matsson kirjoitti:Oma kokemus on että etupään tukivarsien puslien vaihtaminen auttaa kiihdytysvetelyyn ja jonkin verran yleiseen urissa vetelyyn, mutta taka-akselin puslien uusiminen lisäsi vielä merkittävästi suuntavakautta ja sivutuulen vaikutus pieneni myös.
Millaiset puslat vaihdoit taakse? Voisiko vakiopuslaa jäykistää täyttämällä reijät jollain tökötillä? Mikä siellä kestäis
Oma Aero on edelleen herkkä sivutuulelle, lähinnä siihen tarttis saada parannusta. Nyt alla on:
-Konit Sportkit iskarit, asialliset asfaltilla, hieman pintakovat terävissä montuissa
-Koni sportkit jouset: sopii varsinkin asfaltille. Talvella auto aliohjaa mutkissa.. sama juttu oli H&R jousilla
-tukivarsissa powerflexit, vähentää vetelyä kiihdytyksissä ja urissa
-ohjausvaihteessa apukuskin puolella powerflex, tarkentaa ohjausta hieman
-taka-akselin aurausta ja camberia simmattu kotikonstein maltillisemmiksi ja kulmat tarkistettu
-225/45R17V löysärunkoiset ja pyöreäolkaiset BF Goodricht gummit, nämä sopivat mielestäni vetelään Saabiin paljon paremmin, kuin edelliset jäykkärunkoiset ja teräväkulmaiset 215/45R17 Y sporttirenkaat.. 15-16" 50-65 sarjalaisiin jäykkä runko saattaa taas sopiakin, jottei kumit taitu alle.
edit:
Onko kokemusta näistä "HD Bussning" urtsuista:
http://shop.speedparts.se/en/prod/900-9 ... 55711.html
Tukivarren ulommat isot Powerflexit alkaa halkeilemaan nyt 50 tkm ajettuina..