
9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Tech2 löytyy myös Vantaalta, joskin yhteystiedot pitää hakea UG-foorumin kautta. Jusa tuskin ainakaan Saabilla liikahtaa mihinkään ennen kesän loppua. 

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Voisiko joku kertoa miten tuon orkkissoittimen saa irti ? Tulee n.3cm ulos, mutta siihen sitten töksähtää. Jossain joku kynsi ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Pitäs sen tulla ihan vetämällä pois, mikäli ne sivujen lukitushakaset on kammettu piiloon niistä reijistä. Ota ilmastoinnin paneli irti niin voit avittaa sen radion takapuolelta vähän kädellä.
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Tänään rupesin uudestaan roplaamaan tota mankkaa ja ei se perkele lähe sieltä mihinkään. Vaikka kuinka alakautta ja sivusta työntää ja vääntää niin ei liikahda. Johtosarjat ja antennipiuhat irti revitty joten nekään eivät kanita vastaan.
Jollain taisi olla sama ongelma jos hämärästi muistelen, harmi vaan etten löytä sitä ketjua enään, siellä taisi olla ratkaisukin...
Jollain taisi olla sama ongelma jos hämärästi muistelen, harmi vaan etten löytä sitä ketjua enään, siellä taisi olla ratkaisukin...
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Täällä ratkaisu:
Tomsson kirjoitti:...
Normaalisti radio tulee ilman ongelmia pois, mutta kuten itselläni kävi, tökkäsi radion ulos tuleminen lyhyeen, kun radion kauluksessa oleva klipsi tökkäsi radion rungon takareunassa olevaan pykälään.
Jos näin käy ota SID irti. Lähtee mukavasti kun ottaa litteän ja tylpän esineen, jonka lykkää SID:n ja koelaudan väliin ja kiertää liu'uttaa sen kanssa SID toiselle puolen. Sitten saakin jo kynsin kiinni. Liitin lähtee irti helposti klipsua ulospäin taivuttamalla ja vetämällä liitin irti. SID:n aukosta pitäisi nyt saada kädellä tunnusteltua keskellä olevaa klipsiä radion kauluksen yläreunassa ja jos omaa sormenkynsiä vähän, kaikkein helpoin on kynsillä kevittää klipsiä ja vetää radio pihalle ja irroittaa liittimet.
...
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Tuohan se ketju olikin, suuret kiitokset !mmäki kirjoitti:Täällä ratkaisu:
Tomsson kirjoitti:...
Normaalisti radio tulee ilman ongelmia pois, mutta kuten itselläni kävi, tökkäsi radion ulos tuleminen lyhyeen, kun radion kauluksessa oleva klipsi tökkäsi radion rungon takareunassa olevaan pykälään.
Jos näin käy ota SID irti. Lähtee mukavasti kun ottaa litteän ja tylpän esineen, jonka lykkää SID:n ja koelaudan väliin ja kiertää liu'uttaa sen kanssa SID toiselle puolen. Sitten saakin jo kynsin kiinni. Liitin lähtee irti helposti klipsua ulospäin taivuttamalla ja vetämällä liitin irti. SID:n aukosta pitäisi nyt saada kädellä tunnusteltua keskellä olevaa klipsiä radion kauluksen yläreunassa ja jos omaa sormenkynsiä vähän, kaikkein helpoin on kynsillä kevittää klipsiä ja vetää radio pihalle ja irroittaa liittimet.
...
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Onkohan kukaan automaatin omistajista kohdannut tuollaista pientä ujellusta ykkösvaihteella ? Kakkosella ääni häviää kokonaan. Jos nyt jotenkin pitäisi kuvailla niin vähän samanlainen kuin julkisen liikenteen busseista joskus kuuluu.
Kiristimen rulla rohisi pikkuisen, mutta voi varmaan sulkea pois kun kuuluu vain ykkösellä vedettäessä.
Öljypohja ollut varmaankin joskus irti, kun näkyy punaista melko kirkasta tiivistettä, joten en usko, että kyseessä olisi tukkeutunut imusihti. Alkuperäinen ei taida olla punaista ?
Laatikkoöljyt on vaihdettu 2 vuotta sitten ja nyt vaihdoin uudestaan.
Autolla on rullattukkin 270tkm, joten voihan olla, että iän myötä tullut jonkinlaista sivuääntä.
Kiristimen rulla rohisi pikkuisen, mutta voi varmaan sulkea pois kun kuuluu vain ykkösellä vedettäessä.
Öljypohja ollut varmaankin joskus irti, kun näkyy punaista melko kirkasta tiivistettä, joten en usko, että kyseessä olisi tukkeutunut imusihti. Alkuperäinen ei taida olla punaista ?
Laatikkoöljyt on vaihdettu 2 vuotta sitten ja nyt vaihdoin uudestaan.
Autolla on rullattukkin 270tkm, joten voihan olla, että iän myötä tullut jonkinlaista sivuääntä.
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Tuohon automaatin vinkunaan ei kellään vieläkään sanottavaa ?
Yksi ominaisuus mikä kanssa häiritsee on, että kun flekti pyörähtää käyntiin rynkähtää auto melkoisesti. Viittaako tukikumeihin ? Vasemman puolen tulikin jo vaihdettua ja muut kyllä näyttivät ehjiltä...
Yksi ominaisuus mikä kanssa häiritsee on, että kun flekti pyörähtää käyntiin rynkähtää auto melkoisesti. Viittaako tukikumeihin ? Vasemman puolen tulikin jo vaihdettua ja muut kyllä näyttivät ehjiltä...
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Ujellus ykkösvaihteella on ominaisuus, kuten niissä busseissa.. Saman Aisin 4-vaihteisen automaatin ominaisäänen voi kuulla mm. Volvoista joissa on myös käytetty AW:n lootaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Selvä homma ! Muuten on kyllä toiminut moitteitta.jcarlson kirjoitti:Ujellus ykkösvaihteella on ominaisuus, kuten niissä busseissa.. Saman Aisin 4-vaihteisen automaatin ominaisäänen voi kuulla mm. Volvoista joissa on myös käytetty AW:n lootaa.
Selailin auton koneremontin kuitteja, josta löytyi osanumero 9138009, eli sihdin putken tiiviste. Olen miettinyt enkä onko länsiauton asentaja jaksanut puhdistaa tuota siivilää kun on remppaa tehty, koska vähän kuuluu vinkunaa koneen käydessä. Tätä o-rengasta ei kuitenkaan oletettavasti ole mahdollista vaihtaa ilman, että irroittaa itse sihtiputken ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Mistä voisi johtua tyhjäkäynnin seilailu ? Tulpat vaihdettu ja letkut näyttäisi olevan kaikkialla kunnossa. Autossa stage 1 softa. Tankissa 98.
Tyhjäkäynti seilaa 800-870 välillä ja tippuu usein alle 800. D tai R päällä alkaa kammottava tärinä. Vakiosoftassa ilmeisesti vähän korkeampi tyhjäkäynti, mutta myös silloin oli huomattavissa seilailua.
Immun putsasin, mutta ei vaikutusta. Voiko sytkäkasetti aiheuttaa tyhjäkäyntioireita ?
Mitä arvoja kannattaisi tarkkailla Sid infosta ongelman paikallistamiseen?
Tyhjäkäynti seilaa 800-870 välillä ja tippuu usein alle 800. D tai R päällä alkaa kammottava tärinä. Vakiosoftassa ilmeisesti vähän korkeampi tyhjäkäynti, mutta myös silloin oli huomattavissa seilailua.
Immun putsasin, mutta ei vaikutusta. Voiko sytkäkasetti aiheuttaa tyhjäkäyntioireita ?
Mitä arvoja kannattaisi tarkkailla Sid infosta ongelman paikallistamiseen?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
9-3 stage1 softissa pitäisi tyhjäkäynti nostaa 9-5 vakiosta 825 -> 900 jotta ei tärisisi. Ilmavuodot on yleisin syy seilailuun.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !
Toimiikohan tuollainen jarrukliineri imuvuotojen etsintään ?
9-3 2.0t AT -01 stg1