Saab 9-3 2.2 TiD

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Bourne
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 18:53

Saab 9-3 2.2 TiD

Viesti Kirjoittaja Bourne »

Mitäs sanotte tästä , jos ostaisin.

Olen suht. vannoutunut Saab-mies ja mulla on ollut 96, 99, 90, 900, 9-3.
Kaikki ovat olleet bensakoneella. Tästä dieselversiosta mulla ei ole oikein selvää ksitystä. Autolla on ajettu 240 tkm vm. 2001 ja on hemmetin siisti, mutta häiriövalo palaa. Myyjä sanoi,että on egr-venttiili ja lupasi korjata sen.

Onko teillä tästä jotain negatiivista ja/tai postiivista sanottavaa. Ylivoimaisen hieno ajaa. Toisena vaihtoehtona olis Audi A6, mutta jotenkin Saab sopii mun ajotyyliin paremmin.

Kaikki mun Saabit ovat toimineet hienosti. Toki pikkuvikoja on ollut, mutta niin on ollut kaikissa muissakin omistamissani autoissa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 2.2 TiD

Viesti Kirjoittaja tturku »

Osta pois jos hinta on kohdillaan. Eipä näissä mitään isoja vikoja taida olla moottorissa. Polttoaine pumppu saattaa laueta milloin tahansa noilla kilometreillä jos ei ole jo lauennut. Yksikön kun kaivaa pumpun kyljestä itse pois niin ei ole iso huoltokustannus. Marmorilla maksaa maltaita.
EGR tai IMMU voi paistattaa vikavaloa. Ainakin 115hv mallista on EGR helposti poistettavissa, täälläkin paljon siitä juttua ja imusarja voi olla hyvä puhdistaa jos EGR polttaa vikavaloa.

Audi luultavasti parempi ajaa mutta varmaan myös ihan erihintainen ja eri koon auto joten ei siinämielessä vertailtavissa.

Omassa TIDissä on jo 340tkm päälle mittarissa ja ei mitään valittamista. Pumppu oli korjattu kalliilla edellisen omistajan toimesta, olisko levähtänyt juuri noilla 240tkm paikkeilla...

Haulla löytyy yllinkyllin tietoa näistä, myös dieselosiosta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Mikko83
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Elo 07, 2008 17:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 2.2 TiD

Viesti Kirjoittaja Mikko83 »

Ei tuota polttoainepumppua tarvitse pelätä, sillä joistain ne menevät ja toisissa kestää. Omassa on 452 tkm mittarissa ja pumppu jaksaa edelleen (kop,kop), EGR on taidettu vaihtaa pari kertaa. EGR, ilmamassamittari yms taitavat olla yhtä kuluvia osia muunkin merkkisissä dieseleissä.

Kokonaisuudessaan auto on ollut erittäin luotettava vuodenajasta riippumatta ja ilmeisesti ihan kohtuullisen edullinenkin ylläpitää ikään ja kilometreihin nähden.
Saabman100
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Touko 08, 2010 19:39

Re: Saab 9-3 2.2 TiD

Viesti Kirjoittaja Saabman100 »

Juu

Itellä on ollu parivuotta Saab 9-3 2.2 TiD. 250tkm oli mittarissa kun ostin, nyt on 335tkm. Viimekesänä vaihoin puhaltimen fet:in(100€/osa). Jarrulevyt ja palat eteen pian vaihdossa. Syöttöpumpun ohjausyksikön vaihdoin jonkin aikaa sitten(MTM-huolto korjasi 250€). Putsasin myös imusarjan. Ajan työmatkaa pohjoisuusimaa - malmi,helsinki, 70km sivu, keskikulutus 4,7l/100km.

Tyytyväinen oon ollu 8)
Vastaa Viestiin