Apuva etanoli päivitykseen!
Apuva etanoli päivitykseen!
Olisin kiinnostunut vaihtamaan oman saabin kulkemaan e85.
Olisko kukaan kiinnostunut tekemään ohjelmaa autooni?
Olisko kukaan kiinnostunut tekemään ohjelmaa autooni?
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Paikkakunta auttaisi taas kerran asiaa. Helpoin suositella lähintä tekijää, kun tietää sijainnin. Löytyy ainakin Kouvola, pääkaupunkiseutu, Vaasa ja Tampere.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
samoin auton tarkka malli ja moottori ratkaisee tietysti, minkälaiset päivitykset tarvitaan...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Mitäs kaikkea tuohon mun Ng900 2,0T:hen pitäs tehdä et sais E85 tankata?
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Voi sitä nytkin jo tankata mutta hyvin toimiakseen tarvii softan päivitys eculle. Voit ottaa YV:llä yhteyttä jos tarvit apua päivityshommassa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Selvä homma.. Mites kestääkö noi normaalit bensapumput sitä? Tai tuohon on se joskus vaihdettu mutta en tiiä mikä sielä on, ni onkos siitä mitään esim. palovaaraa jos ei kestä?
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Pumppu itsessään taitaa kestää korkeitakin etanolipitoisuuksia. Pumpun vaihdon yhteydessä sinne pumpun ämpärin sisään on vaihdettu polttoaineessa uiva letkun pätkä. Enemmän olisin huolissani sen kestosta, jos se on jotain 'harakiri' letkua lähimmästä rautakaupasta.
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Selvä homma.. Kannattaako tässä nyt eka sitten vaihtaa se letku varmasti etanolia kestävään ennen kuin rupeaa sillä ajelemaan?
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Hiukan ihmetyttää miksi porukka asentaa pumppuämpäriin jotain letkuja, se alkuperäinen muoviputki on ainakin itselläni riittänyt sen pakollisen, noin 10mm:n lyhennyksen jälkeenkin asennukseen uudelle pumpulle.
Ainakin Dunlop Hi-flexiltä (tms) löytyy ihan vastaavaa muoviputkea joka kestää polttoaineita (taisi olla tarkoitettu kuorma-autojen paineputkeksi jne).
Lämmittämällä muoviputki asentuu nätisti ja on tiivis.
Ainakin Dunlop Hi-flexiltä (tms) löytyy ihan vastaavaa muoviputkea joka kestää polttoaineita (taisi olla tarkoitettu kuorma-autojen paineputkeksi jne).
Lämmittämällä muoviputki asentuu nätisti ja on tiivis.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Veikkaisin että letkunpätkiä käytetään sen takia moinen letku tulee ilmeisen usein samassa paketissa pumpun kanssa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Autoni on ng 900t stage2. Mikkelin ymmäristöstä.
Saako e85:lle samat staget kun bensalla?
Tarviiko tulpat vaihtaa? vai onko se pelkkä huhu?
Saako e85:lle samat staget kun bensalla?
Tarviiko tulpat vaihtaa? vai onko se pelkkä huhu?
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Itellä on tankissa kohta pari vuotta muhinut sattumanvaraisesti valittu letku, joten ennenkuin kaadan viinaa tankkiin ajattelin vaihtaa sen tähän:
http://www.gates.com/europe/brochure.cf ... on_id=5165
Jokainen tietenkin omalla tyylillään ja omalla vastuullaan. Itteä ei kiinnosta lykkiä Saabbia neljän ruuhkassa tai jossain Kainuun korvessa sulaneen polttoaineletkun vuoksi.
Tuohon tehokysymykseen sen verran, että kyllä sillä viinalla samat tehot saa kuin bensiinilläkin. Polttoainejärjestelmän päivitys tulee vaan aiemmin ajankohtaiseksi. Palstan virigurut osaavat varmaan paremmin kertoa minne asti vakiosuuttimilla ja -pumpulla pääsee.
http://www.gates.com/europe/brochure.cf ... on_id=5165
Jokainen tietenkin omalla tyylillään ja omalla vastuullaan. Itteä ei kiinnosta lykkiä Saabbia neljän ruuhkassa tai jossain Kainuun korvessa sulaneen polttoaineletkun vuoksi.
Tuohon tehokysymykseen sen verran, että kyllä sillä viinalla samat tehot saa kuin bensiinilläkin. Polttoainejärjestelmän päivitys tulee vaan aiemmin ajankohtaiseksi. Palstan virigurut osaavat varmaan paremmin kertoa minne asti vakiosuuttimilla ja -pumpulla pääsee.
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
E85:lla huiputehon rajoitus tulee suutinten kapasiteetista ja seuraavaksi putkistosta.R900 kirjoitti:Autoni on ng 900t stage2. Mikkelin ymmäristöstä.
Saako e85:lle samat staget kun bensalla?
Tarviiko tulpat vaihtaa? vai onko se pelkkä huhu?
Helppo stg1 vakioputkella ja -suuttimilla tuottaa noin 370Nm/240hp, jcarlson oli optimoinut dynossa muistaakseni paremmat huipputehot tuollaisesta peruskonoonpanosta.
Sitten jos polttoainetta saa riittämään ja putkisto virtaa niin eiköhän 280hp+ olis mahdollinen hetkellisesti T25:llakin. Ei vaan ole tulut tilaisuutta hienosäätää dynossa.
TD04-15T:lla pitäis saada sitten 300hp parhaimillaan hetkellisesti rikki.
Tulpat NGK BCPR7ES-11 vakiovalinta kuten bensaturboissakin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Osaako joku sanoa minkälainen ero on kulutuksessa kun verrataan allekirjoituksen autoon perus etanoli konversio vs. isommilla 870cc suuttimilla ryyditetty etanoli konversio?
Myös kokemuksen kulutuksesta 98 vs 85 kiinnostaa.
Myös kokemuksen kulutuksesta 98 vs 85 kiinnostaa.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: Apuva etanoli päivitykseen!
Eihän lcosed loopissa ole suutinten koolla mitään väliä kunhan eivät ole ihan pahinta laatua, lambdasäätö pitää huolen että sama määrä sinne säädetään polttoainetta ilmamassaa kohti.
Sitten taas lappua lattiassa polkiessa siinä missä vakiosuuttimet loppuu niin isommilla ruokitaan lisää tehoja.
Sitten taas lappua lattiassa polkiessa siinä missä vakiosuuttimet loppuu niin isommilla ruokitaan lisää tehoja.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit