Tuo mulla aikaisemmin ollut NG:n vanhus ei oikein halua enää käydä, jos ilmamäärämittari on kiinni, niin tyhjäkäynti puuttuu ja ilman immua ei oikein tahdoa ottaa kierroksia, kokeiltu myös toisella immulla, joka on otettu toimivasta autosta.
Vilkkuja seuraamalla tuli mun laskujen mukaan "Adaptation, Long time".
Bensapumppu on vaihdettu tänä vuonna.
Mistä tuollaisesta kannattaa vikaa etsiä ja voiko noissa kokeilla suoraan 2.3:sen vaparin Eculla, vai eroaako se ratkaisevasti 2.0:n kanssa.
Tarvitseeko muuten noissa -94 mallivuoden vapareissa Tech:iä jos siirtää Cruisen ja SID:n autosta toiseen?
-94 NG900S B206 vapari käyntiongelmat
-94 NG900S B206 vapari käyntiongelmat
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: -94 NG900S B206 vapari käyntiongelmat
Ilmavuotoja etsimään ....
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: -94 NG900S B206 vapari käyntiongelmat
Nopeasti katsottuna selkeää imuvuotoa ei löytynyt, ilmamäärämittarin johto kiinni yrittää sopeuttaa itseään tyhjäkäynnille seilaillen sammumisen rajalta n. 2000rpm ja tasaantuu jonkimoiseksi, mutta ei jaksa vetää lain, mittari irti ei käy tyhjää, mutta jaksaa vetää kierroksilla...
Imuvuoto ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välillä olisi järjellinen selitys, toinen mikä mietityttää on ihan ECU itse, 2.3:nen vapari on varaosa-autona, sopiiko 2.3:sen ECU 2.0:llaan?
Imuvuoto ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välillä olisi järjellinen selitys, toinen mikä mietityttää on ihan ECU itse, 2.3:nen vapari on varaosa-autona, sopiiko 2.3:sen ECU 2.0:llaan?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: -94 NG900S B206 vapari käyntiongelmat
vaihda kaikki alipaine letkut uusiin.
tarkasta "resonaattorin" alta että ne 2 isoa o-rengasta on ehjät ja kunnolla paikoillaan
(se iso muovi hommeli läppäkotelon päällä)
ecusta en sano mitään varmaa mutta epäilen että ei käy
tarkasta "resonaattorin" alta että ne 2 isoa o-rengasta on ehjät ja kunnolla paikoillaan
(se iso muovi hommeli läppäkotelon päällä)
ecusta en sano mitään varmaa mutta epäilen että ei käy
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: -94 NG900S B206 vapari käyntiongelmat
Tässä olikin pieni ihmettely ennen kuin vika löytyi.
Bensapumpun vaihdon yhteydessä pumpulta lähtevä putki vaihdettiin pumpun mukana tulleeseen letkunpätkään ja letkun liitos oli löystynyt, tosin tuon syyksi epäillään sitä että käsijarruvaijerin vahdin yhteydessä bensa linja jäi puristuksiin, mikä olisi nostanut painetta bensalinjan alkupäässä...
Tulipa kokeiltua tyhjäkäyntiluistin, kaasuläpän asentotunnistimen ja ilmamäärämittarin vaihtoa ennen kuin vika löytyi
Bensapumpun vaihdon yhteydessä pumpulta lähtevä putki vaihdettiin pumpun mukana tulleeseen letkunpätkään ja letkun liitos oli löystynyt, tosin tuon syyksi epäillään sitä että käsijarruvaijerin vahdin yhteydessä bensa linja jäi puristuksiin, mikä olisi nostanut painetta bensalinjan alkupäässä...
Tulipa kokeiltua tyhjäkäyntiluistin, kaasuläpän asentotunnistimen ja ilmamäärämittarin vaihtoa ennen kuin vika löytyi

#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9