikä mistään moottorista. Noihin perustin arvaukseni tässä kohtaaMacTurbo kirjoitti:karg, tuo IAC-ventiili on just tuo tyhjäkäyntimoottori
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)