Kuvat on otettu kännykkäkameralla - pahoittelut laadusta. Ammatiltani olen IT-alan konsultti, enkä tekninen piirtäjä, joten MSPaintilla tehdyt piirrokset eivät noudata mitään teollista standardia
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
OG9-3:kin vaihtui jo muutama hetki sitten NG9-3:een (jossa ei muuten myöskään ole tehtaan jäljiltä luukkua
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
*** Kuvat eivät näemmä osaa renderöityä enää tälle sivulle, liekö kyse siitä, että kuvia hostaava palvelin on HTTP, ei HTTPS. Kuvat kuitenkin näyttäisi saavan esiin, jos esim. klikkaa kuvan kohdalla hiiren kakkospainiketta ja valitsee "Avaa kuva uudella välilehdellä" / "Open image in new tab" ***
Vaihe 1: Leikkaussapluuna
Leikkaussapluuna on tehty Lidlin pahvisen olutlaatikon pohjasta seuraavien mittojen mukaan:
Valmis sapluuna:
Vaihe 2: Maton leikkaus
Mattoon leikataan olemassa olevan "palkeenkielen" viereen uusi aukko. Sapluunan avulla löytyy oikea paikka:
Vaihe 3: Varsinaisen aukon leikkaus
Kun matto on leikattu, kohdistetaan sapluuna paikoilleen ja sen avulla piirretään auton peltilattiaan leikkausviivat.
Kun työ on suoritettu, näyttää lattia tältä:
Poisleikattu palanen aka "tuleva kansi":
Vaihe 4: Pumpun vaihto
Nyt pumpun pääsee vaihtamaan "yläkautta". En käsittelle tässä dokumentissa itse pumpun vaihtoa, koska siitä aiheesta löytyy forumilta lukuisia ohjeita.
Vaihe 5: H-lista
Poisleikatun kannen liittämiseksi pohjaan, tarvitaan elastinen H-profiili-lista (mittoja ajatellen: kuvioleikkuri tekee 3mm leikkausuran ja pellin paksuus vaimennusmassoineen on n. 3mm). Kuvittelin, että tällaisen listan saa ETRA:n myymälästä suoraan hyllystä - vaan eipä löydy. Maailmalta löytyi Googlettamalla sopivaa tavaraa, mutta n. 10 metrin minimitilaus sulki pois tämän vaihtoehdon. Jäljelle jäi tehdä lista itse: muotin liimailin kasaan lennokkeihin tarkoitetusta mäntyrimoista (halpa ja riittävän tarkka) ja itse listan valoin Bilteman mustasta "sikaflexistä". Öljysin muotin hyvin CRC:llä ennen käyttöä - tästäkin huolimatta valumassa tarttui sen verran kiinni, että muotti piti purkaa hajoittamalla. Kannen kiinnttämiseen voi toki miettiä muitakin ratkaisuja.
Muotin profiili:
Valmis lista:
Vaihe 6: kansi paikoilleen
Kun pumppu oli vaihdettu ja listakin valmis, sai kannen laitettua paikoilleen. Lopputulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen - tällaisenä olisi auton pitänyt tulla jo tehtaan linjalta: