Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja tami »

MASA 9-3 kirjoitti:Sitä en voi sanoa et kumpi systeemi on parempi mut jos tehdas siirtyi takaisin hydrauliseen kattoon 9-3:ssa niin kai siinä sähkö katossa oli jotain.... :(
Siirtyi takaisin hydrauliseen... oliko OG900 avoissa hydraulinen mekanismi ? Olin siinä käsityksessä että siinäkin oli sähköinen ja vasta 9-3 olisi hydraulisella systeemillä.
Myös meikäläisen ng900 avo pelannu hyvin tässä jo kolmatta vuotta mitä itsellä ollut. Tuon Kargin mainitseman vahvikesarjan asennuksen jälkeen ei ole kattokaan temppuillut.
Ehkä omasta mielestä jos ng900 ja 9-3 eroja hakee, sanoisin että ruostumisen puolesta ng900 on vähän heikompi esitys. Muuten ei mainittavia eroja. Voisin siis hyvin suositella halvempia satkuja kun löytää sopivan yksilön.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
MASA 9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 22:42
Paikkakunta: SAVONLINNA

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja MASA 9-3 »

Tarkoitin mallia 86-93 og900 :? Siinä on hydraulinen katto
MASA 9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 22:42
Paikkakunta: SAVONLINNA

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja MASA 9-3 »

MASA 9-3 kirjoitti:Tarkoitin mallia 86-93 og900 :? Siinä on hydraulinen katto

Tässä linkki kuviin http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 3&p=866482
banditx
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Touko 10, 2012 13:20

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja banditx »

MASA 9-3 kirjoitti:Sitä en voi sanoa et kumpi systeemi on parempi mut jos tehdas siirtyi takaisin hydrauliseen kattoon 9-3:ssa niin kai siinä sähkö katossa oli jotain.... :( Kun itselle etsin autoa niin sain ohjeet et osta 9-3 ja alle 2000 koska auton moottori kuulema vaihtui sen jälkeen samaksi joka on 9-5 jossa on ollut jotain huohotus murheita.Onks asissa mitään perää sitä en voi varmaksi sanoa,oma auto on -99 ja ajettu 185tuh ja hyvin on toiminut :wink:
Tämäpä mielenkiintoinen uutinen. Olen luullut ja vahvistanut uskoani foorumia lueskelemalla, että moottori on "sama" T5 sinne 2002 asti ja siitä eteenpäin T7....
Vai menikö se nyt 2001 asti T5, 2002 T7 ja 2003 uuden mallin myötä jotain muuta?
Voi että kun tarkkaan en asiaa enää muista :)
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

9-3 1999 asti T5, lisäksi 2000 matalapaine T5
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
banditx
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Touko 10, 2012 13:20

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja banditx »

KAPU2 kirjoitti:9-3 1999 asti T5, lisäksi 2000 matalapaine T5
Ja 2001 tuli T7? Aukoton päättelyketju :lol:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Meillä oli joitain vuosia sitten ympärivuotisessa käytössä -96 ng-cabbe eikä ollut mitään ongelmia katon kanssa, hyvin toimi talvellakin (tosin kun oli paljon lunta päällä, en raaskinut kokeilla aukeaako ja sulkeutuuko kuinka hyvin).
Nuo og900-cabet on omasta mielestäni ikään kuin oman kylän pellisepällä viikonlopputyönä teetettyjä (rakennekuvat vahvistuksista kuvastavat että ikäänkuin olisi jälkeenpäin modattu umpikorisesta cabeksi) ja niiden hintapyynneissä on yleensä pilkkuvirhe (ei provo vaan oma mielipide, itse en ostaisi moista).
Samaa cabbeasiaa kanssa pähkäilen, että pitäisikö hankkia viimeisten vuosimallien ng900 vaiko ensimmäisten vuosimallien og-kolkki. Omaan makuni kolkki sopisi paremmin vain ja ainoastaan järkevämmän muotoisten puskuriensa vuoksi, ng-satkun saippuakuppipuskurit kun on aikas karseet.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Oma valinta noista vaihtoehdoista olisi -01 tai -02 kolkki.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja AZP »

ng900aero kirjoitti: Nuo og900-cabet on omasta mielestäni ikään kuin oman kylän pellisepällä viikonlopputyönä teetettyjä (rakennekuvat vahvistuksista kuvastavat että ikäänkuin olisi jälkeenpäin modattu umpikorisesta cabeksi) ja niiden hintapyynneissä on yleensä pilkkuvirhe (ei provo vaan oma mielipide, itse en ostaisi moista).
Ei tuo kai ihan väärin ole sanottu. Eihän OG900:sta alun perin kukaan ajatellut avoa tehdä, kunnes Uudenkaupungin pojat olivat sitä mieltä että jotain hauskaa puuhattavaa pitää keksiä.

Uskoisin että NG900:n suunnittelussa tiedettiin heti alussa, että tästä tulee myös avoversio.

Hinnoitteluun vaikuttanee se, että OG900 avo on klassikko. NG900 avo ei.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

AZP kirjoitti: Uskoisin että NG900:n suunnittelussa tiedettiin heti alussa, että tästä tulee myös avoversio.

Hinnoitteluun vaikuttanee se, että OG900 avo on klassikko. NG900 avo ei.
On tuo ng900 jo umpikorisenakin niin paljon parempi kärry kuin og900, etten näe mitään järjellä perusteltavissa olevaa syytä hankkia og900, etnkään avomallina joka maksaakin ominaisuuksiinsa nähden ihan liikaa.

No klassikko ja klassiko, Italiassa noita hyväkuntoisia og900-cabbeja oli myynnissä 2000-3000e:n hinnalla kun omaa ng900-cabbeani sieltä ostelin. Mikä ihmeen klassikko se oikein on, valmistettukin aika paljon, ei mikään harvinaisuus.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Optimus
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Syys 03, 2011 16:30

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja Optimus »

:D tässä olisi muutamia tarjoilla myös virossakin http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi

itselle jäi silmään tämä http://www.auto24.ee/used/900098
8)
http://www.auto24.ee/used/875874

tämäkin yksilö näyttää olevan kiinostavaa http://www.eestiauto.ee/est/?page=info& ... 0&adw=8328
ja tämä on ITALIASTA :lol:

:evil: valintavaikeus? :)
Saab is a lifestyle!
Saab 9-5 Estate 2002
225kw 306hV Hirsch Performance
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

(Kätevä tämä lainauskieltojuttu, nyt ei ole vaarana enää sekään että joku mobiililaitetta käyttävä joutuisi vierittämään sivunäkymää liian pitkän aikaa, ja harmistuisi siitä)
Ehdottomasti kannattaa ostaa Italiasta "uitettu" Saab, ei pienintäkään ruostetta missään. Itselläni on ollut omistuksessa noita useampiakin,ja jokainen on ollut täysin ruosteeton (poislukien -75 911 jossa oli 50x50mm:n reikä sisäloksussa, muuten sekin oli täysin helmi).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Avon valinta on aina vaikea rasti 8)
Niitä pitää mennä katsomaan ja kokeilemaan, pelkän kuvan perusteella et tule hullua hurskaammaksi :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
pka
"Saabisti"
Viestit: 101
Liittynyt: Su Huhti 21, 2002 19:35
Paikkakunta: Suur-Tampere

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja pka »

Vaikea aihe johon ei ole selvää vastausta.

Itse katselin viime vuonna kovasti avo Viggeneitä saksan suunnalta, mutta homma tyssäsi lopulta manuaalilaatikkoon. IMO rauhalliseen cruisailuun automaatti on ainoa oikea vaihtoehto. Jotkut ovat kyllä väittäneet jakomielitautiseksikin, kun arkifarmariin en automaattia huoli mistään hinnasta. :lol:

Itse arvostin automaattia sekä Viggen tyylisiä puskureita että penkkejä niin paljon, että ostin lopulta tuon M01 mallisen Aeron. Ei tullut halvaksi, mutta onpahan ajelu sentään maistunut. 8)
Saab 9-5 2.3T Aut '07
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Re: Avosaabin valinnanvaikeus nettiautosta

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Tuliko ng900 avossa jossain kohtaan tuo vahvistettu kattokotelon moottoripaketti tuotantoon, vai onko tuo vahvistus tehty/tehtävä aina jälkikäteen?

Esim. onko 1997 mallissa jo valmiiksi vahvistettu moottoripaketti?
Vastaa Viestiin