NG900T sammui kesken ajon
NG900T sammui kesken ajon
Eli otsikon kulkine rupesi hyytymään täysin kesken tasaisen ajon motarilla, eikä lähde enää käyntiin. Sitä ennen ei ollut mitään nykimisiä tms. Bensaa tulee tukille, eli bensapumpussa ei vikaa. Saattaakos DI-kasetti lopettaa toimintansa aivan yhtäkkiä? Tai kampiakselin asentotunnistin?
Auto myös päästää ihmeellisen äänen välillä, jonkun ajan päästä siitä kun on laittanut virrat päälle tai koittanut startata. Aina ei kuitenkaan kuulu. Kuulostaa hieman joltain kolahdukselta tms.
Silloin kun auto vielä toimi, piti yleensä sahata jonkun aikaa että sai käyntiin, n. pari sekuntia. Liittyyköhän vikaan?
Auto on vm-95 ja ajettu n. 245tkm.
Auto myös päästää ihmeellisen äänen välillä, jonkun ajan päästä siitä kun on laittanut virrat päälle tai koittanut startata. Aina ei kuitenkaan kuulu. Kuulostaa hieman joltain kolahdukselta tms.
Silloin kun auto vielä toimi, piti yleensä sahata jonkun aikaa että sai käyntiin, n. pari sekuntia. Liittyyköhän vikaan?
Auto on vm-95 ja ajettu n. 245tkm.
Re: NG900T sammui kesken ajon
Sytkäkasetti on helppo testata, bensapumppu seuraavaksi epäilyttävien listalle
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG900T sammui kesken ajon
Bensapumppu ykkösvaihtoehto noilla kilsoilla ja sitte kampiakselin asentoanturi
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: NG900T sammui kesken ajon
Eikös bensapumpun pitäisi olla kunnossa, kun suutintukille tulee kyllä ihan hyvin bensaa? Otin letkun irti ja kaveri laitto virrat päälle niin bensaa lensi kaaressa. Saakos kampiakselin asentoanturia testattua millään?
Starttaus yrityksen jälkeen kuuluu ihmeellinen tuhahdus jostain imusarjan läheltä, ihan kuin jotain painetta sieltä päästäisi?
Starttaus yrityksen jälkeen kuuluu ihmeellinen tuhahdus jostain imusarjan läheltä, ihan kuin jotain painetta sieltä päästäisi?
Viimeksi muokannut saabi90, Pe Huhti 27, 2012 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: NG900T sammui kesken ajon
Minkä liitoksen irrotit? Pumppu on kunnossa jos paineensäätimen paluupuolelta virtaa bensaa kun pumppu käy.
Re: NG900T sammui kesken ajon
En tiedä mikä liitos oli..kaksi letkua tuli jostain auton alapuolelta, eli vissiin ihan ne letkut mitkä sieltä tankilta tulee, ja olivat siinä moniurahihnan puolella. Siihen suuttimille menivät?
E: mutta siis ihan paineella tuntu bensaa tulevan..Ja pumppu myös surisee kun kytkee virrat päälle.
E: mutta siis ihan paineella tuntu bensaa tulevan..Ja pumppu myös surisee kun kytkee virrat päälle.
Re: NG900T sammui kesken ajon
Juu, muttet pysty arvoimaan muuta kuin että bensaa tulee kun vastusta ei ole, jos irrotat pumpulta tulevan liitoksen. Paineensäädin panee vastaan ~3bar verran, voi olla esim. pumpunvaihdon jälkeen tankissa letku huonona/irtoamassa niin että falskaa bensat pumpulta tankin sisälle kun on vähänkään vastusta.
Re: NG900T sammui kesken ajon
Selvä homma.. Katon ton seuraavaks.
Re: NG900T sammui kesken ajon
Et sitten halua sitä sytkäkasettia ekana kokeilla, kyllä se voi posahtaa lennosta aivan helpostikin. Sen vaihto ei ole minuuttia pidempi homma verrattuna bensapumpun räpläykseen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG900T sammui kesken ajon
Niin eikös sen sytkän saa sillai kokeiltua, että ottaa irti ja tulppa kiinni, ja sitten jotain metallia vasten tulppa ja koittaa käynnistää, ja jos kipinöi niin ihan toimiva on?
Re: NG900T sammui kesken ajon
Voi olla parempi laittaa kaikki neljä tulppaa ja maajohto kaupan päälle sytkäkasetin rungosta koneeseen, niin ei sitten porsi testatessa jos kasetti onkin ehjä, tosin huono puola voi jaksaa antaa kipinän ulkoilmassa, mutta paineen alla ei sitten tulekkaan...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: NG900T sammui kesken ajon
Mitenkäs helposti noi sytkät hajoo jos väärin testaa, niinkuin tein jo? ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: NG900T sammui kesken ajon
Jos nyt vääntää vielä rautalangasta niin DI kasetin testaus tapahtuu vaihtamalla toimivaksi tunnettu DI kasetti sen sammuneen auton kasetin tilalle normipaikalle ja starttaamalla.
Ensinnäkin siellä tulpissa on todella isot jännitteet kyseessä ja ei ole pahitteeksi että kasetin maadoittaa niiden kiinnitysruuvien kautta ihan oikeesti sinne minne kuuluu.
Ensinnäkin siellä tulpissa on todella isot jännitteet kyseessä ja ei ole pahitteeksi että kasetin maadoittaa niiden kiinnitysruuvien kautta ihan oikeesti sinne minne kuuluu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG900T sammui kesken ajon
Juu eli tuo mun testaus ei siis tarkoita että toimisi.. Pitää sit lainaa jostain ja koittaa sillä.
Re: NG900T sammui kesken ajon
Lisätään nyt sen verran tähän vielä, että ilmoittamalla paikkakuntasi profiilissä olisit jo todennäköisesti saanut YV:llä mahdollisuuden kokeilla ehjäksi todetulla kasetilla.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm