nykii!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
putte7
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2011 11:38

nykii!

Viesti Kirjoittaja putte7 »

Elikkäs eilen vaihdettiin bensapumppu ja virtakasetti ja nytten ku kiihdyttää 2 ja 3 vaihteella kaasupohjassa nii nykii välillä? State 2 on saavissa? Ideoita?
Saab 9-3 2.0t coupe -00 Stage 2
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onko Di kasetti takuulla toimiva ?
Entäs onko tulppia vaihdettu ?

Kuka vaihto pumpun, menikö homma putkeen varmasti ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
piva
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 17:23
Paikkakunta: Mikkeli

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja piva »

Ootkos IMM vikaa miettiny oireilee varmaan juur tuossa 3000 rpm paikkeilla vai ? Itsellä diagnosoitu imm vika.
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
putte7
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2011 11:38

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja putte7 »

Di kasetti oli käytetty ja pumpun vaihtoi pariskunta jotka mainostivat motonetissä firmaansa ! Höytämössä oli paikka! Kuu 3000rpm rupee nykii! Kaikki toimi moitteetomasti ennen Ei kasetin ja bensapumpun vaihtoi.
Saab 9-3 2.0t coupe -00 Stage 2
putte7
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2011 11:38

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja putte7 »

Sä Vesku vaihoit tulpat vuos sitten ja on tullu 25tkm sen jälkeen. Tää on tää vihree coupe
Saab 9-3 2.0t coupe -00 Stage 2
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Käytetty DI kasetti, miten testattu myyjän toimesta ?

Ei kannata vaihdella kuin yksi osa kerrallaan jos haluaa ymmärtää mikä osa aiheuttaa ongelman. Tuu käymään niin haarukoidaan se ongelma esiin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
putte7
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2011 11:38

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja putte7 »

Kuu mä tuun kerkeekkö huom?
Saab 9-3 2.0t coupe -00 Stage 2
putte7
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2011 11:38

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja putte7 »

Saabbi jätti tiistaina bauhaussin pihaan ja epäiltiin bensapumppua mikä vaihettiin mutta ei käynnistynyt ja sitten vaihtoivat di kasetin jonka jälkeen oli lähtenyt käyntiin! En tiä testasivatko mitenkään muuten!
Saab 9-3 2.0t coupe -00 Stage 2
dollarihymy
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

itellä on samaa vikaa eli kun lähetään kiihdyttää jostai 1500rpm ni nykäsee pari kertaa kun painaa lämän noin 2/3 pohjaan sit ku kierrokset on yli 2000 ni ei oo mitää nykimistä, mistä kannattas alkaa vikaa etsimään? virranjakajan kannen oon vaihtanu ja huomenna ois tarkotus ostaa uus sytytysjohtosarja

autona ng900 -96 2.0 16v vapari
dollarihymy
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

loppuhan se pätkiminen ku vaihto tulpat ja johdot :)
edsel58
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 16:32
Paikkakunta: Vantaa, Tiksi

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja edsel58 »

Selviskö Putte7 missä oli vika ? Omassa kolkissa samanlaista nykimistä siinä 3000 kiekan kohdilla.
Saab 9-3SS 1.8t automaatti 2007
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos sulla on T7 moottori niin hyvinkin vajaatoimiselta ilmamassamittarilta kuulostaa jos tulpat ja kasetti on jo vaihdettu/testattu
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja nugge »

Saa kyl olla työmotivaatio kohdallaan että lähtee ensimmäisenä testaamatta vaihtaamaan Pumppua kolkkiin.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

nugge kirjoitti:Saa kyl olla työmotivaatio kohdallaan että lähtee ensimmäisenä testaamatta vaihtaamaan Pumppua kolkkiin.
Juu. Femmaan huomattavasti helpompaa... :wink:
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: nykii!

Viesti Kirjoittaja nugge »

Risto Vee kirjoitti:
nugge kirjoitti:Saa kyl olla työmotivaatio kohdallaan että lähtee ensimmäisenä testaamatta vaihtaamaan Pumppua kolkkiin.
Juu. Femmaan huomattavasti helpompaa... :wink:
You don't say
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin