9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Tech2 löytyy myös Vantaalta, joskin yhteystiedot pitää hakea UG-foorumin kautta. Jusa tuskin ainakaan Saabilla liikahtaa mihinkään ennen kesän loppua. :lol:
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

Voisiko joku kertoa miten tuon orkkissoittimen saa irti ? Tulee n.3cm ulos, mutta siihen sitten töksähtää. Jossain joku kynsi ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja karg »

Pitäs sen tulla ihan vetämällä pois, mikäli ne sivujen lukitushakaset on kammettu piiloon niistä reijistä. Ota ilmastoinnin paneli irti niin voit avittaa sen radion takapuolelta vähän kädellä.
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

Tänään rupesin uudestaan roplaamaan tota mankkaa ja ei se perkele lähe sieltä mihinkään. Vaikka kuinka alakautta ja sivusta työntää ja vääntää niin ei liikahda. Johtosarjat ja antennipiuhat irti revitty joten nekään eivät kanita vastaan.

Jollain taisi olla sama ongelma jos hämärästi muistelen, harmi vaan etten löytä sitä ketjua enään, siellä taisi olla ratkaisukin...
9-3 2.0t AT -01 stg1
mmäki
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2011 17:05

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja mmäki »

Täällä ratkaisu:
Tomsson kirjoitti:...
Normaalisti radio tulee ilman ongelmia pois, mutta kuten itselläni kävi, tökkäsi radion ulos tuleminen lyhyeen, kun radion kauluksessa oleva klipsi tökkäsi radion rungon takareunassa olevaan pykälään.
Jos näin käy ota SID irti. Lähtee mukavasti kun ottaa litteän ja tylpän esineen, jonka lykkää SID:n ja koelaudan väliin ja kiertää liu'uttaa sen kanssa SID toiselle puolen. Sitten saakin jo kynsin kiinni. Liitin lähtee irti helposti klipsua ulospäin taivuttamalla ja vetämällä liitin irti. SID:n aukosta pitäisi nyt saada kädellä tunnusteltua keskellä olevaa klipsiä radion kauluksen yläreunassa ja jos omaa sormenkynsiä vähän, kaikkein helpoin on kynsillä kevittää klipsiä ja vetää radio pihalle ja irroittaa liittimet.
...
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

mmäki kirjoitti:Täällä ratkaisu:
Tomsson kirjoitti:...
Normaalisti radio tulee ilman ongelmia pois, mutta kuten itselläni kävi, tökkäsi radion ulos tuleminen lyhyeen, kun radion kauluksessa oleva klipsi tökkäsi radion rungon takareunassa olevaan pykälään.
Jos näin käy ota SID irti. Lähtee mukavasti kun ottaa litteän ja tylpän esineen, jonka lykkää SID:n ja koelaudan väliin ja kiertää liu'uttaa sen kanssa SID toiselle puolen. Sitten saakin jo kynsin kiinni. Liitin lähtee irti helposti klipsua ulospäin taivuttamalla ja vetämällä liitin irti. SID:n aukosta pitäisi nyt saada kädellä tunnusteltua keskellä olevaa klipsiä radion kauluksen yläreunassa ja jos omaa sormenkynsiä vähän, kaikkein helpoin on kynsillä kevittää klipsiä ja vetää radio pihalle ja irroittaa liittimet.
...
Tuohan se ketju olikin, suuret kiitokset !
9-3 2.0t AT -01 stg1
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

Onkohan kukaan automaatin omistajista kohdannut tuollaista pientä ujellusta ykkösvaihteella ? Kakkosella ääni häviää kokonaan. Jos nyt jotenkin pitäisi kuvailla niin vähän samanlainen kuin julkisen liikenteen busseista joskus kuuluu.

Kiristimen rulla rohisi pikkuisen, mutta voi varmaan sulkea pois kun kuuluu vain ykkösellä vedettäessä.

Öljypohja ollut varmaankin joskus irti, kun näkyy punaista melko kirkasta tiivistettä, joten en usko, että kyseessä olisi tukkeutunut imusihti. Alkuperäinen ei taida olla punaista ?

Laatikkoöljyt on vaihdettu 2 vuotta sitten ja nyt vaihdoin uudestaan.
Autolla on rullattukkin 270tkm, joten voihan olla, että iän myötä tullut jonkinlaista sivuääntä.
9-3 2.0t AT -01 stg1
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

Tuohon automaatin vinkunaan ei kellään vieläkään sanottavaa ?

Yksi ominaisuus mikä kanssa häiritsee on, että kun flekti pyörähtää käyntiin rynkähtää auto melkoisesti. Viittaako tukikumeihin ? Vasemman puolen tulikin jo vaihdettua ja muut kyllä näyttivät ehjiltä...
9-3 2.0t AT -01 stg1
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ujellus ykkösvaihteella on ominaisuus, kuten niissä busseissa.. Saman Aisin 4-vaihteisen automaatin ominaisäänen voi kuulla mm. Volvoista joissa on myös käytetty AW:n lootaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

jcarlson kirjoitti:Ujellus ykkösvaihteella on ominaisuus, kuten niissä busseissa.. Saman Aisin 4-vaihteisen automaatin ominaisäänen voi kuulla mm. Volvoista joissa on myös käytetty AW:n lootaa.
Selvä homma ! Muuten on kyllä toiminut moitteitta.

Selailin auton koneremontin kuitteja, josta löytyi osanumero 9138009, eli sihdin putken tiiviste. Olen miettinyt enkä onko länsiauton asentaja jaksanut puhdistaa tuota siivilää kun on remppaa tehty, koska vähän kuuluu vinkunaa koneen käydessä. Tätä o-rengasta ei kuitenkaan oletettavasti ole mahdollista vaihtaa ilman, että irroittaa itse sihtiputken ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

Mistä voisi johtua tyhjäkäynnin seilailu ? Tulpat vaihdettu ja letkut näyttäisi olevan kaikkialla kunnossa. Autossa stage 1 softa. Tankissa 98.

Tyhjäkäynti seilaa 800-870 välillä ja tippuu usein alle 800. D tai R päällä alkaa kammottava tärinä. Vakiosoftassa ilmeisesti vähän korkeampi tyhjäkäynti, mutta myös silloin oli huomattavissa seilailua.

Immun putsasin, mutta ei vaikutusta. Voiko sytkäkasetti aiheuttaa tyhjäkäyntioireita ?

Mitä arvoja kannattaisi tarkkailla Sid infosta ongelman paikallistamiseen?
9-3 2.0t AT -01 stg1
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

9-3 stage1 softissa pitäisi tyhjäkäynti nostaa 9-5 vakiosta 825 -> 900 jotta ei tärisisi. Ilmavuodot on yleisin syy seilailuun.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.0t hankittu. Paljon tiukkoja kysymyksiä !

Viesti Kirjoittaja j-k »

Toimiikohan tuollainen jarrukliineri imuvuotojen etsintään ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Vastaa Viestiin