Hei!
Saakos tuon vekselilootan= vaihteiston ujutettua pois yksinään... vai pitääkö tosta ropposesta repiä koko moottori pois.
Näyttäs tosi vi.. selta hommalta.. on olleet oikeen GM mestarit suunnittelemassa..
kun perkules vaihteisto ulvoo 30.... 80 nopeuksilla aivan nopeuteen suhteutettuna..
jos yli 100 ajaa tietty tasaantuu meteli..
se yks vaihteiston puoleinen pitkittäinen tukipalkki siellä myös tiellä... luulen ??
eikä vaikuta meteliin mitenkään moottorijarrutus eikä kiihdytys sinällään.. vaan pelkästään vaihteiston/vetolaitteiston pyörimisnopeus.
PS.. meni leimasta läpi.. ei oo välyksiä pyöris.. ei nivelis.. PAITSI kuskunpuolen siäspuolinen vetonivelen "malja" heiluu käsivimin säteissuunnassa luokkaa 8... 10 mm ...
9-3 Hatchback 2.0T vm2000 vaihteistovika
Re: 9-3 Hatchback 2.0T vm2000 vaihteistovika
Saa. Laske moottori-vaihteistoyhdistelmää 10-15 cm alaspäin vaihteiston päästä.
Sitä ennen tietenkin apurunko pois, vaihteensiirrin irti, kytkinletku irti, pakkianturin liitin irti, maadoituskaapeli irti, vaihteiston tuki irti, vaihteistoöljyt pois ja kuskinpuolen vetari irti.
Eikä ole pyöränlaakeri mikä ulvoo ?
Sitä ennen tietenkin apurunko pois, vaihteensiirrin irti, kytkinletku irti, pakkianturin liitin irti, maadoituskaapeli irti, vaihteiston tuki irti, vaihteistoöljyt pois ja kuskinpuolen vetari irti.
Eikä ole pyöränlaakeri mikä ulvoo ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 Hatchback 2.0T vm2000 vaihteistovika
KIITOS.... meen huomen mittaileen... Tää pirun hyvä apuri kotitarve korjaajalle..
Vahvasti näyttää sille et vaihteistos vikaa---- no arvausta tää vielä on..
tutkitaan ... kaik minkä voip käsin ja korvakuulolla selvitellä.
Mietin.. miksi hitossa se sisävetonivelen se tasauspyörästölle menevä osa heiluu niin pirun hulppeesti ..
Niin.. laitoin jarrulevyyn ison ulosvetäjän kiinni ..keskikaran vetoakselin keskiöön .. ei nitku.... ruuvimeisseli ="stetoskooppi" testi pyörän pyöriessä pyörännapaan ilman jarrupaloja... ei melua kumpikaan puoli ...
aika vaikee on hahmottaa tuo melun aiheuttaja... Lisää vinkkejä otan vastaan jos vaan teillä tiedossanne..
Vahvasti näyttää sille et vaihteistos vikaa---- no arvausta tää vielä on..
tutkitaan ... kaik minkä voip käsin ja korvakuulolla selvitellä.
Mietin.. miksi hitossa se sisävetonivelen se tasauspyörästölle menevä osa heiluu niin pirun hulppeesti ..
Niin.. laitoin jarrulevyyn ison ulosvetäjän kiinni ..keskikaran vetoakselin keskiöön .. ei nitku.... ruuvimeisseli ="stetoskooppi" testi pyörän pyöriessä pyörännapaan ilman jarrupaloja... ei melua kumpikaan puoli ...
aika vaikee on hahmottaa tuo melun aiheuttaja... Lisää vinkkejä otan vastaan jos vaan teillä tiedossanne..
Re: 9-3 Hatchback 2.0T vm2000 vaihteistovika
Se välys maljassa on peräisin kuluneesta vetarin holkista. Hakusanalla "vetarin holkki löydät paljon kirjoituksia asiasta http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=52643
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko