Öljynsuodattimen jalka
Öljynsuodattimen jalka
Osaisko joku sanoa, että mikä kierre on öljynjäähdyttimen letkuille tuossa jalassa? Ja mikä on jalan kiinnityspulttien kiristysmomentti? Autona on tuo allekirjoituksen Talladega.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Öljynsuodattimen jalka
Eikö kukaan tiedä tuota letkuliitosten kierrettä?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Öljynsuodattimen jalka
Lainaus hookin tarinoista:
Letkut näyttävät tältä. Coolerin päässä M22 banjot ja toisessa päässä (nipan kanssa) M20 1.5mm nousulla.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Öljynsuodattimen jalka
Letkuissa on suorat päät, joissa on laippa paikallaan pitoa varten. Siis jalassa on vain suorat reiät O-renkaan pesineen. Itse sorvasin sopivilla päillä olevat päät, jotka puristutin uusiin letkuihin. Päiden suoran osuuden halkaisijaksi mittasin taannoin 11,8 ja pituudeksi 14. Laipan halkaisijaksi olen merkinnyt 16, paksuutta 3.
Edellisestä päättelisin, että vapaareiän halkaisija jalassa on 12mm, jos haluaa tehdä hydrauliliittimille kierteet suoraan jalkaan.
edit: liittimillä toteutetusta ratkaisusta tulikin jo esimerkki
Edellisestä päättelisin, että vapaareiän halkaisija jalassa on 12mm, jos haluaa tehdä hydrauliliittimille kierteet suoraan jalkaan.
edit: liittimillä toteutetusta ratkaisusta tulikin jo esimerkki
Re: Öljynsuodattimen jalka
Kiitoksia vinkeistä. Täytynee poiketa Rauman Akkuun letkuostoksille.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Öljynsuodattimen jalka
Vanhemmissa siellä jalassa on joku tuumakierre ja uudemmissa nuo suorat putket O-renkaalla. Tunnistaa parhaiten siitä, että suorilla putkilla olevissa on lähtöjen välissä paikka kiristyspultille. Jengallisissa tuota ei ole. Mulla on juuri projektina tuommonen B204 öljynputsarin jalka ng-satkusta. Jos haluat samanlaiset välikappaleet, jotka muuntaa tuon kierteen M20x1,5, niin mulla jäi just ylimääräiseksi nuo osat. Noihin saa taas helposti teetettyä letkuja.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Öljynsuodattimen jalka
Yyveetä laitettu.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Öljynsuodattimen jalka
Riittääkö suodatinjalan päässä materiaalivahvuus, että voisi esim näille tehdä kierteet?
Tai sitten vastaava nippa AN-8 kierteellä.
EDIT: Onko muuten tietoa mikä on sen vanhemman suodatinjalan öljycoolerilähtöjen kierretyyppi?
Tai sitten vastaava nippa AN-8 kierteellä.
EDIT: Onko muuten tietoa mikä on sen vanhemman suodatinjalan öljycoolerilähtöjen kierretyyppi?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Öljynsuodattimen jalka
Mitähän vanhempaa jalkaa tarkoitat? ng900 ja 9k jalassa siis nuo M20 1,5mm nousulla, kuten kuvatekstini näyttäs kertovan..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Öljynsuodattimen jalka
Hook kirjoitti:Mitähän vanhempaa jalkaa tarkoitat? ng900 ja 9k jalassa siis nuo M20 1,5mm nousulla, kuten kuvatekstini näyttäs kertovan..
Tätä tarkoitin.G-mies kirjoitti:Vanhemmissa siellä jalassa on joku tuumakierre ja uudemmissa nuo suorat putket O-renkaalla.
Mutta näihän se tosiaan taisikin olla, että NG900 ja 9000 on tuo M20 1,5mm nousulla ja T5 kolkissa sitten taas noilla o-renkailla. Ja ilmeisesti kolkin ja ng:n öljyjalat ovat vaihtokelpoisia, samaten tonnarin mutta siinä lähdöt väärään suuntaan.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Öljynsuodattimen jalka
Tämä aihe tuli ajankohtaiseksi. Ilokseni huomasin, että öljynjäähdyttimen alempi letku vuotaa putkiosastaan, ruostunut puhki kiinnityskumin paikkeilta. Oli öljynnyt konehuonetta ja pohjaakin, tikusta päätellen öljyä ei kuitenkaan ollut kadonnut vielä kovin mittavasti. On sen verran spesifin näköinen osa, että lienee turha haaveilla korvaavansa sitä millään muulla kuin alkuperäisellä osalla. Saapa nähdä, miten helposti löytyy.
Potilas on -98 9-3, T5-moottorilla siis. Onko joku vaihtanut tällaiseen onnistuneesti NG-satkun vanhemman mallisen suodatinjalan, jossa on nuo kierteelliset lähdöt? Saisi sitten korvattua tarvittaessa öljynjäähdyttimen jollain tarvikeversiolla helpohkosti(?).
Potilas on -98 9-3, T5-moottorilla siis. Onko joku vaihtanut tällaiseen onnistuneesti NG-satkun vanhemman mallisen suodatinjalan, jossa on nuo kierteelliset lähdöt? Saisi sitten korvattua tarvittaessa öljynjäähdyttimen jollain tarvikeversiolla helpohkosti(?).
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Öljynsuodattimen jalka
EIKÖ TUOTA FOORUMIN KUVAN KOKORAJOITUSTA VOISI NOSTAA HIEMAN POSTIMERKKIÄ SUUREMMAKSI?
EIKÖ TUOTA FOORUMIN KUVAN KOKORAJOITUSTA VOISI NOSTAA HIEMAN POSTIMERKKIÄ SUUREMMAKSI?
On.Jortsu kirjoitti:Potilas on -98 9-3, T5-moottorilla siis. Onko joku vaihtanut tällaiseen onnistuneesti NG-satkun vanhemman mallisen suodatinjalan, jossa on nuo kierteelliset lähdöt?
EIKÖ TUOTA FOORUMIN KUVAN KOKORAJOITUSTA VOISI NOSTAA HIEMAN POSTIMERKKIÄ SUUREMMAKSI?
jeeeeeee!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljynsuodattimen jalka
EiKeme kirjoitti: EIKÖ TUOTA FOORUMIN KUVAN KOKORAJOITUSTA VOISI NOSTAA HIEMAN POSTIMERKKIÄ SUUREMMAKSI?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Öljynsuodattimen jalka
Miksi?nugge kirjoitti:EiKeme kirjoitti: EIKÖ TUOTA FOORUMIN KUVAN KOKORAJOITUSTA VOISI NOSTAA HIEMAN POSTIMERKKIÄ SUUREMMAKSI?
jeeeeeee!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljynsuodattimen jalka
Koska
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ