Pääjarrusylinterissa ilmaa?
Pääjarrusylinterissa ilmaa?
Oli tuossa 9-3 2.0t 1999:stä kaikki satulat irti, jarruputkien ja letkujen päät oli tulpattu, mutta kuitenkin O.E. tulppa irtosi ja valutti jarrunestesäiliön tyhjäksi. Olen yrittänyt ilmailla pelkästään valuttamalla, kaveri on polkenut paineen ja sitten päästetty nipoilta, omalla erikoistyökalulla painettu nestetta säiliöönpäin sekä paineistettu säiliöltäpäin...
Kuitenkaan jarruihin ei ole kunnon tuntoa tullut. Pääsylinterissä ilmeisesti ilmaa?
Tuolla metodilla kun painoi säiliöönpäin niin pientä jarrua kuitenkin löytyi, mutta tuntuu kuitenkin siltä että toinen jarrupiiri ottaa selvästi eri tavalla kun auto tuntuu heijaavan ristiin kun jarruttaa ja jos polkaisee äkkiä uudestaan niin sitten jarruttaa tasaisemmin, mutta ei normaalilla teholla.
Olisiko jollakulla jotain hyvää ilmauskeinoa mielessä?
Kaikki neuvot otetaan avosylin vastaan.
Ja kyllä, ETSI painiketta on käytetty...
Kuitenkaan jarruihin ei ole kunnon tuntoa tullut. Pääsylinterissä ilmeisesti ilmaa?
Tuolla metodilla kun painoi säiliöönpäin niin pientä jarrua kuitenkin löytyi, mutta tuntuu kuitenkin siltä että toinen jarrupiiri ottaa selvästi eri tavalla kun auto tuntuu heijaavan ristiin kun jarruttaa ja jos polkaisee äkkiä uudestaan niin sitten jarruttaa tasaisemmin, mutta ei normaalilla teholla.
Olisiko jollakulla jotain hyvää ilmauskeinoa mielessä?
Kaikki neuvot otetaan avosylin vastaan.
Ja kyllä, ETSI painiketta on käytetty...
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Pääjarrusylinterissa ilmaa?
et ole tainnu paljoa autojen kans touhuta ku ei ilmaaminen onnistu.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pääjarrusylinterissa ilmaa?
koeajolla tyyppien ei kannata paljoa huudella
eikös absi autot ilmata virrat päällä
eikös absi autot ilmata virrat päällä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pääjarrusylinterissa ilmaa?
Kiitos stig696, tuollaisia vastauksia tämä fooumi kaipaa enemmänkin...
Parin vuoden ajan skoda/ford merkkikorjaamossa olessani on tullut pari hassua kertaa ilmailtua onnistuneesti, eikä mikään ole hanttiin lyönyt.
Tartteisiko tuota abs pumppua manuaalisesti käyttää polkiessa virrat päällä?
Voisin kyllä noilla ohjeillakin koittaa, tosin en noilla googlekääntäjän suomentamilla, paikoiten melko hupaisaa tekstiä
Parin vuoden ajan skoda/ford merkkikorjaamossa olessani on tullut pari hassua kertaa ilmailtua onnistuneesti, eikä mikään ole hanttiin lyönyt.
Tartteisiko tuota abs pumppua manuaalisesti käyttää polkiessa virrat päällä?
Voisin kyllä noilla ohjeillakin koittaa, tosin en noilla googlekääntäjän suomentamilla, paikoiten melko hupaisaa tekstiä
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Pääjarrusylinterissa ilmaa?
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... ebleed.php
Tuo ohje tiivistettynä, jos abs jarrut kyseessä niin etujarrut ensin ja virrat päällä
Tuo ohje tiivistettynä, jos abs jarrut kyseessä niin etujarrut ensin ja virrat päällä
Re: Pääjarrusylinterissa ilmaa?
Joskus jarrut eivät vaan ilmaannu helposti, usein letkut ilmausnipoissa ovat helpottaneet ilmaamista (joskus oli erään kytkimen ilmaamisessa letku nipasta takaisin säiliöön asti, kun meinasi usko ja toivo loppua kesken, mutta lopulta sekin ilmaantui.).
Toki jarrupääsylinterin kumit ovat voineet ottaa itseensä jos ovat ensimmäisen kerran moneen vuoteen liikahtaneet sylinterin perälle asti, samalla on voinut jäädä joku murunen kumin ja sylinterin seinämän väliin.
Toki jarrupääsylinterin kumit ovat voineet ottaa itseensä jos ovat ensimmäisen kerran moneen vuoteen liikahtaneet sylinterin perälle asti, samalla on voinut jäädä joku murunen kumin ja sylinterin seinämän väliin.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Pääjarrusylinterissa ilmaa?
9-3:ssa jarrupiirit on ristissä, joten ilmaus suoritetaan ristiin. Kaveri avuksi pumppaamaan polkimesta. Jos säiliö on päässyt tyhjäksi, joutuu ilmauksen suorittamaan varmasti useampaan kertaan. Virran ei tarvitse olla päällä, ainakaan 9-3:sta ilmatessa. Ainakin yksi pullollinen jarrunestettä kannattaa ilmata läpi, että kaikki neste varmasti vaihtuu. Ilmausruuveihin ei tarvitse laittaa mitään letkuja, kyllä sen jo kuulee ja näkee, milloin ei ilmaa enää tule.
Re: Pääjarrusylinterissa ilmaa?
Paineistetulla kannulla paineltu säiliöön päin ja alipaineella imetty mittavasti nesteitä läpitte pullollinen per satula, joten ilmaa se ei kyllä voi enään olla...
Vai voiko?
Jospa jollakulla olisi tarjota UUTTA jarrupääsylinteriä, niin otappa yhteyttä!
Eipä taida kovinkaan paljoa olla muita vaihtoehtoja enää...
Vai voiko?
Jospa jollakulla olisi tarjota UUTTA jarrupääsylinteriä, niin otappa yhteyttä!
Eipä taida kovinkaan paljoa olla muita vaihtoehtoja enää...
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Pääjarrusylinterissa ilmaa?
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=21210587
Vähän käytetty on melkein UUSI
20€ noita saa purkamoista, voiko olla ilmaa vielä niin en usko, omani olen ilmannut laittamalla paineen jarrunestesäiliöön ja aina saanut ilmat pois, kaikista automerkeistä ??
Vähän käytetty on melkein UUSI
20€ noita saa purkamoista, voiko olla ilmaa vielä niin en usko, omani olen ilmannut laittamalla paineen jarrunestesäiliöön ja aina saanut ilmat pois, kaikista automerkeistä ??
Re: Pääjarrusylinterissa ilmaa?
Purkuosana tilasin ja tänään matkahuoltoon saapui "uusi" jarrupääsylinteri.
Toivotaan että tulee kunton, eikä ole tuokin valmiiksi sökö.....
Toivotaan että tulee kunton, eikä ole tuokin valmiiksi sökö.....
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985