Rutinaa moottorijarrulla..

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Baas 009
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 19:51
Paikkakunta: Ååbu

Rutinaa moottorijarrulla..

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

Morjens,

Joskus olin lukevinani jotain tähän liittyvää mutten ainakaan hetken hakemisella saanut kaivettua esiin..

Auto on 9-3 T5 lpt, jossa Vesan tekemä T7 venttiilimodaus ja STG2 softa. Käy, kukkuu ja kulkee mainiosti, ei vikavaloja tms. Modi tehty vajaa kuukausi sitten.

Kummallista on ainoastaan moottorijarrulla kuuluva raksutus, joka kuuluu mitä ilmeisemmin magneettiventtiilistä. Ilmaantui ~pari viikkoa venttiilin asennuksen ja softan päivityksen jälkeen. Rutisee ainoastaan kun moottorijarruttaa, tai ajaa ihan moottorijarrun ja vedon rajamailla. Loppuu heti kun painaa kytkintä, tai jarrua vaikka moottorijarrutus olisi käynnissä. Viittaa siis venttiiliin, jota ohjattaneen esim jarrupolkimen perusteella eri tavoin. Tuntuu kuin alipaine saisi venttiilin lepattamaan tms.

Rouske on melko kuuluvaa, kuuluu autoon sisälle oikein hyvin.

Kysymys: Joko nyt venttiili leviää näin pian vai onko tuo T5/T7 modatuissa normaalia?

-Ville
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Rutinaa moottorijarrulla..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Normaalia T7 modatussa autossa, kannattaa ripustaa venttiili kumin varassa siten, että on vapaasti ilmassa eikä koske korin osiin. Tällöin ei mekkala kuulu autoon sisälle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Baas 009
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 19:51
Paikkakunta: Ååbu

Re: Rutinaa moottorijarrulla..

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

OK, kiitoksia.

Venttiili on kumiripustuksella, täytyy tarkistaa kiinnitys...
Vastaa Viestiin