9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Morjens taloon !
Eilen tuli ostettua tollanen -01 vuoden 2.0t SE automaatti, helmoilla, vaaleat nahkapenkit ja cruise löytyy. Värinä midnight blue
Parin fiksin jälkeen (ot-paineletkun uusimisen ja tuulettimen toimintaan saamisen jälkeen) tulee kelpaamaan ajelu.
Koeajoilla mielestäni kulki hyvin, mutta näköjään olisi varmaan paremminkin voinut.
Tänään päivänvalossa paremmin konetta tutkaillessa huomasin, että rintapellistä lähtevästä palikasta? oli irronnut letku, sekä kaasuläppäkotelon? kyljestä oli yksi pienempi nippa paljaana jonka vieressa makoili letku.
Kytkenkö näitten väliin uuden letkun:
http://imageshack.us/photo/my-images/689/saab1k.jpg/
Onko tällä http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification modauksella suurtakaan merkitystä. Kannattaako tehdä, onko haittoja ?
Vikakoodi P1110 on läsnä, varmaan johtuu tuosta letkun puuttumisesta tuolta väliltä.
Seuraavaksi rupesi ihmetyttämään tuo sen nipan yläpuolella oleva punaisella kauluksella oleva reikä. Mikä siinä kuuluisi olla ja mihin mennä ? Tämän puuttuminen ei voi olla kovin tervettä
Onko tämä bypass-venttiili ?:
http://imageshack.us/photo/my-images/827/saab2m.jpg/
Ilmeisesti vaihdettu joskus, koska liitetty Gatesin letkulla joka ei varmaankaan alkuperäinen? Miten bypassin toiminnan voi tarkistaa ?
Onko tässä uusin versio huohotinpäivityksestä, kun täyttöputken jalasta tulee letku?
http://imageshack.us/photo/my-images/688/saab3z.jpg/
Minkä tuossa venttiilikopan kahden ruuvipaikan kohdalla pitäisi olla ja mikä virka tuolla letkulla on mihin toinen nuoli osoittaa ? Ylhäältä en nähnyt mihin menee, mutta tuntui heiluvan alapuolelta löysällä.
Mikä on kyseinen musta laitos mihin tulee 2 johtoa päältäpäin ?
http://imageshack.us/f/195/img0498na.jpg/
Ja sen vieressä oleva alumiininen mötikkä. Joku ilmastoinnin osa ? Resonoi aika pahan kuuloisesti vasten keulapeltiä jos on päässyt valahtamaan sinne päin.
Ja nyt moottoritilasta sisälle !
Elikäs, tuuletin ei puhalla ollenkaan, moottori uusittu jonkin aikaa sitten, mutta ei sekään ilmeisesti ole toiminut kertaakaan. Autossa siis automaatti-ilmastointi. Uusi fetti on tulossa, mutta tänään hiljaisuudessa ilmastoinnin nappeja painellessa kuului ryskettä ja rytinää kojelaudan sisältä. Suuntausmoottoriko? siellä ääntä pitää ? Fettin vaihdolla ilmeisesti aika moni on tuon toimimattomuuden saanut korjattua.
"Haistelija" surisee ilkeän kuuloisesti ja jatkaa sitä vaikka sammuttaa auton, tämä on ilmeisesti korjattavissa puhdistamalla kyseinen osa?
Toiseksi huolenaiheeksi osoittautui apukuskin sähköikkuna. Nappia painaessa ei ensiksi tapahdu mitään, mutta hieman pohjassa pitäen ikkuna lähtee vauhdilla alas ja liikkuu sekavasti kun säätelee ylös-alas. Vaikuttaako ne rullat mitenkään tuohon toimintaan ? Mitä pitää ottaa huomioon purkaessa ovea airbagien suhteen ?
Toivottavasti jaksoitte lukea ja kiinnostusta löytyy vastata jos vähänkin sanottavaa !
Terveisin Saabipureman saanut !
Eilen tuli ostettua tollanen -01 vuoden 2.0t SE automaatti, helmoilla, vaaleat nahkapenkit ja cruise löytyy. Värinä midnight blue
Parin fiksin jälkeen (ot-paineletkun uusimisen ja tuulettimen toimintaan saamisen jälkeen) tulee kelpaamaan ajelu.
Koeajoilla mielestäni kulki hyvin, mutta näköjään olisi varmaan paremminkin voinut.
Tänään päivänvalossa paremmin konetta tutkaillessa huomasin, että rintapellistä lähtevästä palikasta? oli irronnut letku, sekä kaasuläppäkotelon? kyljestä oli yksi pienempi nippa paljaana jonka vieressa makoili letku.
Kytkenkö näitten väliin uuden letkun:
http://imageshack.us/photo/my-images/689/saab1k.jpg/
Onko tällä http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification modauksella suurtakaan merkitystä. Kannattaako tehdä, onko haittoja ?
Vikakoodi P1110 on läsnä, varmaan johtuu tuosta letkun puuttumisesta tuolta väliltä.
Seuraavaksi rupesi ihmetyttämään tuo sen nipan yläpuolella oleva punaisella kauluksella oleva reikä. Mikä siinä kuuluisi olla ja mihin mennä ? Tämän puuttuminen ei voi olla kovin tervettä
Onko tämä bypass-venttiili ?:
http://imageshack.us/photo/my-images/827/saab2m.jpg/
Ilmeisesti vaihdettu joskus, koska liitetty Gatesin letkulla joka ei varmaankaan alkuperäinen? Miten bypassin toiminnan voi tarkistaa ?
Onko tässä uusin versio huohotinpäivityksestä, kun täyttöputken jalasta tulee letku?
http://imageshack.us/photo/my-images/688/saab3z.jpg/
Minkä tuossa venttiilikopan kahden ruuvipaikan kohdalla pitäisi olla ja mikä virka tuolla letkulla on mihin toinen nuoli osoittaa ? Ylhäältä en nähnyt mihin menee, mutta tuntui heiluvan alapuolelta löysällä.
Mikä on kyseinen musta laitos mihin tulee 2 johtoa päältäpäin ?
http://imageshack.us/f/195/img0498na.jpg/
Ja sen vieressä oleva alumiininen mötikkä. Joku ilmastoinnin osa ? Resonoi aika pahan kuuloisesti vasten keulapeltiä jos on päässyt valahtamaan sinne päin.
Ja nyt moottoritilasta sisälle !
Elikäs, tuuletin ei puhalla ollenkaan, moottori uusittu jonkin aikaa sitten, mutta ei sekään ilmeisesti ole toiminut kertaakaan. Autossa siis automaatti-ilmastointi. Uusi fetti on tulossa, mutta tänään hiljaisuudessa ilmastoinnin nappeja painellessa kuului ryskettä ja rytinää kojelaudan sisältä. Suuntausmoottoriko? siellä ääntä pitää ? Fettin vaihdolla ilmeisesti aika moni on tuon toimimattomuuden saanut korjattua.
"Haistelija" surisee ilkeän kuuloisesti ja jatkaa sitä vaikka sammuttaa auton, tämä on ilmeisesti korjattavissa puhdistamalla kyseinen osa?
Toiseksi huolenaiheeksi osoittautui apukuskin sähköikkuna. Nappia painaessa ei ensiksi tapahdu mitään, mutta hieman pohjassa pitäen ikkuna lähtee vauhdilla alas ja liikkuu sekavasti kun säätelee ylös-alas. Vaikuttaako ne rullat mitenkään tuohon toimintaan ? Mitä pitää ottaa huomioon purkaessa ovea airbagien suhteen ?
Toivottavasti jaksoitte lukea ja kiinnostusta löytyy vastata jos vähänkin sanottavaa !
Terveisin Saabipureman saanut !
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
1. vaihda uusi letku kokonaisuudessaan.
2. minä en näe mitään hyötyä hommasta mikäli venttiili toimii.
3. kyllä hyvin pitkälle mahdollista
4. on. voit kytkeä keskellä olevaan nastaan puhtaan letkun ja kokeilla puhaltaa ja imeä ilmaa (ei saa vuotaa)eli vastus tulee olla kumpaankin suuntaan. vaihda samalla yysi ohut letku ihan varuulta.
5.en ymmärtänyt kuva
6. t7 mangneetti venttiili (ohjaa turboa)
7. "koobra" turbon imu kärsä
8. suuntamoottorit taitaa rutista.
9.voitele aluksi (kuuluu surista noin 5 min auton sammutuksen jälkeen)
10. rullat saattaa olla lopussa ikkuna hisseistä.
11. avaimet aina taskussa ja akku irti ehdottomast
2. minä en näe mitään hyötyä hommasta mikäli venttiili toimii.
3. kyllä hyvin pitkälle mahdollista
4. on. voit kytkeä keskellä olevaan nastaan puhtaan letkun ja kokeilla puhaltaa ja imeä ilmaa (ei saa vuotaa)eli vastus tulee olla kumpaankin suuntaan. vaihda samalla yysi ohut letku ihan varuulta.
5.en ymmärtänyt kuva
6. t7 mangneetti venttiili (ohjaa turboa)
7. "koobra" turbon imu kärsä
8. suuntamoottorit taitaa rutista.
9.voitele aluksi (kuuluu surista noin 5 min auton sammutuksen jälkeen)
10. rullat saattaa olla lopussa ikkuna hisseistä.
11. avaimet aina taskussa ja akku irti ehdottomast
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Ei välttämättä. Voi olla by-pass tiensä päässä. Jos ei tuon saabtunersin linkin kuvaamalla magneettiventtilin ohituksella lopu P1110:n pukkaaminen, niin by pass vaihtoon. Koodin saa nollattua ihan sulaketaulusta "engine management" tjsp sulakkeen (nro 28 ainakin MY 01:ssä) poistamalla n. vartiksi. Eli pelkkä vian korjaaminen ei (heti) poista vikakoodia, vaan se pitää myös nollata.j-k kirjoitti:Morjens taloon !
Vikakoodi P1110 on läsnä, varmaan johtuu tuosta letkun puuttumisesta tuolta väliltä.
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Sivuairbägit on sitten kuskin ja apparin tuoleissa, ei ovissa. Sieltä löytyy ovista vain törmäysanturit jostain? Avaimet taskussa on hyvä idea ja akunkin voi irrottaa jos räpää sähköjä. Suosittelen etsimään WISsin (huoltotietokanta saabeihin) ja EPC:n (varaosatietokanta) niin saat hyvän käsityksen pelistä. Noilla hakusanolla tältä foorumilta alkaa löytymään tietoa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Mikä tämä on ? Tulee ensimmäistä kertaa tälläkin foorumilla itselleni vastaan.jusa_71 kirjoitti: 7. "koobra" turbon imu kärsä
EPC jo löytyykin, Wissi vielä pitää hommata. Ja tuon kirjoituksen jälkeen tajusin itsekkin, että ei ne bägit siellä ovessa varmaan oletturku kirjoitti:Sivuairbägit on sitten kuskin ja apparin tuoleissa, ei ovissa. Sieltä löytyy ovista vain törmäysanturit jostain? Avaimet taskussa on hyvä idea ja akunkin voi irrottaa jos räpää sähköjä. Suosittelen etsimään WISsin (huoltotietokanta saabeihin) ja EPC:n (varaosatietokanta) niin saat hyvän käsityksen pelistä. Noilla hakusanolla tältä foorumilta alkaa löytymään tietoa.
Osaako joku vielä sanoa jotain tuohon punaisella päällä olevaan tynkään ?
Kuva: http://imageshack.us/f/689/saab1k.jpg/
Ja onko magneettiventtiili siis se mikä on tulipellissä taikka siinä turbon yläpuolella, kun tulkitsin jusan viestistä, että tässä kuvassa näkyvä: http://imageshack.us/photo/my-images/195/img0498na.jpg/ olisi magneettiventtiili ?
Viimeksi muokannut j-k, Pe Maalis 30, 2012 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
En tiedä kumpaa letkua tarkoitit, mutta isomman nuolen osoittama paksu letku kulkee venttiilikopalta öljyloukulle ja noiden ruuvinpaikkojen vieressä oleva ohut letku siitä samasta venttiilikopan nipasta kaasuläppäkotelolle. Tuossa hyvä kuva uusimman päivityksen osista.j-k kirjoitti:Onko tässä uusin versio huohotinpäivityksestä, kun täyttöputken jalasta tulee letku?
http://imageshack.us/photo/my-images/688/saab3z.jpg/
Minkä tuossa venttiilikopan kahden ruuvipaikan kohdalla pitäisi olla ja mikä virka tuolla letkulla on mihin toinen nuoli osoittaa ? Ylhäältä en nähnyt mihin menee, mutta tuntui heiluvan alapuolelta löysällä.
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Pitääpi bongata tuo mahdollinen loukko tuolta ja varmistaa, että se letku oli kunnolla kiinni.mmäki kirjoitti:En tiedä kumpaa letkua tarkoitit, mutta isomman nuolen osoittama paksu letku kulkee venttiilikopalta öljyloukulle ja noiden ruuvinpaikkojen vieressä oleva ohut letku siitä samasta venttiilikopan nipasta kaasuläppäkotelolle. Ruuvinpaikoista en juurikaan osaa sanoa, itsellänikään niihin ei tule mitään. Tuossa hyvä kuva uusimman päivityksen osista.
9-3 2.0t AT -01 stg1
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Liitin kuuluukin olla tyhjä automaattivaihteisessa.j-k kirjoitti:Osaako joku vielä sanoa jotain tuohon punaisella päällä olevaan tynkään ?
Kuvassa näkyy se hukkaporttia säätävä magneettiventiili, josta yleensä puhutaan.j-k kirjoitti:Ja onko magneettiventtiili siis se mikä on tulipellissä taikka siinä turbon yläpuolella, kun tulkitsin jusan viestistä, että tässä kuvassa näkyvä: http://imageshack.us/photo/my-images/195/img0498na.jpg/ olisi magneettiventtiili ?
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Selvä homma, kiitos huojentavasta vastauksesta !Kaks-Seiska kirjoitti:Liitin kuuluukin olla tyhjä automaattivaihteisessa.j-k kirjoitti:Osaako joku vielä sanoa jotain tuohon punaisella päällä olevaan tynkään ?
Kuvassa näkyy se hukkaporttia säätävä magneettiventiili, josta yleensä puhutaan.j-k kirjoitti:Ja onko magneettiventtiili siis se mikä on tulipellissä taikka siinä turbon yläpuolella, kun tulkitsin jusan viestistä, että tässä kuvassa näkyvä: http://imageshack.us/photo/my-images/195/img0498na.jpg/ olisi magneettiventtiili ?
Kohta voisi lisäillä kuvia muittenkin ihailtavaksi
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Mitähän moottoriöljyä tässä kannattaa käyttää, mitä itse olette käyttäneet? Mobililta 0w-40 ?
Miten rintapellissä olevan venttiilin toiminnan voi todeta ?
Miten rintapellissä olevan venttiilin toiminnan voi todeta ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Mikä tahansa laadukas 0…5W40…50 -öljy. Itse olen käytellyt kotimaista Teboilin Diamond 5W40:stä 10tkm vaihtovälillä. Mobilkin käy jos haluaa merkistä maksaa...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Ei kenelläkään sattuisi olemaan tietoa, että minkälainen o-rengas tulee tarkalleen tuohon tehostimen letku-putken alapäähän. Eli se letku joka menee säiliön vierestä alaspäin. Letkun osanumero siis 5330451.
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Selvä homma, jotkut ovat ilmeisesti jyrkästi sitä mieltä ettei tuohon kannata laittaa 5W öljyä, koska on liian paksuaSS kirjoitti:Mikä tahansa laadukas 0…5W40…50 -öljy. Itse olen käytellyt kotimaista Teboilin Diamond 5W40:stä 10tkm vaihtovälillä. Mobilkin käy jos haluaa merkistä maksaa...
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Ei ole misään autossa mitä on ollut 5W-** öljyt aiheuttaneet ongelmia kylmäkäynnistyksissä, en ymmärrä sitä että niitä pidettäisiin liian paksuina.
Enemmin olisin huolissani siitä että öljy käy kuumana liian ohueksi...
Enemmin olisin huolissani siitä että öljy käy kuumana liian ohueksi...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Ohittaa sen, nollaa vikakoodit ja odottelee tuleeko P1110 uudestaan. Jos tulee, niin se bypassi maksaa karut 38€ marmoritiskiltä ja vaihto on 5minuutin homma.j-k kirjoitti: Miten rintapellissä olevan venttiilin toiminnan voi todeta ?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84