![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
NG900 pakosarjantiivisteen vaihtoaika,korjaamolla?
NG900 pakosarjantiivisteen vaihtoaika,korjaamolla?
Täytyy viedä kesäavoauto korjaamolle pakosarjantiivisteen vaihtoon,kun omat räpylät ei riitä,eikä myöskään taito.Yhdestä vastattiin jotta 6 tuntia siihen menee ja päiviteltiin sitä kun ne pultit on niin kiinni,eikös ne pidä ollakkin kiinni
,onko tuo 6 tuntia ok aika tuolle vaihtotyölle?Kyselen vielä muualtakin,pitäisi saada kuntoon ennen Helatorstain Hyvinkään,Saab-tapahtumaa...Moottori tuossa 2.0 T vm 1996.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
-Passaa sitä komian kulukee vanhaski pairas-9-5 sedan vm.2001-
Re: NG900 pakosarjantiivisteen vaihtoaika,korjaamolla?
aika kovalta tuntiarviolta kuulostaa noin äkkiseltään. Moottorin mallikin varmaan vaikuttaa työn helppouteen...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG900 pakosarjantiivisteen vaihtoaika,korjaamolla?
Todennäköisesti laskevat sen mukaan että hyvällä tuurilla menee kahteen tuntiin ja huonolla tuurilla kymmenen, vaikea se on kenekään etukäteen ennustaa miten nätisti pultit suostuvat aukeamaan.
Mulla on ainakin käynyt niin että kierteet tulivat alumiinikannesta pinnapultin mukana ulos kun mutteria avattiin, eikä siinä kauheasti hymyilytä kun pitää tehdä kanteen uudet kierteet ja käyttää ns. ylikokopulttia tai irtokierrettä...
Mulla on ainakin käynyt niin että kierteet tulivat alumiinikannesta pinnapultin mukana ulos kun mutteria avattiin, eikä siinä kauheasti hymyilytä kun pitää tehdä kanteen uudet kierteet ja käyttää ns. ylikokopulttia tai irtokierrettä...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: NG900 pakosarjantiivisteen vaihtoaika,korjaamolla?
Minusta kuuden tunnin työaika-arvio kuulostaa melko pieneltä kun puhutaan pakosarjasta. On ehkäpä koko auton v*ttumaisimpia hommia irroittaa pultteja. On ihan tuurissaan kuinka hommassa käy. Itse ainakin jättäisin mielelläni pakosarjantiivisteen jollekkin muulle vaihdettavaksi jos kuuteen tuntiin lupaisivat vaihtaa kuin että itse kylmä hiki otsalla yrittäisin kotitallissa irroittaa. Riemusta kiljuen kuuden tunnin puitteissa siis pajalle, minun mielestä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: NG900 pakosarjantiivisteen vaihtoaika,korjaamolla?
Kovalta ajalta kuulostaa. Itse vaihdoin tiivisteen tuossa talvella vesipumpun vaihdon yhteydessä. Jos olisin lukenut pelottelut katkeavista pinnapulteista ym. ennen tiivisteen vaihtoa tuskin olisin uskaltanut hommaan ryhtyä
Kaikki pultit aukesivat onneksi ongelmitta.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-3 2.0t -01
Re: NG900 pakosarjantiivisteen vaihtoaika,korjaamolla?
Eiköhän tuossakin työssä avain onneen ole avata ne huolella, lämmittää eka ja vähän kopauttelee ennenkuin rupeaa availemaan.
Mikä on tuntivelotus, 100€?
Mikä on tuntivelotus, 100€?
Ng900
Re: NG900 pakosarjantiivisteen vaihtoaika,korjaamolla?
sitten kun laittaa takaisin päin, niin muistaa laittaa pultteihin kuparitahnaa. niin ei seuraavalla kerralla tarvii tapella niiden kanssa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: NG900 pakosarjantiivisteen vaihtoaika,korjaamolla?
Ongelmahan ei yleensä ole pulttien irtoaminen kierteitä pitkin, vaan se että laitimmaiset saattaa vanhuuttaan jäädä kouraan, kun väsyvät 10 vuodessa niin, että katkeilevat itsestään jopa ilman pyöritystä siitä kierteiden loppumiskohdasta kannen puolelta.
Useampia t5 koneita olen nähnyt, että laitimmaiset pinnapultit holkkeineen ja muttereineen ovat pudonneet jonnekkin motarin reunalle..
Tämän jälkeen sitten joko dremelillä halkiota katkenneen "kierretangon" päähän ja ruuvarillä pyörittelyä irti kannesta tai mutterin hitsaamista sisälle jääneeseen tynkään. Yleensä se jämä ei ole kovinkaan tiukassa. - ainakaan pienen naputtelun jälkeen, jolloin kierteiden harjanteet irtoavat toisistaan.
Alkuperäiset ovat jotain rosteri sekotetta, eli eivät pahasti ruostu kiinni kanteen.
Oikeilla välineillä jos ei mene ihmettelyksi ei parin katkenneen pultinkaan kanssa pitäisi mennä 2-4 tuntia enempää, jos tietää mitä tekee. Itsekkin vaihtelen koko ahtimen, pakosarjan ja putkiston 9-3:seen kolmessa tunnissa![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Useampia t5 koneita olen nähnyt, että laitimmaiset pinnapultit holkkeineen ja muttereineen ovat pudonneet jonnekkin motarin reunalle..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tämän jälkeen sitten joko dremelillä halkiota katkenneen "kierretangon" päähän ja ruuvarillä pyörittelyä irti kannesta tai mutterin hitsaamista sisälle jääneeseen tynkään. Yleensä se jämä ei ole kovinkaan tiukassa. - ainakaan pienen naputtelun jälkeen, jolloin kierteiden harjanteet irtoavat toisistaan.
Alkuperäiset ovat jotain rosteri sekotetta, eli eivät pahasti ruostu kiinni kanteen.
Oikeilla välineillä jos ei mene ihmettelyksi ei parin katkenneen pultinkaan kanssa pitäisi mennä 2-4 tuntia enempää, jos tietää mitä tekee. Itsekkin vaihtelen koko ahtimen, pakosarjan ja putkiston 9-3:seen kolmessa tunnissa
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: NG900 pakosarjantiivisteen vaihtoaika,korjaamolla?
Mulla katkenneen pinnapultin uusintaan Ad korjaamossa ehdottivat kans että työhön vois mennä yli tuhat euroa.
Se tuntui kohtuuttoman kovalta hinnalta kun kaveri vaihtoi sen ja uuden tiivisteen tunnissa ja otti siitä 50 euroa.
Kyseessä kylläkin femma mutta pultit vielä ahtaammin tuossa tuubisarjassa kuin vakiopakosarjassa.
Se tuntui kohtuuttoman kovalta hinnalta kun kaveri vaihtoi sen ja uuden tiivisteen tunnissa ja otti siitä 50 euroa.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Kyseessä kylläkin femma mutta pultit vielä ahtaammin tuossa tuubisarjassa kuin vakiopakosarjassa.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)