Säästääkseni 6 euroa kävin eilen illalla Itäkeskuksen Shellillä pikapesussa koska siellä saa yöpesut puoleen hintaan.
Otin pesun jossa on harjapesu mukana niin harjat raapikin maalipinnan keulan etuosasta naarmulle oikein huolella. en tiennytkään että pesussa käytetään hiekkaa... Vakuutus korvaa mutta ärsyttävää ylimääräistä vaivaa.
Itse en ole vielä koskaan pessyt autoani missään koneessa ! Enkä pese
Herttoniemen Shellin käsinpesu on lähin mitä oon ollu minkäänlaista konetta tossa hommassa
Itse kävin juuri pesemässä auton autopesu-Centerissä, konalassa. Mielestäni se on paras itsepalvelupesula. Pisin pesuaika ja hyvät pesukoneet.
Ikävää vain kun jotkut meinaavat jäädät asumaan pesupaikalle. http://www.autopesucenter.fi/
Nykyisin on tympeää, kun kaiken maailman järjestyssäännöt kieltävät auton pesun esim. kerrostalon pihalla. Ilmeisesti omakotitalonkaan pihalla autoa ei saisi pestä, jos oikein pilkkua viilataan. TI-halli on tietysti hyvä vaihtoehto, niitäkään ei vain tahdo joka huoltikselta enää löytyä (poikkeus pikemmin kuin sääntö). Itse käytän harjatonta vaahtopesua, jos koneella pesen. Käsin vahatulle pinnalle riittää sekin, eikä vahanpinnankaan tuosta pitäisi käsinpesua enempää kärsiä.
Tuumer kirjoitti:Itse kävin juuri pesemässä auton autopesu-Centerissä, konalassa. Mielestäni se on paras itsepalvelupesula. Pisin pesuaika ja hyvät pesukoneet.
Ikävää vain kun jotkut meinaavat jäädät asumaan pesupaikalle. http://www.autopesucenter.fi/
Vuonna 1994 pesin uudenkarhean Golfini tuolla. Ainakin pesun jälkeen uusi auto oli karhea - naarmuuntuminen tapahtui kertapesulla! Vannoin, etten enää ikinä pese autoa harjapesussa.
Toivottavasti nykyisin tekevät homman hellemmin
9³ Aero Cabriolet 2002 Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
...jonka pesevä vaikutus on sama kuin auton päälle virtsaamisella....
Kaide
Totta. Mutta uudempaa autoa ei oikein viitsisi pestä harjapesussa. Esimerkiksi Sport Sedanin ohjekirjassa sanotaan "epäsuorasti", että autoa pitäisi käyttää ekat 6 kuukautta vain harjattomassa pesussa, tai sitten pestä käsin.
...jonka pesevä vaikutus on sama kuin auton päälle virtsaamisella....
Kaide
Totta. Mutta uudempaa autoa ei oikein viitsisi pestä harjapesussa. Esimerkiksi Sport Sedanin ohjekirjassa sanotaan "epäsuorasti", että autoa pitäisi käyttää ekat 6 kuukautta vain harjattomassa pesussa, tai sitten pestä käsin.
Käsinpesu on se kaikista tuhoisin vaihtoehto, väärin suoritettuna.
Käsinpesu on se kaikista tuhoisin vaihtoehto, väärin suoritettuna.
Juu, kannattaa suurimmat hiekat & kivet poistaa sienestä, ennen kuin alkaa silmäteräänsä jynssäämään! Mikään ei ole vitt...siis ikävämpää, kun huomata kesken Saabin pesun duunipaikan (kyseessä entinen kesäduunipaikkani onnellisilta poikamiesvuosilta) pesupaikalla, että joku urpo on kiillottant sun pesuvehkeillä jotain umpipa*kaisia vanteita tms, ja pehmeähkö pesusieni on täynnä pikkukiviä...
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Itse käyn Porin Wash-Kingeissä näin talvisin, tuntuu tulevan ihan kohtuu puhdasta ja vielä jonkun moinen vahapintaan(ilman harjoja). Tuonne ei myöskään viitsi 18" kesärenkailla mennä kun tarvii ajaa kuskin puoli sellaisiin kouruihin, näistä tulisi varmaan aika ilkeitä naarmuja ja koloja vanteisiin
Yleensä pesen kyllä käsin porukoiden tykönä sienellä ja runsaalla vesimäärällä kun vaan sää sallii